Visa fullständig version : Fynd!
Tittade in i min yngelkasse med äppelbebbar och såg då en vit äoppelbebbe... dock tyckte jag att den vita äppelbebben hade väldigt konstigt skal. och så ser jag att det är ett posthorn!! Ett posthorn med vitt skal och ljusgul fot!!!!!!
SEN HITTA JAG TVÅ TILL!!!!!!
bifogar bild som är tagen med mobilen då jag inte har systemkameran i närheten.
2179
thedanishviking
2010-09-02, 22:33
nice!
Grattis med bebben :P:P
Johnny Wong
2010-09-02, 22:36
Trevligt, trevligt. Då har du några att odla vidare på.
Hittade en gammal tråd där Mona visade sin aprikosfärgad posthorn som jag gillade.
http://www.redbee.se/showthread.php/159-Posthorn-med-lustiga-f%C3%A4rger
Tack!
Känns jätteroligt med lite udda posthorn i karet!
De är verkligen kritvita med ljusgul fot, som en ivory äppelsnäcka, fast ett posthorn! ska försöka fota dem med systemkameran imorgon!
Shangalia
2010-09-02, 22:44
Graaaaaaaaaaaaaaaaaaattis Pooombisen min :D:D
Johnny: Oj så vackra de var! :O Tappade hakan (men hittade den igen som tur var) ;)
Ser ut att vara regnbågsfärgade på vissa ställen!
Shangalia: Taaaaaaaaaaaack lindskiiii! :D
men vad skoj Tomba :D....
sådan skulle jag vilja ha ju :beg: skoj med lite ovanligare postisar..grattis grattis..
Tack smokin!
Känns kul! har inte fått några ovanliga postisar. Eller jo hade några ljusblå med mörka metalllicprickar. men vita känns roligt! :D
Har inte försökt odla fram nått ovanligt, utan hittade dessa tre vita av en slump nyss! Fattar inte vilka snäckor som gjort dem ens! Nåvär få se vad det blir av dem! :D
Peckoltia
2010-09-02, 23:10
Ja det är roligt med lite udda, jag har ju själv ett gäng med nästan vita postisar som jag odlat på ett tag, de var rosa från början:D!!!
Jo ditt lila vita posthornsprojekt ja peckoltia! :D Tror dessa har kommit av leoparder och rosa som korsat sig! Men är osäker så jag inte vet riktigt säkert!
CatsWhisker
2010-09-03, 05:50
Tack smokin!
Känns kul! har inte fått några ovanliga postisar. Eller jo hade några ljusblå med mörka metalllicprickar. men vita känns roligt! :D
Har inte försökt odla fram nått ovanligt, utan hittade dessa tre vita av en slump nyss! Fattar inte vilka snäckor som gjort dem ens! Nåvär få se vad det blir av dem! :D
Säkert deras föräldrar som gjort dem...;)
Coola...mycket coola...
Charlie_73
2010-09-03, 08:00
Wow! Grattis till dina bebbar. :)
Peckoltia
2010-09-03, 08:39
Jo ditt lila vita posthornsprojekt ja peckoltia! :D Tror dessa har kommit av leoparder och rosa som korsat sig! Men är osäker så jag inte vet riktigt säkert!
Jag tror jag sett en vit bland mina leoparder, så de kan nog vara något anlag från mina som spelar med i genetiken ja:D!!
:lol: katten du har nog rätt att det är föräldrarna som gjort den! :thumbs:
Tack! :D
Ja, jag har ingen aning så jag hade några bebbar som gick städhjälp i yngelkassen, bäde rosa och leopard. Men de rosa som gick där är alla ivägskickade till Askungen och hon sa att en av dem var ganska ljus, kanske det är den som ger vita bebbar? I alla fall skulle Askungen höra av sig vad det blev för bebbar av dem, hoppas på vita, det vore kul! :D :D :D :D
askungen
2010-09-03, 16:28
Grattis Tombis:thumbs:och ja passar såklart samtidigt på att tacka för föräldrarna som ja fick:beg:,såg ida att en till e väldigt ljus o nyss hitta ja postisrom på rutan:shock:. Återkommer me färg på bebbar sen om de nu blir några;)
askungen
2010-09-03, 18:20
Jo ja glömde o fråga; hur lång tid det tar innan postisbebbarna kläcks från det att rommen läggs?
Tack askungen :D
ja du får meddela vad bebbarna blir för färg!
Äggen brukar ta runt 2 veckor på sig att kläckas! Ungefär som äppelägg :mrgreen:
askungen
2010-09-03, 22:17
men de blir ju kanon för då för ja både postisbebbar o äppelbebbar på samma gång:D
Det blir ett snäckdagis hemma hos dig ;)
askungen
2010-09-04, 18:36
jaaaaa:Påh tänk då bara måste ja köpa ett till kar:oops:hitta 3 st till, postisromklasar el va ja ska kalla dem för så nu e de en spännd väntar framöver;)jo o så en till äggkokong.