Visa fullständig version : Akvarieställning 9x95L
keen-eyed
2011-04-01, 09:27
Yes, vad glad jag är, var tänkt att vi skulle åka uppåt sthlm nästa helg och köpa en ställning. Men när jag kollade blocket imorse hittade jag en annan på närmre håll, den har vi även sett tidigare när den var i bruk i butiken som nu ska sälja den. Ringde till dem förut och vi hämtar den på söndag, men ska åka förbi en sväng idag och kolla på den när vi ändå passerar där :D
6341
a.eriksson
2011-04-01, 09:55
Inte lite avis!
grattis jag var precis ute och skrapade rutor och målade ramar på min ställning, din ser lite mer "plug and play" ut min var rätt sliten men det blir bra när det är färdigt
keen-eyed
2011-04-01, 11:52
Vi har ju kollat lite andra ställningar och den här är det i lika mycket att göra på, men vi ska väl måla baksidorna på karen iaf har vi tänkt.
Den hade man inte tackat nej till...
Får man fråga vad en sån här ställning kostar? Ser att det är många som köper sådana nu så en prisuppfattning hade varit kul :)
Peckoltia
2011-04-01, 12:30
Grattis till det fina kapet du gjort:D:D!!!
keen-eyed
2011-04-01, 12:40
Den hade man inte tackat nej till...
Får man fråga vad en sån här ställning kostar? Ser att det är många som köper sådana nu så en prisuppfattning hade varit kul :)
Kan väl inte påstå att den här var billig, vi var och kollade på en annan för ca. 1 mån sedan.. var dock mycket jobb med den då alla kar behövde siliconas om (12x120L) den ställningen ville de ha 4500kr för.
Den här ställningen står i en butik just nu och var i bruk för inte så länge sedan så den är bara köra igång egentligen förutom att vi tänkt måla baksidorna på akvarierna innan. Den här kostar 9000kr och är iaf mycket fräshare än den vi kollade på sist.
Vi hade ju även tänkt köpa en i stockholm annars, den ligger ute för 10000kr (18x70L).
Men den här passar bäst för vår del och den finns dessutom ganska nära, är bara 3mil dit ungefär :)
Sanna Karlsson
2011-04-01, 12:50
:thumbs:Grattis. Nu spar ni mycket arbete genom att köpa en ställning i så bra skick. :D
keen-eyed
2011-04-01, 13:08
:thumbs:Grattis. Nu spar ni mycket arbete genom att köpa en ställning i så bra skick. :D
Ja, det är faktiskt ganska skönt måste jag säga. Visst det är kul att hålla på och greja men, har haft det lite jobbigt nu i början på året så det känns bra att inte behöva lägga ner hur mycket jobb som helst :)
Får gratta till ställningen.
Har sett den andra ni har med bl.a Venezuela Black o Sterbai ( mina 2 favoriter) den blev fin den med...
Väntar på fina "scapes"
Mvh Pia
keen-eyed
2011-04-01, 19:49
Får gratta till ställningen.
Har sett den andra ni har med bl.a Venezuela Black o Sterbai ( mina 2 favoriter) den blev fin den med...
Väntar på fina "scapes"
Mvh Pia
Den andra? Vi har ingen ställning sen tidigare vad jag vet, men corysarna har Ju däremot ja.
keen-eyed
2011-04-01, 21:16
Vi var även iväg och köpte lite svart färg idag till baksidan på akvarierna :)
Janne Johansson
2011-04-01, 22:32
Den ser riktigt bra ut. Jag gillar att den har täcksidor ovanför karen. Så du slipper att bli bländad när du grejar i karen.
Den andra? Vi har ingen ställning sen tidigare vad jag vet, men corysarna har Ju däremot ja.
