handdator

Visa fullständig version : Mitt hem på Tobago

Peckoltia
2010-05-25, 14:59
Ville bara visa mitt hem på Tobago, jag har hemlängtan hela tiden jag är här uppe :cry: men så länge min mor lever måste jag bo här uppe, tur att jag har er här och mina räkor :D !!
Bilderna är på huset där jag och min man bor, vår vackra utsikt över Atlanten och våran hund Poopeye som blir överlycklig när han hör min röst på telefonen och tjuter av lycka när han hör mattes röst, fast han fattar inte var jag är någonstans :lol: :lol: !!!
Huset är näst intill omodernt, vi har bara el och vi har ofta strömavbrott, toa finns ute på gården i form av ett gammalt ruckligt utedass somdet regnar in i och duschen som också är ute är tillverkad av 3 gammla galvaniserade takplåtar :lol: :lol: !!!
För 2 år sedan köpte vi en tvättmaskin, innan dess så tvättade jag allt för hand i en balja bakom huset. Rinnande vatten saknas hos oss, vi har en vattentank som vi fyller med vatten från grannen och när jag ska tvätta i maskinen får jag släpa på hinkar med vatten, men jag behöver inte gno tvätten för hand längre i alla fall :lol: :lol: :lol: !!!
Huset är gammalt och i dåligt skick, vi sparar pengar för att kunna bygga oss ett nytt hus som också ska ha toa och dusch inomhus, lyxigt va :D :D !!!

Nedro
2010-05-25, 15:12
ser otroligt mysigt ut och den utsikten kan man inte få så lätt här uppe om man säger så.

En väldigt fin hund med, vilken ras är det? =)

Raeker
2010-05-25, 15:17
Nu har vi hittat platsen för en redbee-träff :)

Fin utsikt!

Champis_Sanna
2010-05-25, 15:19
Det ser helt underbart ut! Ursöt vovve :)

Bjarne
2010-05-25, 17:34
Wow :woah: :thumbs: :thumbs: Hur hamnade du där? Åker du dit ofta?

CatsWhisker
2010-05-25, 17:59
det verkar kärlek banne mig....

Peckoltia
2010-05-25, 18:53
Jag åker ner 2 månader om året och jag planerar att åka i början av desember i år :D ! Våran Poopeye är en blandrashund, jag tror han har bl.a.doberman i sej men mer vet jag inte, hundarna springer lösa där nere och dom rasrena hundarna sitter i så kallade kenlar, burar på ben ser ut som större kaninburar :cry: , jag vill inte ha hund på det viset :evil: !! Huset vi ska bygga har jag ritat själv och det kommer att ligga en bit nedanför detta hus, det blåser gamska mycket där vi bor nu och när det är tropiska stormar är det läskigt, sist blåste en bra bit av taket av. Som tur är så ligger Tobago utanför orkanbeltet, sist det var orkan var 1963, Kenrick min man var bara 9 år då och han berättade att palmerna böjde sej ner till marken med sina kronor och sen vred sej upp igen i spiral. Jag träffade min man januari 1996 och januari 2001 gifte vi oss, jag bodde där nere då men sen blev min mor svårt sjuk och jag beslöt att flytta upp hit, men jag kommer att flytta ner igen när hon är borta.
Tobago kan jag bättre än min egen man som är född på ön, jag har visat honom många platser som han aldrig varit på förut konstigt nog för ön är bara 2 x 4 mil stor :lol: !!!

Nedro
2010-05-25, 20:11
haha härlig historia det där. men för att citera tidigare skrivare så vet vi vart vi har nästa redbee möte då =)

Charlie_73
2010-05-25, 20:36
Tobago here we come!! :)

Nedro
2010-05-25, 20:46
haha härlig historia det där. men för att citera tidigare skrivare så vet vi vart vi har nästa redbee möte då =)

Vitt Vin Och Reekor
2010-05-25, 21:25
Vad är den svenska översättningen på "Poopeye" då?
Riktigt fin, men ser inte huset lite snett ut? nästan som att det ska ramla?

Peckoltia
2010-05-25, 21:49
Han är döpt efter den där tcknade figuren Carl-Alfred som käkar spenat han heter så på engelska :lol: !! Jag har ingen aning om varför jag gav honom det namnet, han bara hette så av någon konstig anledning, det kändes rätt :lol: :lol: !!
Ska plocka fram flera bilder från Tobago, måste bara leta rätt på dem bland mina bilder :D :D !!!

Shangalia
2010-09-03, 21:33
Jag bliiir alldeles VARMT inombords när jag läser vilket liv du har:)
Och vilket paradis,att bo så där har verkligen sina födelar och sin charm och även nackdelar så klart,men man uppskattar verkligen dom där små tingen,som man tar för givet när man bor i lägenhet och har all lyx framför nosen på sig själv, vamt vatten, bekväm toalettstol,disk maskin,tvättmaskin osv osv.

Det är nyttigt för själen att bo lite primitivt,jag och min sambo har själv testat på det,och jag kan säga att det var mina BÄSTA 2 år i hela mitt liv:)

När vi sen flyttade till lägenhet så tyckte jag att det var en sensation att man kunde få VARMT vatten ur kranen
och spola i toaletten!

Man blir så materialistisk när man bor i en stad tycker jag,
Det är i alla fall min åsikt och den stämmer så fruktansvärt bra i på mig.

SÅ jag avundas dig peckoltia som får ha ett eget paradis,men det är du så klart värd tusen tusen gånger om :)

Jaaaaa mer BILDER,och mer uppdateringar :)

*Vääärme och Käärlek*

oaken
2010-09-04, 12:44
Såg härligt ut! Vill bara påpeka att Karl-Alfred heter Popeye på engelska och inte "Poopeye". Poopeye blir bajsöga på svenska :lol:

Peckoltia
2010-09-04, 19:54
Tack för upplysningen, då tar jag bort ett o från och med nu:D!!

icefudge
2010-09-04, 21:02
Jag blir inte ett DUGG avundsjuk!!! :rolleyes: ps, vill du byta in din man mot en yngre utgåva? :evilgrin:

askungen
2010-09-04, 22:40
ja e inte heller ett dugg avis:). men ser såklart fram emot att få åka på redbee-träff hemma hos dig o din man på Tobaga, ja stannar nog ett par månader extra om de e ok;)