handdator

Visa fullständig version : ShrimpAuction - Äntligen färdig :)

meduart
2012-06-27, 19:23
12962

Hej alla räk och fisk älskare.
Nu kan jag med glädje berätta För alla RedBee medlemmar att jag och min kusin från Tyskland öppnat en Auktion sida för Svenskar, Tyskar och resten av världen.

Vi har jobbat hårt i över 8 månader med att översätta, små fixar och detaljer som rör sidan och jag kan verkligen säga att det varit jobbigt. Men nu är den färdig och alla är välkomna att bli medlemmar :)

Sidan skapades för att Sverige inte haft en Auktion sida samt att man till mesta del har inte så mycket kontakt med resten av räkländerna. Så vi ville bli länken och ge er en kul upplevelse att sälja räkor.

Att lägga upp auctioner är helt kostnadsfritt, kostar ingenting. Det som kostar är extra funktioner som Fet text på Huvud Titeln, auktionen skall visas på första sidan osv. Samt tillkommer en liten avgifter om du får sålt på din auktion, får du inte sålt på den så är det HELT kostnadsfritt, förutsatt att du ej velat ha någon extra funktion på din auktion.

Vi vill att ni alla skall veta att vi gör allt för att alla ska ha det roligt och att man sköter sig men vi kan inte göra detta ensam så all hjälp från medlemmar att få bort dåliga människor är gigantiskt välkommet.

Vi kommer göra förbättringar konstant och förslag till förbättringar är väldigt mycket uppskattat.
Vi hoppas att ni har tålamod med oss då vi är rätt så nya i allt detta och vill alltid göra rätt.

Vi kommer på sidan att hänvisa till RedBee då jag personligen fått mycket ut av människorna här inne och tycker alla varit jätte sköna, därför är ni först att få reda på denna underbara sida.
Med detta sagt så har vi försökt kontakta Johnny som är ansvarig för RedBee men inte fått svar. Vi skulle gärna vilja ha ett samarbete på det vis att medlemmar kan diskutera samt lära sig så mycket det går om räkor, fisk och allt som rör akvarium liv. Om någon har nära kontakt med Johnny så är vi tacksamma om den personen kan informera Johnny om detta.

Men nu slutar jag prata och ber er kolla in WWW.SHRIMPAUCTION.COM (http://www.shrimpauction.com)

OBS! När man registrerar sig så måste man också verifikera sin email, man får ett mail skickat till sin email som kan hamna på skräppost så kolla gärna din skräppost för detta mail :)

Välkommna :)

camarón
2012-06-27, 19:27
grattis till invigingen !:lol:

meduart
2012-06-27, 19:50
grattis till invigingen !:lol:

Tack så jätte mycket
:)

Victor.Bergdahl
2012-06-27, 20:04
Spännande detta får man kolla lite närmare på!

meduart
2012-06-27, 20:18
Spännande detta får man kolla lite närmare på!

Du är väldigt välkommen :)

Barbanan
2012-06-27, 21:05
Mycket bra initiativ:)
Skall testas!

meduart
2012-06-27, 21:06
Mycket bra initiativ:)
Skall testas!

Tackar så jätte mycket, ville få in Sverige på kartan heheheh

nano66
2012-06-28, 13:09
Hurray :thumbs: Im going there right now. Good luck :)
Karen

Yobaman
2012-06-28, 13:54
Jag är lite nyfiken på varför ni valde auktionsformatet istället för vanliga annonser. Typ Blocket för räkor fast mer globalt?
Auktioner har ju såklart oftast "köp nu" men om man har få medlemmar fungerar inte auktioner direkt så det hänger ju på att det blir många aktiva medlemmar för att auktionskonceptet ska fungera. Hur är det med detta, har ni lite reklam och grejer så att folk strömmar till?

meduart
2012-06-28, 14:02
Hurray :thumbs: Im going there right now. Good luck :)
Karen

Thanks alot Karen, hope you enjoy the site :)

meduart
2012-06-28, 14:07
Jag är lite nyfiken på varför ni valde auktionsformatet istället för vanliga annonser. Typ Blocket för räkor fast mer globalt?
Auktioner har ju såklart oftast "köp nu" men om man har få medlemmar fungerar inte auktioner direkt så det hänger ju på att det blir många aktiva medlemmar för att auktionskonceptet ska fungera. Hur är det med detta, har ni lite reklam och grejer så att folk strömmar till?

Vi valde auktionsida för att det skulle bli roligt, och att vi ville att Sverige skulle ha en. Många länder med räk intresserade har auktion sida.

