handdator

Visa fullständig version : a.eriksson presenterar sig!

a.eriksson
2011-03-14, 19:31
Hej allihopa!

Tyckte det började bli dags att presentera mig själv efter att ha varit med 2-3 månader här.

Mitt namn är Andreas Eriksson och fyller 21 år nästa höst. Och jag bor fortfarande hemma hos föräldrarna med en syster och en liten bror någon mil norr om Ludvika i Dalarna. Jag jobbar just nu som vaktmästare på deltid då min far är pappaledig så jag jobbar istället för honom ibland.
Tänkte jobba som vaktmästare över sommaren, och har planer på att börja en trainee utbildning inom industrin i slutet på sommaren som jag blivit erbjuden att börja med i Borlänge och därmed eventuellt flytta dit. Det var lite kort om vad jag gör om dagarna just nu. Annars under vintern så har jag åkt mycket längdskidor då jag åkte skejtvasan 45km den 4 mars nu nyligen. Även stort intresse för ishockey och fotboll.

Just nu har jag ett 110 liters Juwel akvarium som jag startade upp i slutet på Januari så jag har inte varit med i den här branschen så värst länge, men jag har lärt mig väldigt mycket dessa månader som gått sen jag gick med här på redbee.se. Och det akvarium som jag har nu får bli ett mer "all-akvarium" som jag har både småfisk (drärgrasbora, killis), äppelsnäckor, gula räkor, låggraderade CR och CB och några amanos. Planen är just nu att skaffa ett Aquael Shrimp set 30 liters och BARA köra högt graderade CR och CB och sedan sortera bort sämre räkor som blir till 110 liters så det kommer i lite nytt blod där med dom räkorna också.

Annars känns det som man kommer djupare och djupare i räkträsket för varje dag som går :)

Det var nog det ni behövde veta om mig!

Tack för mig.

//Andreas

Peckoltia
2011-03-14, 19:36
Hej och välkommen hit fast du varit här en tid redan ja:D:D!!!

Bladet
2011-03-14, 19:38
Mycke trevlig presentation!

*nyfiken* Äter inte killisarna upp räkorna?

Sanna Karlsson
2011-03-14, 19:42
Välkommen hit Andreas!:thumbs:

a.eriksson
2011-03-14, 19:58
Mycke trevlig presentation!

*nyfiken* Äter inte killisarna upp räkorna?

Tack bladet!

Har denna typ av killi: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=292&SOK=1

Och jag trodde räkor skulle gå åt, men denna fisk är otroligt fredlig av sig, den rör inte räkorna någonting, jag har haft de i snart ett halvår och de har inte brytt sig i en räka alls, inte ens små små räklingar. Jag har nyligen upptäckt 3 små små yngel av killis som hanarna är lite nyfikna på ibland men de rör inte dom heller ens. Denna killi är jätteintressant att följa och titta på, hur den smyger runt bland växter och gömmer sig under stora blad m.m. :D

Daniel Brodin
2011-03-14, 19:59
Välkommen :)

Champis_Sanna
2011-03-14, 20:09
Välkommen hit!

AMDAdesign
2011-03-14, 20:19
Välkommen :)

CatsWhisker
2011-03-14, 20:27
Välkommen...