Kan ju missta mig , har varit inne o letat på "det andra forumet" :lol: men hittar ju inte tråden.... men var det inte ni som hade 6 kar eksakt likadana (tror att det var 54L) men med olika inredning... tror att det var skiffer i den med ant. VB eller sterbai i o ni hade dem i en ställning ??? har väl missat/ blandat ihop nått här verkar det som.:oops:
Kan jag skylla på åldern ???;)
Hade fel.... hittade tråden nu o det var inte ni....
sorry ...
keen-eyed
2011-04-02, 08:27
Kan ju missta mig , har varit inne o letat på "det andra forumet" :lol: men hittar ju inte tråden.... men var det inte ni som hade 6 kar eksakt likadana (tror att det var 54L) men med olika inredning... tror att det var skiffer i den med ant. VB eller sterbai i o ni hade dem i en ställning ??? har väl missat/ blandat ihop nått här verkar det som.:oops:
Kan jag skylla på åldern ???;)
Kan det vara sanna & dagge du tänker på? Fast de gjorde ju iordning ett antal 54l kar.. Men tror de har venezuela black och sterbai, venezuela black vet jag att de har iaf men sterbai är jag inte säker på. :)
keen-eyed
2011-04-02, 08:29
Hade fel.... hittade tråden nu o det var inte ni....
sorry ...
Precis, vi har ju våra kar lite högt, lågt och överallt just nu :)
Daniel Brodin
2011-04-02, 09:34
Kul med lite rejäla projekt!
Lycka till! :thumbs:
keen-eyed
2011-04-02, 10:50
Kul med lite rejäla projekt!
Lycka till! :thumbs:
Kan säga att det ska bli riktigt skönt att få lite ordning där hemma, just nu har vi 7st akvarier (på 30-240L) runt sängen och det är inte så roligt för det går knappt att ta sig runt sängen så att man kan bädda eller städa.
Nu ska det göras om så vi får ett akvarierum istället, dock kommer det iaf stå kvar 2 akvarier på sovrummet men resten ska väck :D
keen-eyed
2011-04-03, 10:44
Sådär, nu står ställningen i vårt blivande akvarierum. Bilder kommer senare :D
Det var ju ett stort steg i rätt riktning...:thumbs:
Kan det vara sanna & dagge du tänker på? Fast de gjorde ju iordning ett antal 54l kar.. Men tror de har venezuela black och sterbai, venezuela black vet jag att de har iaf men sterbai är jag inte säker på. :)
Det var dem jag tänkte på , o de har inte Sterbai i dessa karen.
Ser fram emot bilder....
Så får ni fler akvarium nu än innan (från 7 till 11 om jag räknar rätt.... Tycker nästan lite synd om er som ska komma på nått att stoppa i karen ;)
Mvh pia
keen-eyed
2011-04-03, 11:49
Så får ni fler akvarium nu än innan (från 7 till 11 om jag räknar rätt.... Tycker nästan lite synd om er som ska komma på nått att stoppa i karen ;)
Mvh pia
Hur menar du nu? 7 till 11 vadå??:scratch:
Vi har 12st akvarier igång nu, så det blir väl från 12 till 21 om det var så du menade?
Citat: Kan säga att det ska bli riktigt skönt att få lite ordning där hemma, just nu har vi 7st akvarier (på 30-240L) runt sängen och det är inte så roligt för det går knappt att ta sig runt sängen så att man kan bädda eller städa.
Nu ska det göras om så vi får ett akvarierum istället, dock kommer det iaf stå kvar 2 akvarier på sovrummet men resten ska väck :D citat slut
Fattade att det var alla kar ni hade 7 st o att ni bara skulle ha 2 kvar + de 9....
Sorry noll koll:oops:
keen-eyed
2011-04-03, 12:51
Jaha näe riktigt så menade jag inte. Bara 2 ska stå kvar i sovrummet, resterande ska in i akvarierummet. Dock kommer vi mest troligt att sälja ett eller två akvarier.. Men sen släpade jag även med mig ytterligare ett akvarie hem från min syster aldeles nyss till mitt lilla sulawesiprojekt :D så vi kommer väl ha ca.20st akvarier när det är färdigt.
taggen76
2011-04-03, 13:08
Ser riktigt fint ut:thumbs:
keen-eyed
2011-04-03, 16:02
Ställningen är på plats iaf, ska skruvas fast lite luckor osv.
