handdator

Visa fullständig version : Aquamoss.de

Flora
2012-01-25, 11:31
Är det någon som odlar följande mossor och hur tycker ni att de beter sig i akvariet ?.
Det vore roligt att veta lite mer, innan jag bestämmer mej.

Anchor- moss
Fissidens sp. Mini
Mini-Moos - Taxiphyllum spec.

JWZ
2012-01-25, 12:49
Fissidens har jag haft(inte mini dock). Den blir jättefin på trä. Växer hyffsat långsamt men efter några månader har den ändå mångdubblat i täckning. Fissidens skapar en underbar grön matta på träbitar.
Anchor moss har jag på lavasten. Den växer ganska tätt och yvigt. Några grenar har gett sig iväg tätt längs en stenbit och verkar ha växt fast sten(!)hårt.

Jag har aldrig haft problem med någon av de växter eller övriga produkter jag köpt på aquamoos.

clas
2012-01-25, 13:04
Däremot brukar han vara ganska seg att ha och göra med. Bättre att handla av Aquaticmagic på ebay.

shrimpcoctail
2012-01-25, 15:56
Däremot brukar han vara ganska seg att ha och göra med. Bättre att handla av Aquaticmagic på ebay.

Kan instämma med det här med seghet. Svar på mail tar några extra dagar och frakten är dyr, typ 20€ med DPD på 3-5 dagar annars DHL som kostar hälften men kan ta en vecka.

Det som irriterar mest är att många av artiklarna inte finns i lager och det framgår inte med önskad tydlighet när man beställer. Jag har provat lite Fissidens och Cuba plus bottenfilter, powehead och lite annat och kvaliteen är helt Ok på växterna.
Nu kommer i morgon eller fredag lite mera udda mossor och vi får utvärdera det hela efter den leveransen.

luddeg
2012-01-29, 10:01
Kan ta lite tid ibland men alltid bra mossor och växter.

shrimpcoctail
2012-01-29, 11:34
Kan ta lite tid ibland men alltid bra mossor och växter.

Fick leverans i torsdags från Aquamoos.de och blev lite besviken.
Eriocaulon cinereum var inte lik den på bilden och dessutom var de flesta stjälkarna avbrutna i frakten, så dåligt emballerad. Både Fissidens spec. mini och Fissidens spec. japan var Ok om än väldigt puttinuttia och svåra att fästa på rot.
Taiwan-Moos - Taxiphyllum alternans var brun till en tredjedel medan Süßwassertang - Lomariopsis var fin.

Jag har skickat ett e-mail till René på Aquamoos om en förklaring men jag misstänker att det blev bråttom innan mässan i Tyskland.
Jag avvaktar svar från dom.

luddeg
2012-01-29, 11:42
Fick leverans i torsdags från Aquamoos.de och blev lite besviken.
Eriocaulon cinereum var inte lik den på bilden och dessutom var de flesta stjälkarna avbrutna i frakten, så dåligt emballerad. Både Fissidens spec. mini och Fissidens spec. japan var Ok om än väldigt puttinuttia och svåra att fästa på rot.
Taiwan-Moos - Taxiphyllum alternans var brun till en tredjedel medan Süßwassertang - Lomariopsis var fin.

Jag har skickat ett e-mail till René på Aquamoos om en förklaring men jag misstänker att det blev bråttom innan mässan i Tyskland.
Jag avvaktar svar från dom.

Tråkigt att höra att du inte blev nöjd.

Själv har jag fått i en liten kartong med frigolit och Heat Pack.

Hoppas det ordnar sig!