handdator

Visa fullständig version : Ett fantastiskt klipp!!!!

Peckoltia
2010-09-07, 14:27
Ja det gjorde jag när jag köpte Tylomelania av en tjej på Zoonen, jag fick alla hennes snäckor för 170kr inklusive porto, trodde det skulle vara runt 8-10 st snäckor max, men det var 40 st i varierande storlekar och färger, allt från pyttesmå bebbar, hon hade packat dem i en plastpåse med filtervadd och lite vatten och sedan påsen i en sån där Uncle Ben glasburk så portot måste ha gått på rätt mycket:shock::shock::shock::shock:!!!!
Sorterna är:

Orange,
Perfecta, fast det är väldigt lite kalk på skalen då de är svenskfödda.
Yellow,
Black?, är inte säker,
och så är det någon jag inte riktigt vet vad det är för någon än, den har gråaktig kropp.

Nu är dessa alldeles för många jag har inte plats för alla, så lite längre fram kommer jag att lägga ut några till försäljning.

2236

Nedro
2010-09-07, 15:34
oj oj bara att gratulera då, fin fin värre med en sådan överraskning =)

icefudge
2010-09-07, 15:44
isf bokar jag orange om du ska sälja nån av dom ;)

Sultanen
2010-09-07, 15:58
Bara att gratulera! :)

Charlie_73
2010-09-07, 17:37
Grattis! Vilken jackpott. :thumbs:

Daniel_89
2010-09-07, 19:08
Ja det gjorde jag när jag köpte Tylomelania av en tjej på Zoonen, jag fick alla hennes snäckor för 170kr inklusive porto, trodde det skulle vara runt 8-10 st snäckor max, men det var 40 st i varierande storlekar och färger, allt från pyttesmå bebbar, hon hade packat dem i en plastpåse med filtervadd och lite vatten och sedan påsen i en sån där Uncle Ben glasburk så portot måste ha gått på rätt mycket:shock::shock::shock::shock:!!!!
Sorterna är:

Orange,
Yellow,
Black?, är inte säker,
och så är det någon jag inte riktigt vet vad det är för någon än, den har gråaktig kropp.

Nu är dessa alldeles för många jag har inte plats för alla, så lite längre fram kommer jag att lägga ut några till försäljning.

2236

Så det var du som snodde dom!:P Jag får dom andra för samma pris=) alltså atern lr vad dom hette:P

askungen
2010-09-07, 20:13
Oj ja de e så man ska göra affärer;)ja kanske köper ett par st av dig då, ska hålla ögonen öppna efter annonsen senare då. Grattis:thumbs:

Peckoltia
2010-09-07, 20:14
Snodde och snodde, det gäller att vara först till kvarn helt enkelt;):D!!! De 3 stora orange har ganska dåligt skal men de duger till avel och har fått flytta in till mina Snöflingor:D!!!

icefudge
2010-09-07, 20:16
åååh de orange såg fina ut :D blir lite färg med flingorna nu då ;)

Peckoltia
2010-09-07, 23:45
Här är en av många Tylomelania perfecta jag har, skalen är inte så fina och som sagt och här får de inte den där kalkavlagringen på skalet utan dom blir så här, bilden är något ljus:D!!

2243

Daniel_89
2010-09-08, 07:33
Snodde och snodde, det gäller att vara först till kvarn helt enkelt;):D!!! De 3 stora orange har ganska dåligt skal men de duger till avel och har fått flytta in till mina Snöflingor:D!!!

Jo visst är det så. och jag höll på svimma när jag såg att hon bara tar 15 kr styck, sen fick man dom ännu billigare:P

Peckoltia
2010-09-08, 08:42
Ska börja med Tylomelania Perfecta Choklad när jag sätter in en annons men jag tänker inte ta ett sådant skampris det blir lite högre men ändå inte högt, kommer antagligen att lägga in annonsen i kväll redan:D!!!

Daniel_89
2010-09-08, 11:29
Ska börja med Tylomelania Perfecta Choklad när jag sätter in en annons men jag tänker inte ta ett sådant skampris det blir lite högre men ändå inte högt, kommer antagligen att lägga in annonsen i kväll redan:D!!!

Intressant:cool:! blir väll lite affärer där skulle jag tro^^

Peckoltia
2010-09-08, 11:47
Jag hoppas det för jag kan inte härbärgera 40 snäckor, jag har ju redan några innan:D!!

my1
2010-09-28, 21:39
Sorterna är:

Orange,
Yellow,
Black?, är inte säker,

2236

hej! skulle g'rna vilja köpa några av dig i olika färger.
my

my1
2010-10-07, 21:59
Sorterna är:

Orange,
Yellow,
Black?, är inte säker,

2236

tack för en god affär. snäckorna kom fram välbehållna och väl packeterat. nu kryper de i två kar.
my1

Peckoltia
2010-10-07, 22:28
Tack själv, roligt att du är nöjd med affären:D:D!!!