Akvarierna, lite hinkar med grus och övriga tillbehör står i vardagsrummet just nu :)
Sanna Karlsson
2011-04-03, 16:04
:thumbs:Kul. Nu är det bara att jobba på så allt kommer på plats.;)
keen-eyed
2011-04-03, 16:50
:thumbs:Kul. Nu är det bara att jobba på så allt kommer på plats.;)
Jodå vi håller på för fullt :D
keen-eyed
2011-04-03, 18:04
Nu är alla luckor och även belysningen på plats :D
keen-eyed
2011-04-03, 20:09
Och nu är även alla karen målade 1 gång, ska väl måla en gång till imorgon :)
Sanna Karlsson
2011-04-03, 22:17
:thumbs:Bra jobbat!
taggen76
2011-04-04, 07:54
Och nu är även alla karen målade 1 gång, ska väl måla en gång till imorgon :)
Vilken typ av färg använder du?
Nu är alla luckor och även belysningen på plats :D
Väldigt fint!!!
En kul sak...
Jag har samma trappstege som dig, samma golvmatta som Saga09, och våra ställningar är av samma typ...
(25mm borstad aluram)
Så jag tror att vi Redbee:are blir synkade och påverkar varandra...:thumbs:
keen-eyed
2011-04-04, 08:44
Väldigt fint!!!
En kul sak...
Jag har samma trappstege som dig, samma golvmatta som Saga09, och våra ställningar är av samma typ...
(25mm borstad aluram)
Så jag tror att vi Redbee:are blir synkade och påverkar varandra...:thumbs:
Jaså? haha det var lite roligt faktiskt :P
keen-eyed
2011-04-04, 08:47
Vilken typ av färg använder du?
Vi kör med väggfärg :)
keen-eyed
2011-04-04, 09:37
Och nu är det målat för andra gången :)
Och nu är det målat för andra gången :)
Käns som julafton att få sitta här och ta del av alla spännande projekt!!
Bra jobbat.....väntar ivrigt på nästa bild..-er.....
taggen76
2011-04-04, 19:19
Vi kör med väggfärg :)
Fäster det på glas:?:
keen-eyed
2011-04-04, 19:30
Fäster det på glas:?:
Ja det gör det, är fler som använt det.
keen-eyed
2011-04-15, 18:48
Nu har det kommit en liten bit till, såhär blev filterhörnen i akvarierna :)
Snyggt! :thumbs: Filterhörnet syns knappt för bakrunden är i samma färg :lol:
Snyggt! :thumbs:
Skapar ett visst "VILL HA"-begär... ;)
Peckoltia
2011-04-15, 20:48
Ojjjj, här gick det undan minsann:shock::shock:, väldigt bra jobbat:thumbs:
Mycket intressant projekt. Lutar nog till att vi skall bygga ihop något liknande här hemma framöver....
hur löser du reningen till akvarierna, blir många externa/interna pumpar eller bygger du ihop någon helhetslösning? Oneforall???
keen-eyed
2011-04-16, 21:16
Mycket intressant projekt. Lutar nog till att vi skall bygga ihop något liknande här hemma framöver....
hur löser du reningen till akvarierna, blir många externa/interna pumpar eller bygger du ihop någon helhetslösning? Oneforall???
Vi kommer att köra med en luftpump som ska driva alla karen, men eftersom vi har l-malar så kommer några av karen ha extra powerheads också för att få lite bättre flås.
keen-eyed
2011-04-16, 21:17
Såhär ser det ut just nu
Sanna Karlsson
2011-04-16, 21:19
Snyggt:thumbs: Varför har ni S form på rören? "nyfiken" Det har jag inte sett förut!
keen-eyed
2011-04-16, 21:23
Snyggt:thumbs: Varför har ni S form på rören? "nyfiken" Det har jag inte sett förut!
hehe ska jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte, det är sambons idé.. Vi får väl se hur det blir när vi drar igång det första karet.
keen-eyed
2011-04-17, 12:38
Sådär, nu är alla karen vattenfyllda och filterhörnen på plats.. Har även kramat ur några filtermattor från de pumparna som är igång i de gamla karen.