Vi försöker göra reklam på RedBee främst och ett par andra sidor. Reklam är vi inte proffs på men vi tänker ha en här på RedBee och ett par andra ställen men sen så tror vi på att folk kommer gilla auktion sidan och sprida ordet vidare :)

räkmannen
2012-06-28, 14:43
måste man vara över 18 år??

Geekinblack
2012-06-28, 14:54
Har inga räkor ännu men funderar på att skaffa :) men gör en tråd på akvariefisk ifokus och tipsa om eran nya sida väll! Många med räkor där :)

meduart
2012-06-28, 16:30
måste man vara över 18 år??

Ja det måste man eftersom man köper och säljer så måste man vara 18 år.

meduart
2012-06-28, 16:34
Har inga räkor ännu men funderar på att skaffa :) men gör en tråd på akvariefisk ifokus och tipsa om eran nya sida väll! Många med räkor där :)

Va kul att du ska skaffa räkor dem är väldigt roliga att ha :)
Tack så jätte mycket för tipset kommer gå in där och tipsa om sidan :)

Paidgamer
2012-06-28, 22:40
Nu e man medlem:) börja lägg ut auktioner:D

Inquisition
2012-06-29, 09:33
Er siden nede? Jeg kan slet ikke komme ind på den... :cry:

meduart
2012-06-29, 10:04

Nej det ska den inte vara. Jag gick precis in i sidan den är aktiv.
Kan vara nåt med din browser kanske?

meduart
2012-06-29, 10:06

Menar du kanske att du inte kan komma in på medlems sidan?
Kan vara att du inte bekräftat din email.

Du får ett mail från oss som du måste bekräfta :)

Arek
2012-06-29, 11:54
Jag kommer inte häller in på sidan

meduart
2012-06-29, 12:28
Jag kommer inte häller in på sidan

Tjenare Arek,

Menar du att du inte kommer in alls på www.shrimpauction.com eller du kommer inte in på din medlems sida?

För om jag har nu testat 5 olika datorer och internet och kommer in på sidan utan problem.

Om det är medlemssidan du inte kommer in på så tror jag att det är hundra procent att du inte bekräftat din email. Email bekräftelse mailet vi skickar ut vid registrering kan hamna på din skräppost så kolla gärna efter mailet där.

Vad har du för användarnamn så kan jag kolla vad som hänt?

Med vänlig hälsning,
Meduart

Arek
2012-06-29, 13:26
Jag kommer inte ens på sidan, här är fel meddelande
Network Error (dns_server_failure)

Johnny Wong
2012-06-29, 13:30
Jag kommer inte ens på sidan, här är fel meddelande
Network Error (dns_server_failure)

Vi på RB kanske bombat sidan med besökare?

JenL
2012-06-29, 17:18
I spread the link on Facebook and some there also said they cannot open the page.

dynamitella
2012-06-29, 17:45
Nu fungerar det igen. Hela gårdagen kunde jag inte se sidan. Fick bara ett felmeddelande.

CrazyCharlie
2012-06-29, 18:32
Tjenare! Gillar verkligen sidan! Men det fattas lite bilder och sedan så hade det varit mycket snyggare om ni hade haft en vit bakgrund så loggan inte har en vit rektangel runtom sig!

Här är bilderna som fattas:

http://www.shrimpauction.com/SpryAssets/SpryMenuBarDownHover.gif
http://www.shrimpauction.com/SpryAssets/SpryMenuBarRightHover.gif

Behöver ni hjälp med att ändra något så säg bara till, jag gör det mer än gärna gratis åt er ( jobbar som webbutvecklare )

12962

Hej alla räk och fisk älskare.
Nu kan jag med glädje berätta För alla RedBee medlemmar att jag och min kusin från Tyskland öppnat en Auktion sida för Svenskar, Tyskar och resten av världen.

Vi har jobbat hårt i över 8 månader med att översätta, små fixar och detaljer som rör sidan och jag kan verkligen säga att det varit jobbigt. Men nu är den färdig och alla är välkomna att bli medlemmar :)

Sidan skapades för att Sverige inte haft en Auktion sida samt att man till mesta del har inte så mycket kontakt med resten av räkländerna. Så vi ville bli länken och ge er en kul upplevelse att sälja räkor.

Att lägga upp auctioner är helt kostnadsfritt, kostar ingenting. Det som kostar är extra funktioner som Fet text på Huvud Titeln, auktionen skall visas på första sidan osv. Samt tillkommer en liten avgifter om du får sålt på din auktion, får du inte sålt på den så är det HELT kostnadsfritt, förutsatt att du ej velat ha någon extra funktion på din auktion.

