handdator

Visa fullständig version : Sonys NEX serie

noob
2011-01-12, 11:42
Kan någon foto kunnig person säga mig om dessa kameror är något att ha eller bara en fräsig design kamera, finns det bra objektiv eller har dom bara standard grejr till dessa. De verkar även ligga ganska högt i pris.

Bacon3000
2011-01-13, 17:46
Nu ska jag väl inte påstå att jag är speciellt fotokunnig, men jag köpte en NEX-5 med 18-55mm zoom och 16mm pancake-objektiv för ett par månader sedan. Jag är jäkligt nöjd med den hittills.
Den har en ny objektivfattning, E-mount så det finns inte så många objektiv till den än, men det finns adaptrar till alla tänkbara objektiv att införskaffa billigt på ebay.

HighwayStar
2011-01-13, 18:21
Va ? Allt annat än Canon är väl skräp ?? ;)

Nädå, kameran har faktiskt fått rätt så gott betyg..
Den ska klara av höga ISO-tal ganska så bra, tydligen lite krånglig i manuella läget.
Den vinklingsbara skärmen är ju rätt positivt i min mening också !
Jag har dock inte fått möjlighet att prova kameran själv utan bara bildat uppfattningen utifrån tester jag läst =)

Mvh Johan

noob
2011-01-14, 13:35
jag e faktiskt lite sugen men den kostar ju en slant, tycker "vanliga" systemkamerorna e så jävla trökiga men vat inte om den är värd pengarna känns lite som att man betalr för designen

Bacon3000
2011-01-14, 17:27
NEX-3 an är ju lite billigare. Det som skiljer från NEX-5 är några millimeter på storleken, film i 720p istället för 1080i och så saknar den IR-port för fjärrkontroll. Annars är det samma pryl mig veterligen.

wotan
2011-01-14, 17:39
våran kära forumägare har en. kolla denna tråden.
http://www.redbee.se/showthread.php/2063-Ny-kamera