Peckoltia
2011-04-17, 13:00
Snyggt och prydligt ser det ut och dom där krökta rören ser ut som böjda PWC-rör:thumbs:
keen-eyed
2011-04-17, 14:28
S-formen är tydligen för att han inte vill att änden på röret ska vara så nära filtermattan, det var den förklaringen jag fick. Det är han som är ingenjören här i huset så han får komma med idéerna, dock har jag sett att han kollat en hel del i din tråd ;)
keen-eyed
2011-04-17, 17:26
Bottensubstrat i 5/9 akvarier, har tagit ur en del av vattnet i karen också och fyller på med vatten från våra tidigare akvarier.
keen-eyed
2011-04-17, 20:30
Bottensubstrat + vatten i alla kar nu.. Så nu lägger vi ner för dagen :)
keen-eyed
2011-04-25, 18:04
Alla akvarier har fått lite inredning nu och det har även flyttat in invånare i alla utom 1 kar. Räkor bor det i alla kar på mittenraden och akvariet högst upp till höger.
Har även flyttat in lite fler kar i rummet :)
a.eriksson
2011-04-26, 20:46
Hur snyggt som helst!
Så enkelt det ser ut också. Dom där luckorna gillar jag.
keen-eyed
2011-04-27, 18:23
Hur snyggt som helst!
Så enkelt det ser ut också. Dom där luckorna gillar jag.
Tack :)
Är riktigt skönt att den är igång nu iaf. och de fiskar & räkor som flyttat in verkar trivas :)
I fiskväg är de som lekt först i ställningen corydoras venezuela black :)
lite bilder på några av räkorna som bor där också :D
69846985
6987
6986Min absolut största körsbärsräka, den precis bakom är normalstor :D
Sanna Karlsson
2011-04-27, 18:28
:D Snygga räkor:thumbs: Gillar de blå skarpt. Du är duktig på att fota dom också. :beg:
keen-eyed
2011-04-27, 18:30
:D Snygga räkor:thumbs: Gillar de blå skarpt. Du är duktig på att fota dom också. :beg:
De blå är grymt fina ;) Tack så mycket :thumbs:
a.eriksson
2011-04-27, 20:49
Tjusiga räkor som flyttat in :)
Hur funkar filtreringen i såna där större ställningar? Har man alla kar kopplade till ett gemensamt filter? Har grubblat på de ett tag men inte fått klart för mig hur exakt det funkar, vore kul läsning om någon kunde förklara :)
a.eriksson
2011-04-27, 20:52
Läste tidigare i tråden att ni använder luftpump? Hur går det till? Och vad har man då för pump, blir det inte många kopplingar från alla kar? vattnet ska sugas ur och samtidigt ska det in vatten?
keen-eyed
2011-04-27, 21:17
Bakom filterhörnet sitter ett böjt VP-rör, till det VP-röret är det en luftslang kopplad som du ser på den bifogade bilden (slangen är givetvis kopplad till en luftpump också ;)). Så då går ju vattnet runt runt av sig själv i karet, kan ju tillägga att vi inte har automatiskt vattenbyte.
Vi har även utökat vissa kar med ett powerhead till de malarna som vill ha mer fart på vattnet.
