handdator

Visa fullständig version : Affär som säljer Breathing Bags sökes

Jompii
2012-05-28, 00:05
Hejsan, jag tänkte kolla om någon vet om det finns någon affär i/nära Jönköping som säljer breathing bags billigt.
Jag vet att det går att köpa dom på internet men det är/hade varit mycket smidigare att köpa påsarna i en fysisk affär då man får dom snabbar plus att man slipper frakten som oftast nästan kostar lika mycket som påsarna gör.

OBS! Ni får såklart gärna tipsa om affärer som säljer breathing bags som inte är lokaliserade nära Jönköping :)

Yobaman
2012-05-28, 00:51
Löjligt om frakten är dyr när det handlar om ett gäng plastpåsar. Borde kosta typ 20:-
Tyvärr har jag inget tips till dig.

Jompii
2012-05-28, 01:19
Löjligt om frakten är dyr när det handlar om ett gäng plastpåsar. Borde kosta typ 20:-
Tyvärr har jag inget tips till dig.

Beror såklart på vart och hur många man påsar man köper.
Just själva summan kanske inte är så farlig men om man kollar i procent så är det ganska mycket. Jag menar frakten är kanske ca 30-50% utav vad påsarna kostar, då tjänar man mycket på att köpa affärerna i en fysisk butik.

Johnny Wong
2012-05-28, 12:17
Be din lokala djuraffär kontakta Ebi Shop och se om de kan prata ihop sig om något samarbete.
Vad jag vet så är det inga fler som importerar dessa påsar än EbiShop.se (http://www.ebishop.se)

Ett 10-pack breathing bags kostar 25kr i frakt med Posten.

Janne Johansson
2012-05-28, 17:46
Det är jag och Andreas som säljer breathing bagsen i Sverige, vi har valt att skicka dem med vadderad påse som väger lite mer än ett vanligt kuvert, det är ju trots allt viktigt att de inte blir skadade på något vis. Frakten landar på 25 kr med posten. Frimärkena, kuvertet, frakthandlingarna kostar ca 20 kr för oss. 5 kr i vinst för att vi packar, kör till lådan tycker inte jag är särskilt blodigt.

Majki01
2012-05-28, 19:02
Akvarielagret i Stockholm säljer också dom, men dom köper kanske det av ebishop

Sent from my iPhone using Tapatalk

Peckoltia
2012-05-28, 20:10
Jag tycker också det är överkomligt, frågan är vad frakten kommer att kosta för 50 påsar:)

Majki01
2012-05-28, 20:13
Lägg 50 påsar i varukorgen och kolla sen uppe till höger .. 50 påsar alltså 5 varor då. 69 kr står där :) det vill säga billigare desto mer man vill ha. Nu tycker jag dock påsarna redan är för billiga efter som dom blir mer och mer eftertraktade .. Så portot är ju inget att hänga upp sig på...

Edit. Du kan till och med lägga 50 påsar i varukorgen sen gå in i varukorgen och ändra så det blir skickat med posten då landar portot på 40 kr.. Alltså absolut inget att hänga upp sig på .

Edit 2.. Du kan till och med gå så långt som till 110 medium påsar för 40 kr i porto det vill säga 2.75 kr porto per påse... Det är det ju utan tvekan värt. Det vill säga att påsarna kostar 8 kr st.... Jag ser inte problemet ? Hur billigt som helst

Sent from my iPhone using Tapatalk

Peckoltia
2012-05-28, 20:25
Jag ska köpa påsar för att skicka bettor nämligen, vill inte skicka dem i vanliga påsar, får kolla inne på Ebi då, men jag klarar mej nog med de minsta :D