Visa fullständig version : Anubias and shrimp
Hi
I read that anubias can give off toxins that are dangerous to shrimp. Is this true? I really would like to plant some in my new tank. They also said that the same goes for microsorum.
Thanks
Karen
Thankyou Marcus
So they are safe then? Great if they are..thought it was a bit strange...never heard of plants giving off toxins in the water. I think they do the opposite.
Karen
Sanna Karlsson
2012-04-14, 12:47
Anubias can give off toxins if you break it or have a sore end on it. The shrimp can be affekted.
Anubias can give off toxins if you break it or have a sore end on it. The shrimp can be affekted.
Hva med kryptocrine släkten?
Är den inte ochsä giftig?
Sanna Karlsson
2012-04-14, 13:18
Hva med kryptocrine släkten?
Är den inte ochsä giftig?
Jag har cryptocoryne i de flesta av mina akvarium och har inte märkt något;)
Thanks Sanna, I have decided not to risk plant anubias. Shame cause they do look nice. I have microsorum in my big tank and have never experienced anything bad though.
Farnsworth
2012-05-17, 23:49
Så om anubiasen börjar ruttna, så kan räkorna dö? Eller gäller det bara om växten blir skadad/man bryter av ett blad?
mallefar
2012-05-18, 06:19
Her er en tysk artikel, der prøver at gøre op med hvad der er sandt og falsk omkring Anubis myterne...
http://www.aquamax.de/Krankheiten/Anubias_giftig_fuer_Garnelen.aspx
Janne Johansson
2012-05-18, 09:24
Jag har anubias i en hel del kar och det stämmer som Sanna säger, man ska inte bryta av den tjocka stammen på dem då det kan avge en saft som är giftig. Blad som ramlar av eller bryts är däremot ingen fara.
Peckoltia
2012-05-18, 09:59
Jag har också Anubias i mina kar utan problem så även Cryptocoryner:)