Sen ifall det nu skulle råka bli strömavbrott så har vi en UPS (http://www.cableworld.se/pc-tillbehoer/back-ups/back-ups-1200va-230v-(led-display-och-programvara).asp) inkopplad till luftpumpen, så den driver luftpumpen om det nu skulle bli strömavbrott. För vi vill helst inte att vattnet ska bli stillastående, vi har varit med om tidigare att pumpar lagt av och några av våra små dyrgripar (L046) dog.. Kan vi undvika att det händer igen så gör vi gärna det :D
a.eriksson
2011-04-27, 21:30
Bakom filterhörnet sitter ett böjt VP-rör, till det VP-röret är det en luftslang kopplad som du ser på den bifogade bilden (slangen är givetvis kopplad till en luftpump också ;)). Så då går ju vattnet runt runt av sig själv i karet, kan ju tillägga att vi inte har automatiskt vattenbyte.
Vi har även utökat vissa kar med ett powerhead till de malarna som vill ha mer fart på vattnet.
Sen ifall det nu skulle råka bli strömavbrott så har vi en UPS (http://www.cableworld.se/pc-tillbehoer/back-ups/back-ups-1200va-230v-(led-display-och-programvara).asp) inkopplad till luftpumpen, så den driver luftpumpen om det nu skulle bli strömavbrott. För vi vill helst inte att vattnet ska bli stillastående, vi har varit med om tidigare att pumpar lagt av och några av våra små dyrgripar (L046) dog.. Kan vi undvika att det händer igen så gör vi gärna det :D
hm, svårt att förstå. Förstår inte riktigt hur vattnet går runt så de sugs in i filtret. Blir de inte bara luft ifrån luftpumpen? Hur kan de bli cirkulation och sug så de sugs in i filtret?
Alltså, är det där S-röret påhängt på filtret så ena ändan är innanför filtret och andra är utanför?
keen-eyed
2011-04-27, 21:34
Alltså, är det där S-röret påhängt på filtret så ena ändan är innanför filtret och andra är utanför?
Precis, den nedersta änden på röret (som sitter bakom filtermattan) suger in vattnet och sen kommer det ut i överdelen som är på utsidan av filtermattan.
a.eriksson
2011-04-27, 21:36
Hur kan de bli sånt sug så de drar in grejer i filtret? med bara en luftpump? Det förstår jag inte..
keen-eyed
2011-04-27, 21:37
en bild när filtermattan sitter där den ska.. Då ser man bara ena änden av röret..
a.eriksson
2011-04-27, 21:47
Har förstått hur det funkar.
frågar för 4e gången, Blir det ens något sug/cirkulation med en luftpump? så det kommer in partiklar och sånt i filtret?
Hur kan de bli sånt sug så de drar in grejer i filtret? med bara en luftpump? Det förstår jag inte..
När luften pressas genom röret så drar det med sig vatten vilket då slappar ett tryck som gör en cirkulation. Beroende på hur stort luftflödde man har igenom röret gör också hur stor cirkulation man får
Och när då bubblorna har sin start på insidan av filtermattan och trycket ut det på andra sidan mattan så måste ju vattnet komma in till luft starten och det gör det via filter mattan .
Sent from my iPhone using Tapatalk
a.eriksson
2011-04-27, 21:59
Filtermattan är ju ändå ganska stor och tjock som det ser ut, förstår ändå inte hur de ska orka suga in vatten nertill efter bottem vid filtret..
När man trycker in luft i ett kompakt rör under vatten då följer vatten med.. Och om allt vatten innan för filtermattan följer med utan att det sugs in nytt från andra sidan då hade det ju blivit torrt på baksidan.. Samma sak att du bara slänger ner en syre pumps slang i akvariet och startar den.. Då åket vatten med bubblorna upp till ytan och därav skapar en cirkulation. . Så igen när syre slangen trycker ut luft in i ett litet rör då drar det med sig vatten som gör ett sug och det suget drar i vattnet.. Gamla hederliga botten filter har exakt samma funktion luft trycks
Ner och drar då med sig vattnet när det stiger.
Förstår du inte nu så får du läsa igenom patrikmalmö 's text om filtrering ska finnas någon stans på forumet. Och förstår du fortfarande inte efter det . Ja då går det inte att förstå
Sent from my iPhone using Tapatalk
a.eriksson
2011-04-27, 22:11
Jodå, men nuuu förstår jag!
