handdator

Visa fullständig version : Söchting Oxydator - Recension

Paradise
2012-06-13, 23:00
Hej!

Jag tänkte skapa en produktrecension av "Söchting Oxydator" som jag anser är en mycket bra produkt. Anledningen till att jag verkligen fastnat för denna syremakare är för att;

Sedan jag använt denna produkt blivit av med trådalger helt. De växter jag har i mitt kar har även fått en vackrare ton. Räkorna är helt galet aktiva och enligt mig verkar de må allmänt bättre. Med det menar jag att produkten tillför en del i cirkeln som krävs för att räkorna ska må bra.

Något som även är bra med Söchting Oxydator är att den ser riktigt "high-tech" ut. Den är liten och stilren. Personligen använder jag mig av två katalysatorer och fyller på med lösningen var ~20 dag vilket är nice.

Delar med mig av lite bilder passar även på att notera att jag är duktig på att ta hand om det gröna i karet, "pearling" får jag alltså inte av Söchting Oxydator. Länkar även till pimpyourshrimp där det står lite mer om produkten + att man kan beställa den. För 90 ynka mynt får du Mini Oxydator, två små flaskor lösning och två katalysatorer, good shit.

http://www.pimpyourshrimp.com/sv/sochting-oxydator/mini-oxydator.html

1285812857

Som ni kan se så sprutar den ut ren syre nästan så att man vill stoppa i huvudet och andas... ^^

1285412853

1285612855

Har ni frågor om produkten är det bara att fråga. För övrigt har jag inga som helst kontakter med pimpyourshrimp eller annat dylikt. Jag tycker helt enkelt om att ge beröm till sådant som förtjänar det och tipsar andra om det.

Marcus
2012-06-13, 23:13
Recensioner är alltid kul, men verkligen inget måste. Framförallt om man är nybörjare och gärna läser en tråd där det står ett måste för att få aktiva räkor eller mer grönskande växter. Bytt gärna rubrik för att inte missvisa.

Jompii
2012-06-13, 23:13
Ser riktigt bra ut, kanske ska satsa på att införskaffa mig en sådan i slutet av månaden :)

Paradise
2012-06-13, 23:26
Recensioner är alltid kul, men verkligen inget måste. Framförallt om man är nybörjare och gärna läser en tråd där det står ett måste för att få aktiva räkor eller mer grönskande växter. Bytt gärna rubrik för att inte missvisa.

Det här är bara mina egna tankar och erfarenheter, något jag endast känner personligen. Vilket jag skrivit i ett tema som tolkas så också.

Dessutom syftar jag på att syret den tillför är kanske 1/10 bitar som kan bidra till en bättre miljö. Jag menar alltså inte att allt löser sig om man bara har en sådan...

a.eriksson
2014-02-19, 12:34
Är det bra idé att införskaffa oxydator om man vill få fart på sina räkor? Eller varför skaffar folk oxydator? Man ser nästan på de flesta bilder på akvarium att det finns oxydator i akvariumen.

Jag har fundering på att skaffa en sån där från pimpyourshrimp. Jag har aldrig använt en oxydator förr.

Susanne S
2014-02-19, 18:34
Själv märkte jag inga fördelar med det, min fina weepingmossa dog däremot :( Fast jag vet ju att många tycker det är en toppenprodukt.
(har två av den något större varianten till salu btw ;) )

shrimpcoctail
2014-02-19, 20:12
Själv märkte jag inga fördelar med det, min fina weepingmossa dog däremot :( Fast jag vet ju att många tycker det är en toppenprodukt.

Ja, det är svårt att svara på om det finns fördelar eller inte men jag ser den som en bra livförsäkring vid elavbrott.
Skulle önska att en det fanns en högre behållare så att en fyllning kunde räcka längre.

stefanr
2014-02-20, 11:28
Ja, det är svårt att svara på om det finns fördelar eller inte men jag ser den som en bra livförsäkring vid elavbrott.
Skulle önska att en det fanns en högre behållare så att en fyllning kunde räcka längre.

Det finns ju för 100l 400l 4000l och 40000l också :)

Nyman
2014-02-20, 11:46

Hur mkt ska du ha för dem?

shrimpcoctail
2014-02-20, 11:59
Det finns ju för 100l 400l 4000l och 40000l också :)

Jo det vet jag, men jag är inte ute efter ett större utsläpp av syre bara en högre behållare som passar i minifoten.;)

stefanr
2014-02-20, 12:36
Jo det vet jag, men jag är inte ute efter ett större utsläpp av syre bara en högre behållare som passar i minifoten.;)

Använd svagare lösning så blir inte utsläppet större :thumbs:

shrimpcoctail
2014-02-20, 12:37
Använd svagare lösning så blir inte utsläppet större :thumbs:

Finns det lägre än 6% att köpa eller går det att blanda med vatten?

stefanr
2014-02-20, 13:00
Finns det lägre än 6% att köpa eller går det att blanda med vatten?

Jag köper 35% hos färghandlaren och späder med vatten till önskad styrka :)

Broman
2014-02-21, 05:03
Jag kör med co2 i några av mina burkar och där har jag ju redan syremättat vatten pga att växterna producerar ju mycket syre.
Jag har aldrig hört talas om denna lilla grej innan och jag undrar om det finns fler fördelar med den än bara syre. Och vilken vätska eller lösning är det som man har i? :)

wide
2014-02-21, 09:59
kan man ersätta ec med denna prudukt?
mvh wide

Mithroth
2014-02-21, 10:44
Om du med ec menar Easy Carbo, så nä. EC är flytande kolnäring, oxydatorn producerar syre.

Skickat från min LT18i via Tapatalk

wide
2014-02-21, 12:18
ok så med oxydatorn behöver man inte så hög ytrörelse för syresätningen

Mithroth
2014-02-21, 13:41
Det stämmer

Skickat från min LT18i via Tapatalk