Vi vill att ni alla skall veta att vi gör allt för att alla ska ha det roligt och att man sköter sig men vi kan inte göra detta ensam så all hjälp från medlemmar att få bort dåliga människor är gigantiskt välkommet.

Vi kommer göra förbättringar konstant och förslag till förbättringar är väldigt mycket uppskattat.
Vi hoppas att ni har tålamod med oss då vi är rätt så nya i allt detta och vill alltid göra rätt.

Vi kommer på sidan att hänvisa till RedBee då jag personligen fått mycket ut av människorna här inne och tycker alla varit jätte sköna, därför är ni först att få reda på denna underbara sida.
Med detta sagt så har vi försökt kontakta Johnny som är ansvarig för RedBee men inte fått svar. Vi skulle gärna vilja ha ett samarbete på det vis att medlemmar kan diskutera samt lära sig så mycket det går om räkor, fisk och allt som rör akvarium liv. Om någon har nära kontakt med Johnny så är vi tacksamma om den personen kan informera Johnny om detta.

Men nu slutar jag prata och ber er kolla in WWW.SHRIMPAUCTION.COM (http://www.shrimpauction.com)

OBS! När man registrerar sig så måste man också verifikera sin email, man får ett mail skickat till sin email som kan hamna på skräppost så kolla gärna din skräppost för detta mail :)

Välkommna :)

meduart
2012-06-29, 19:05
Tjenare! Gillar verkligen sidan! Men det fattas lite bilder och sedan så hade det varit mycket snyggare om ni hade haft en vit bakgrund så loggan inte har en vit rektangel runtom sig!

Här är bilderna som fattas:

http://www.shrimpauction.com/SpryAssets/SpryMenuBarDownHover.gif
http://www.shrimpauction.com/SpryAssets/SpryMenuBarRightHover.gif

Behöver ni hjälp med att ändra något så säg bara till, jag gör det mer än gärna gratis åt er ( jobbar som webbutvecklare )

Tack så jätte mycket, skickat PM till dig :)

meduart
2012-06-29, 19:10
Idag har varit PANIK dagen.

Jag har ingen som helst förståelse vad som hänt idag.
Många har inte kunnat komma in på sidan alls idag medans vissa har ej haft problem.
Jag har under många timmar försökt googla mig till svar och skickat massa mail till folket jag har servern hos med mera.
Har fortfarande inte fått svar men det lär jag få idag eller imorgon men enligt "Dynamitella" ska sidan fungera igen och det hoppas jag att den gör för jag kan inte se det för att för mig har sidan fungerat hela tiden. Har gått in i 5 till 7 olika datorer med olika internet och sidan har fungerat så det har varit frustrerande heheh.

Och sedan för att krydda till det hela så har jag haft NOLL tillgång till RedBee, har försökt att komma in hela dagen utan att lyckas. Vilken dag asså hahaha, bara att skratta åt denna cirkus dag.

Jag ber väldigt mycket om ursäkt för vad som inträffat jag hoppas verkligen för er förståelse och tålamod och hoppas verkligen att denna dagen var Fredagen den 13:e och att imorgon fungerar allt som det ska :)

Med vänliga hälsningar
Meduart

MartinT
2012-06-29, 21:23
Ja, idag (nu) kom jag in på auktionssajten men Redbee låg nere i eftermiddags. Ombytta roller? ;)

camarón
2012-06-29, 21:26
sidan funka bra nu ! samtidigt jag inte kom in på arties sidan så kom jag även inte in på redbee !
men nu funka bägge sidor bra :thumbs: grattiis man till all fin respos du fått brossan ! kul!

meduart
2012-06-29, 21:32
Ja, idag (nu) kom jag in på auktionssajten men Redbee låg nere i eftermiddags. Ombytta roller? ;)

Heheheh verkligen skum dag

meduart
2012-06-29, 21:35
sidan funka bra nu ! samtidigt jag inte kom in på arties sidan så kom jag även inte in på redbee !
men nu funka bägge sidor bra :thumbs: grattiis man till all fin respos du fått brossan ! kul!

Tack så jätte mycket, hoppas verkligen folk gillar den. Ska göra mitt yttersta att få sidan att vara rolig. Kommer i framtiden lotta ut dyra räkor osv, vill ge tillbaka till folket hahahha

Nej men jag vill lägga in tävlingar med mera så det inte bara blir en vanlig tråkig Auktionsida.