Är bara lite trött ;)
keen-eyed
2011-04-28, 04:43
När man trycker in luft i ett kompakt rör under vatten då följer vatten med.. Och om allt vatten innan för filtermattan följer med utan att det sugs in nytt från andra sidan då hade det ju blivit torrt på baksidan.. Samma sak att du bara slänger ner en syre pumps slang i akvariet och startar den.. Då åket vatten med bubblorna upp till ytan och därav skapar en cirkulation. . Så igen när syre slangen trycker ut luft in i ett litet rör då drar det med sig vatten som gör ett sug och det suget drar i vattnet.. Gamla hederliga botten filter har exakt samma funktion luft trycks
Ner och drar då med sig vattnet när det stiger.
Förstår du inte nu så får du läsa igenom patrikmalmö 's text om filtrering ska finnas någon stans på forumet. Och förstår du fortfarande inte efter det . Ja då går det inte att förstå
Tack för att du förklarade:thumbs: Det är verkligen inte min starka sida...
keen-eyed
2011-05-03, 12:06
Nu är alla karen nästan helt klara :)
Inga superbra bilder men det får duga..
714871497150
715171527153
715471557156
Sanna Karlsson
2011-05-03, 12:50
:thumbs:Det ser bra ut. Corydoras verkar vara ingångsfiskarna!? Visst är det svårt att få växterna att räcka till när man startar upp många akvarium samtidigt. Snyggt självporträtt på sista bilden med;),hihi. Ett akvarium såg ut att ha stark cirkulation på vattnet, sitter det ett extra pumphuvud där?
keen-eyed
2011-05-03, 16:13
:thumbs:Det ser bra ut. Corydoras verkar vara ingångsfiskarna!? Visst är det svårt att få växterna att räcka till när man startar upp många akvarium samtidigt. Snyggt självporträtt på sista bilden med;),hihi. Ett akvarium såg ut att ha stark cirkulation på vattnet, sitter det ett extra pumphuvud där?
Corysarna ska gå där, så det är inte bara ingångsfisk. Går fisk i alla kar och räkor i några av dem :)
Ja det är lite svårt att få växterna att räcka till, dock ska vi väl inte ha växter i alla troligtvis. Där det bara går l-malar känns det som om det kvittar faktiskt.
Det sitter nog extra powerheads i några av akvarierna faktiskt men där som det syns mest i är väl pumpen kraftigast (1200L/h), där bor de blå tigrarna och 2st L46 (1+1) :D
hehe ja jag såg att det råkade bli ett litet självporträtt på den ena bilden men det bjuder jag på ;)
Sanna Karlsson
2011-05-03, 16:30
:D Ja, titta. Det går ju faktiskt fyra tigrar längst fram till höger i det akvariet.
keen-eyed
2011-05-03, 16:36
:D Ja, titta. Det går ju faktiskt fyra tigrar längst fram till höger i det akvariet.
Ja det gör det :D
Nu är det bara att hoppas på att fiskar + räkor har lust att föröka sig lite :P
Sterbaierna var viss igång och lekte nu iaf sa sambon, men jag är mer intresserad av att de i mitten ska leka :D
gött med rena akvarium. kan du inte komma och tvätta mina?
keen-eyed
2011-05-03, 17:44
gött med rena akvarium. kan du inte komma och tvätta mina?
