handdator

Visa fullständig version : Pimp your Shrimp - AT Nano soil

JenL
2012-02-13, 07:51
AT Nano Soil

Vår AT nano-soil för akvarieväxter och räkor påverkar vattenparameter på ett sådant sätt att Bee räkor och andra mjukvatten räkor mår bra och föröka sig. Soilen skapar optimaler förhållande så akvarieväxter utveckla starka rötter och växer bra.

AT nano-soil säkerställa ett bra vattenkvalitet och en ekologisk balans av viktiga mikroorganismer, som spelar en viktig roll särskilt i de små nano akvarier. AT nano-soil stabiliserar pH till 6,8, minskar KH värde och förhindrar en ökning av giftiga ammoniak / ammonium NH3/NH4.

Med AT nano-soil kan också nybörjare styra sina vattenparameter för räkor perfekt. AT nano-soil kan även användas som filtermaterial för yttrefilter om man behöver mjukt vatten for t.ex. uppfödning av diskus fiskar.

2l påse

115:-

Marcus
2012-02-13, 08:51
Kul att du tog åt dig önskemålet av soil.

JenL
2012-02-29, 17:14
Nu finns det att köpa. Vi fick en leverans av 15 styck idag :-)

Dodat
2012-02-29, 17:39
Hmm.. Funderar på att köpa en påse och sänka ph i mitt diskuskar :)

Annars finns ju torv, men vattnet blir ju så svart ):

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

AKZEL
2012-07-28, 20:58
Gammal tråd men...
Är det någon större skillnad mellan denna och den lite dyrare Shrimp Soil som finns på ebishop?

Marcus
2012-07-28, 21:05
Tänk på att AT levereras i 2liters påsar medan ebi-soil levereras i 5liters påsar.

JenL
2012-07-28, 21:21
I think all in all most soils are very similar. One company started it, then it got popular and other companies developed their own soil as well. Some take the PH lower than others. Most people try them all out to see what works best for them.

Pia.L
2012-07-29, 07:17
Finns oxå denna som lev i 4kg säck.. http://www.pimpyourshrimp.com/sv/soil/red-bee-sand.html
Kanske lite förvirrande med liter o kg o olika på allt, men det finns en räkare på pimpyourshrimp ( har precis beställt AT) så man kan ju räkna på slutpriset ...
Ska försöka att testa värdena osv.
mvh Pia

RealFAB
2012-07-29, 09:40
Hej

En undran, skulle man kunna kombinera med t ex den sand jag har i akvariumet idag?
Då menar jag på t ex olika nivåer i akvariumet och inte ihop.

Det känns t ex enklare att planera vissa växter i det finkornga och ha mossor osv vid räk-soil.

Ett fisk och räk akvarium.

tacksam för råd.

Mvh Andy

Marcus
2012-07-29, 10:01
Hej

En undran, skulle man kunna kombinera med t ex den sand jag har i akvariumet idag?
Då menar jag på t ex olika nivåer i akvariumet och inte ihop.

Det känns t ex enklare att planera vissa växter i det finkornga och ha mossor osv vid räk-soil.

Ett fisk och räk akvarium.

tacksam för råd.

Mvh Andy

Ja det går bra :thumbs:
Vad har du för sand idag?

RealFAB
2012-07-29, 14:47
Ja det går bra :thumbs:
Vad har du för sand idag?

Rådasand, 0-2mm.

Mvh Andy