But i need your help people, without the people the gouvernment is nothing hehhhe

Inquisition
2012-06-29, 21:54
Jeg kan desværre stadig ikke komme på siden, og jeg har trykket "confirm", men den vil slet ikke vise siden. Får fejl på dns

meduart
2012-06-29, 22:11
Jeg kan desværre stadig ikke komme på siden, og jeg har trykket "confirm", men den vil slet ikke vise siden. Får fejl på dns

Jag hoppas verkligen att allt ska bli som vanligt imorgon, det kommer fixas på ett eller annat sätt :)

Katla
2012-06-30, 05:02
:thumbs:
Kul ide! Jag har registrerat mig!

Inquisition
2012-06-30, 08:14
Nu kan jeg komme ind på siden :D

meduart
2012-06-30, 10:52
Go dag på er alla, nu har många blivit medlemmar och det glädjer mig mycket.

Hoppas idag är allt normalt, dem jag har servern hos håller på att kolla så allt är okej.

Skriv gärna här i denna tråd om ni har problem igen och gärna vad ni får för Felmedelande.

Annars går det också bra att skriva ett mail till www.shrimpauction.com

Hoppas att allt är normalt nu och tack för er tålamod :)

Med vänliga hälsningar
Meduart

meduart
2012-06-30, 14:54
Nu finns ShrimpAuction på Facebook, så gå gärna med gruppen :)

dynamitella
2012-06-30, 16:50
Lite tråkigt. Jag har inte kunnat nå sidan sen 12.00 idag.

meduart
2012-07-02, 12:28
Hej allihopa

Ville kolla med er om ni fortfarande har problem att komma in på hemsidan eller har det fixats?

Tacksam för feedback :)

Med vänlig hälsning,
Meduart

Katla
2012-07-02, 13:07
Hej, jag registrerade mig men har inte fått mejlet om att jag blivit godkänd så jag kommer inte in :/

meduart
2012-07-02, 13:49
Hej, jag registrerade mig men har inte fått mejlet om att jag blivit godkänd så jag kommer inte in :/

Hej Katla, du är godkänd men du har ej bekräftat din email. Kolla din skräppost efter en Verifikerings mail :)

meduart
2012-07-02, 20:44
Vill informera att man även kan skapa sin egen Butik/Affär dom andra medlemar kan komma in på och kolla vad du har hemma osf, jätte kul och rolig funktion :)

Med vänlig hälsning,
Meduart

Tor_
2012-07-03, 00:51
Då e man medlem här :)
Ni får göra lite reklam för sidan på olika akvariesidor så det blir några annonser :)

meduart
2012-07-03, 01:01
Då e man medlem här :)
Ni får göra lite reklam för sidan på olika akvariesidor så det blir några annonser :)

Va kul :)
Ja vi har lagt lite reklam på Plantswap, Focus och RedBee då jag personligen använt dessa som mest. Men har ni förslag på bra forum är det väldigt välkommet :).

Det roliga kommer väl börja så fort vi får igång Tyskland också vilket är snart. Vi har lite till av översättningarna kvar för tyskarna sedan är dem igång också :)

Tor_
2012-07-03, 01:07
Zoopet kanske?

Tor_
2012-07-03, 01:08
Men imorgon ska jag nog lägga upp lite annonser på växter och kanske lite olika firrar å räkor :)

meduart
2012-07-03, 01:11
Men imorgon ska jag nog lägga upp lite annonser på växter och kanske lite olika firrar å räkor :)

Tack för tipset ska in där nu och lägga en tråd :)

Det är jätte kul att du lägger upp nåt ser lite dött nu när det inte finns mycket Auktioner hehehe

Tor_
2012-07-03, 01:16
Tack för tipset ska in där nu och lägga en tråd :)

Det är jätte kul att du lägger upp nåt ser lite dött nu när det inte finns mycket Auktioner hehehe

Har inte så mycket att lägga upp men har massor med vallisneria och några scalarer så de blir väl det kanske nån räka men kan nog få upp en 4 annonser iallafall :)

meduart
2012-07-09, 14:33
Nu är det helt och hållet gratis att lägga upp Auktioner med alla funktioner samt så tas ingen som helst avgift när Auktionen tar slut med en köpare.
Detta kommer att pågå hela Juli månad så skynda på att lägga upp Auktioner för "1 Augusti" återgår det till de normala avgifterna.

Med vänliga hälsningar
ShrimpAuction

Marcus
2012-07-09, 15:45
Nu är det helt och hållet gratis att lägga upp Auktioner med alla funktioner samt så tas ingen som helst avgift när Auktionen tar slut med en köpare.
Detta kommer att pågå hela Juli månad så skynda på att lägga upp Auktioner för "1 Augusti" återgår det till de normala avgifterna.