Hehe ja såg i din tråd att du nog har lite att göra framöver ;) Fördelen med våra var att de redan var rena när vi köpte dem :D
Får göra ett besök hos dig sen när du fått igång ställningen ;)
keen-eyed
2011-05-03, 22:03
Sterbaierna var viss igång och lekte nu iaf sa sambon, men jag är mer intresserad av att de i mitten ska leka :D
Kom precis hem från jobbet nu och sambon har haft nöjet att plocka romkorn från sterbaierna hela kvällen, 110st kom han upp i innan lyset släcktes i karet :)
keen-eyed
2011-05-12, 20:01
karen i ställningen funkar väldigt bra hittills, de som trivs bäst måste vara våra corydoras sterbai :) Vi har ca. 100+ yngel sedan förra veckans lek och nu är de igång igen, har plockat 48 romkorn än så länge :D
keen-eyed
2011-07-17, 09:45
Igår inhandlades ytterligare ett akvarium, så idag ska vi börja göra iordning i akvarierummet. Nu ska de bli snyggt och prydligt! :) Endast aluramakvarier med aluställningar :D Så ska det väl in en fåtölj eller 2 också :)
keen-eyed
2011-07-17, 11:55
Såhär ser det ut just nu, inte det minsta rörigt! :hehe:
DarkInNight
2011-07-17, 12:55
Blir ju skitbra det där!
Vad har du i de olika karen? :D
Sanna Karlsson
2011-07-17, 13:04
Hur går det med dina blå tigrar?:)
keen-eyed
2011-07-17, 13:08
Blir ju skitbra det där!
Vad har du i de olika karen? :D
Ja, vi är långt ifrån klara ;)
I karen har vi L-malar, corydoras, räkor och några guppysar tror jag.. Kan skriva mer specifikt lite senare när allt är klart :D
keen-eyed
2011-07-17, 13:13
Hur går det med dina blå tigrar?:)
Det gick faktiskt inge bra, de trivdes inte med zebrorna :( alla utom 5st dog i det karet. De sista 5 flyttade jag till ett annat kar, de har dock inte förökat sig något men de har inte dött heller så det är iaf positivt.
Sanna Karlsson
2011-07-17, 16:53
:? Hoppas de kommer igen och börjar föröka sej. Prova att ställa en vas med akvarievatten i solfönstret, lägg i lite tång eller en sten eller något som det kan växa alger på och mata tigrarna med algerna så blir de glada:)
keen-eyed
2011-07-17, 21:10
Och nu var rummet klart! http://www.loricariidae.se/images/smilies/icon/biggrin.gifhttp://www.loricariidae.se/images/smilies/icon_hurra3.gif Nu återstår bara lite småfix under de 2 "fristående" akvarierna :D
8484
Champis_Sanna
2011-07-17, 21:18
Så fint det blev! Om man ändå kunde ha ett rum ledigt :)
keen-eyed
2011-07-17, 21:26
Så fint det blev! Om man ändå kunde ha ett rum ledigt :)
Tack! :) Vi har grejat med det i ca. 12h idag, blev bara en liten sväng till Örebro för att inhandla möblerna och en liten ledig stund att stoppa lite mat i magen :) Annars har det varit fullt upp hela dagen
DarkInNight
2011-07-17, 21:32
Ja, vi är långt ifrån klara http://www.redbee.se/showthread.php/images/smilies/icon_wink.gif
haha jajotjena. Här trodde jag ni hade flera dygns arbete framför er så blir ni klara samma dag! :evilgrin: :thumbs:
Snyggt!
keen-eyed
2011-07-17, 21:38
Ett antal timmars hårt arbete så är det klart sen :) Har sett ut som en svinstia här mest hela dagen :P
Champis_Sanna
2011-07-17, 21:48
Det är så skönt när man sedan kan sätta sig och beundra sitt jobb. Ni kan verkligen vara nöjda och snabbt jobbat!
keen-eyed
2011-08-19, 20:40
Såhär ser rummet ut nu :D
Fint!
