handdator

Visa fullständig version : Daniel Brodin presenterar sig själv.

Daniel Brodin
2011-03-05, 09:05
5744Hej alla! :)

Det är dags att jag presenterar mig här på forumet. Jag bor i Huddinge med min sambo samt lite djur, mest räkor/fisk. Jag arbetar som elektriker samt fungerar som kontaktperson till Patrik "Raichu" som är medlem här.
För 6-7 år sedan startade jag tillsammans med min tjej upp ett akvarium med dvärgkulfiskar. Detta startade ett rejält akvarieintresse hos mig. I början körde jag mycket tanganyika, vilket fortfarande ligger varmt runt hjärtat. Sedan har jag haft rätt mycket olika ciklider från runt om världen. Det har med tiden blivit lite färre ciklider för att testa fler olika fiskar/malar.

Just nu har jag ett 420L med indiskt tema: Etroplus canarensis, åttabandadbarb och dvärgkulfiskar går där tillsammans.

Sedan har jag en kub på cirka 100L där jag har en grupp L134 på uppväxt samt den snygga levandefödaren micropoecilia picta "röd".

Min räkhylla består numera av ett avlångt 80L kar samt 2 st 40L. 80L går in sig med ett gäng tylomelania perfecta samt väntar på nåt skoj från Sulawesi.
Ett kar med Caridina dennerli/kardinalräkor samt ett med Caridina caerulea. Har även ett gäng lite olika färgade posthorn och andra snäckor.

Framöver funderar jag på att göra en till räkställning med 3 st kar på 40-80L.

Mitt senaste projekt är ett litet saltprojekt där jag självklart kommer att ha räkor. Tanken med projektet är att lära mig salt och se om det ger blodad tand.
Fokus blir (om det nu går bra) på små salträkor samt mjukkoraller. Är sugen på att odla nån av de små salträkorna, spännande tycker jag.

Nu på senaste har jag ju även blivit moderator här och hoppas på att kunna hjälpa till här på redbee.

Skickar med ett somrigt foto på mig från en fisketur i de Jämtländska fjällen. :D

Må gott alla.
/Daniel

Frank
2011-03-05, 09:17
Välkommen hit...:thumbs: (du har ju varit här längre än flertalet medlemmar...)