handdator

Visa fullständig version : Räk akvarium

Majki01
2010-07-05, 12:06
Hejsan.. Är på jakt efter akvarium till mina framtida kardiinal räkor.

Hade velat ha ett i rimlig storlek som jag ser många har bilder på här på forumet.
TEX ett http://zoomarknad.se.loopiadns.com/prod ... tid%3D4100 (http://zoomarknad.se.loopiadns.com/product-view.asp?catid=4100&prodid=7763&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D4100)

Då jag inte hittar någon affär som säljer det i närheten och inte heller hittar någon som skickar något liknande..

E trött på mina akvarie jag har nu i hel glas där jag själv får "skära" ut täklocket.

Så om du har något till salu skriv gärna ett pm :)

Alorna
2010-07-05, 12:18
Om du ringer och pratar med dom så kanske ni kan komma överens om ett köp och att dom skickar? Personalen där är väldigt tillmötesgående, iaf dom jag har haft att göra med.
Köper nästan alla mina akvarietillbehör samt fantastiska växter där.
Kan ju vara värt ett försök.
Ska nog dit ikväll så jag kan fråga när det går att handla igen från webbshopen annars.

Majki01
2010-07-05, 12:20
Ja om du ska ner där så hade du gärna fått fråga det:). Eller ja i alla fall fråga om dom skickar dom akvariena? :)

Alorna
2010-07-05, 12:22
Fast jag måste tillägga att detta akvarium inte är så jätte yngel vänligt då det finns två utsug, ett uppe till höger och ett nere till höger i den svarta bakgrunden.
Vet inte om man kan göra något åt det dock, har nog förlorat några yngel men många har klarat sig bra.
Men med kardinaler så vill man nog inte chansa :P

Majki01
2010-07-05, 12:23
Något hot är där nästintill i alla akvarie:) Vill ha dom mest för att dom passar in i möbleringen här hemma . Sen hoten i akvariena kan jag alltid göra något åt:) med lite nylon odylikt:)

Alorna
2010-07-05, 12:25
Okej :-)
Frågar när jag är där, är ganska säker på att vi åker dit när sambon slutat jobba för jag måste byta ut några växter i ena karet.

Majki01
2010-07-05, 12:26
Synd man själv inte har så nära till så pass bra affärer:) hehe

Alorna
2010-07-05, 12:28
Hehe ja Bromma Zoo är guld värd, superfräsch butik. Lite synd att dom inte har flera räkor dock.

Majki01
2010-07-05, 12:30
Hehe ja Bromma Zoo är guld värd, superfräsch butik. Lite synd att dom inte har flera räkor dock.

Ja vi har något bra sortiment ute i Lomma zoogiganten. Men inte inom det sortimentet jag söker hehe..
Nja men själva räkorna föredrar jag nog att köpa från privatodlare.
Jag vet tex Zoogiganten som har vanliga "orginal färgade" Cristal red som du hittar hos privatägare för 10-20 kr .. Dom tar 190kr så privatodlare föredras hehe

Alorna
2010-07-05, 12:32
Oj ja det var dyrt.
Jag är på jakt efter crystal black just nu och det verkar det inte vara så många som säljer.
Vill inte spendera massor med pengar men vill ändå ha dom riktigt svartvita.

Majki01
2010-07-05, 12:34
Oj ja det var dyrt.
Jag är på jakt efter crystal black just nu och det verkar det inte vara så många som säljer.
Vill inte spendera massor med pengar men vill ändå ha dom riktigt svartvita.

Privatodlare finns det!

Räkmackan tror jag har fina exemplar i CB han kan sälja :)

Alorna
2010-07-05, 12:42
Mjo det har han kanske, men jag är lite snål just nu då vi måste spara pengar till thailandsresan i januari och vårt bröllop i augusti nästa år. Så nå 60kr/styck räkor +frakt har jag inte råd med :P

Majki01
2010-07-05, 12:46
Mjo det har han kanske, men jag är lite snål just nu då vi måste spara pengar till thailandsresan i januari och vårt bröllop i augusti nästa år. Så nå 60kr/styck räkor +frakt har jag inte råd med :P

Ja men 60 kr st e ju grade s .. finns ju grader under s också som är billigare och endå fina i färgerna?

Alorna
2010-07-05, 12:49
Ja men 60 kr st e ju grade s .. finns ju grader under s också som är billigare och endå fina i färgerna?

Iofs

Charlie_73
2010-07-05, 12:51
Räkmackan kan varmt rekommenderas. :)
Har superfina räkor och alla kommer alltid fram pigga och lyckliga.

mollsan
2010-07-05, 14:13
Jag måste bara rekomendera www.pwss.nu (http://www.pwss.nu)
De är ju en internetbutik med vettiga priser på kar och så skickar de!
Semester stängt i själva butik och på telefon men som jag förstod så funkar internetbutiken som vanligt!

Majki01
2010-07-05, 14:17
Jag måste bara rekomendera http://www.pwss.nu
De är ju en internetbutik med vettiga priser på kar och så skickar de!
Semester stängt i själva butik och på telefon men som jag förstod så funkar internetbutiken som vanligt!

Jo visst dom är bra. MEN dom har ju inte dessa små akvarie med täklock osv ??

Majki01
2010-07-05, 14:20
Skämt och sido det hade dom visst det tydligen bara det att det låg inte under fliken "akvarie"

Alorna
2010-07-05, 14:44
Upptäckte till min förvåning 2 yngel som kröp ut från insuget i karet så särskilt farligt verkade det ju inte vara för yngel :D