Vanligtvis gillar jag inte fisheye, men på denna bilden var det jättefint! :mrgreen:
Det blev ju skit bra Ju :). , ni har en avfuktare i det rummet också va? Hehe
---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
keen-eyed
2011-08-29, 14:32
Det blev ju skit bra Ju :). , ni har en avfuktare i det rummet också va? Hehe
---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehe näe nån avfuktare har vi inte :P
keen-eyed
2012-04-27, 05:09
Imorgon blir det lite tillökning i rummet, ska iväg och hämta en liten ställning med 3st 73L kar tänkta till räkor.. Funderar ev på om jag ska dela av dem, vi får se vad det blir :)
keen-eyed
2012-04-28, 20:18
Här kommer en bild på "nya" ställningen, precis ihopmonterad :)http://img.tapatalk.com/0246f0ba-427e-3276.jpg
Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
DarkInNight
2012-04-29, 09:52
Men nää, nu blir jag sugen på att skaffa fler ställningar :mrgreen:
Delar du av den eller ska räkorna få bo stort?
keen-eyed
2012-04-29, 20:14
Men nää, nu blir jag sugen på att skaffa fler ställningar :mrgreen:
Delar du av den eller ska räkorna få bo stort?
Jag kommer inte dela av dem, ska bo malyngel i också så det får bli som de är..
keen-eyed
2012-05-13, 18:34
Såhär blev nya ställningen med slimlinebakgrunder och filterhörn, nu står den i vardagsrummet och väntar in resterande tillbehör som fortfarande fattas :)
http://img.tapatalk.com/0241d7d4-f04e-e891.jpg
Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Sanna Karlsson
2012-05-13, 18:35
:thumbs: Snyggt
shrimpcoctail
2012-05-13, 19:29
Läckert och så rumsrent också, det är bara att gratulera.:thumbs:
keen-eyed
2012-06-24, 14:11
Nu är den nya lilla ställningen uppstartad också, men det har tagit din lilla tid :)
Daniel Brodin
2012-07-01, 21:05
Snyggt!
Har det kommit ner några räkor än?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
keen-eyed
2012-07-01, 21:33
Snyggt!
Har det kommit ner några räkor än?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Nej, har inte vågat stoppa ner några räkor än. Ska köra igång dem med lite fisk först :)
Hur går det för er? några nya kar kanske? :lol:
keen-eyed
2012-09-27, 20:45
Får försöka fixa lite bilder i helgen :) Något speciellt jag ska ta kort på?
Nja några nya kar har det inte blivit, får räcka med de 21st vi redan har :) Än så länge iaf ;P
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
blir inte klok på detta, så snyggt och mycket!! bra bra!!
..svart filtermatta, vart köper man över webben? :) någon som vet? :)
Daniel Brodin
2012-09-29, 09:28
Jag tror jag såg det i en annan tråd...
Hittade denna:
http://kpaquaria.123ehandel.se/category.html?category_id=27
Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
keen-eyed
2012-09-29, 09:48
Jag tror jag såg det i en annan tråd...
Hittade denna:
http://kpaquaria.123ehandel.se/category.html?category_id=27
Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
Precis, därifrån beställde vi till ställningen :)
Victor.Bergdahl
2012-09-29, 18:51
Skump att det är en sådan stor priskillnad på svart och blå matta. Men den är ju sjukt snygg att ha som ett hörnfilter etc.
Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
jo det är sant.. :D mycke bra jobbat av dig med karen ... hoppas på att få se fler bilder
keen-eyed
2012-09-29, 20:40
Har tagit lite nya bilder på rummet & den lilla ställningen vi har i hallen utanför rummet :)
keen-eyed
2012-09-29, 20:42
Och sen icke att förglömma har vi även lite diverse invånare som behagade visa sig när jag var inne med kameran :)
Victor.Bergdahl
2012-09-29, 20:45
Jag är sjukt svaag för L046. Min favorit mal! Grattis till fina malar och räkor!
keen-eyed
2012-09-30, 10:00
Jag är sjukt svaag för L046. Min favorit mal! Grattis till fina malar och räkor!
Har 9st, de har lekt ett par gånger men rommen har blivit uppäten båda gångerna.
Är det en webbkamera man ser på fotona, riktad mot storställningen? :D
keen-eyed
2012-10-01, 16:57
Är det en webbkamera man ser på fotona, riktad mot storställningen? :D
Jajemämsan det är det ;)
Victor.Bergdahl
2012-10-01, 21:07
Skicka länken ;-)