Med vänliga hälsningar
ShrimpAuction

Jag kan översätta.

"Nu är det helt och hållet gratis att lägga upp Auktioner med alla funktioner samt så tas ingen som helst avgift när Auktionen tar slut med en köpare.
Detta kommer att pågå hela Juli månad så skynda på att lägga upp Auktioner för Augusti återgår det till de normala avgifterna."

meduart
2012-07-09, 15:49
Jag kan översätta.

"Nu är det helt och hållet gratis att lägga upp Auktioner med alla funktioner samt så tas ingen som helst avgift när Auktionen tar slut med en köpare.
Detta kommer att pågå hela Juli månad så skynda på att lägga upp Auktioner för Augusti återgår det till de normala avgifterna."

....?

Marcus
2012-07-09, 15:51
....?

Du har använt typsnitt webdings

Sanna Karlsson
2012-07-09, 15:52
....?

För oss ser texten bara ut som symboler, tecken och "gubbar"

Gratis, hela vägen :)

Med vänliga hälsningar
ShrimpAuction

meduart
2012-07-09, 15:54
Du har använt typsnitt webdings

Okej, jag beklagar, tack för korrigeringen.

DarkInNight
2012-07-09, 18:55
Jag var på väg att registrera mig, och för en gångs skull läste jag villkoren vilket medförde att jag inte fortsatte min registrering eftersom det tyvärr lät för oseriöst och dessutom att tysklands lagar bestämde villkoren...

Har ni använt google översätt från tyska till svenska el liknande?
Det var en knagglig översättning isåfall...

Vad menar ni med detta?:
"Lagar.
Dessa Användarvillkor skall regleras av och tillverkade i enlighet med lagarna i Tyskland och eventuella tvister avgörs endast av domstolarna i Tyskland."

Är det ingen annan som reagerat på detta?

meduart
2012-07-09, 19:01
Jag var på väg att registrera mig, och för en gångs skull läste jag villkoren vilket medförde att jag inte fortsatte min registrering eftersom det tyvärr lät för oseriöst och dessutom att tysklands lagar bestämde villkoren...

Har ni använt google översätt från tyska till svenska el liknande?
Det var en knagglig översättning isåfall...

Vad menar ni med detta?:
"Lagar.
Dessa Användarvillkor skall regleras av och tillverkade i enlighet med lagarna i Tyskland och eventuella tvister avgörs endast av domstolarna i Tyskland."

Oseriöst är det som tur inte!
Som du kanske inte vet så är det jag och min kusin från Tyskland som har skapat sidan, och sidan är registrerad i Tyskland för att min kusin är huvudperson för sidan. Vilket innebär att Tyska lagar gäller.

För översättningen om du fortfarande inte läst någonting i forumet eller på sidan så är Tyska översättningarna inte klara än så Google translate har fått vara alternativet tills översättningarna är klara.

Om du har ytterligare frågor är det bara att fråga på :)

Med vänliga hälsningar
Meduart

DarkInNight
2012-07-09, 19:06
Nej det kanske inte är oseriöst, men texten ger inte sken av att sidan är seriöst. Låt någon oppositionskunnig korrekturläsa texten ;)
Men lägg ner en kvart och ändra texten så det blir flyt i texten så man förstår vad ni menar (allt).

Ang lagarna. Hur påverkar det en användare från sverige att det är tyska lagar som gäller? Vad finns det för lagar som är annorlunda i tyskland mot sverige t.ex?

DarkInNight
2012-07-09, 19:11
Jag blir iallafall tveksam till att gå med på villkoren när det står såhär:

Ditt beteende.
Du är ensam ansvarig för innehållet i dina handlingar via denna webbplats. Du måste se till att ditt deltagande i försäljning eller köp av varor inte bryter mot några tillämpliga lagar eller förordningar. Med detta menar vi att du måste kontrollera att du har rätt att sälja eller köpa den berörda produkten och att du är inte förbjudet att göra detta av någon lag eller annan författning.

Lagar.
Dessa Användarvillkor skall regleras av och tillverkade i enlighet med lagarna i Tyskland och eventuella tvister avgörs endast av domstolarna i Tyskland.

Hur ska jag veta vilka lagar jag måste tillämpa? Jag har inte tysklands lagbok hemma ... jag kan inte ens tyska :P
Har ingen lust att hamna i en räktvist som slutar med domstol. ( I TYSKLAND)

meduart
2012-07-09, 19:15
Nej det kanske inte är oseriöst, men texten ger inte sken av att sidan är seriöst. Låt någon oppositionskunnig korrekturläsa texten ;)
Men lägg ner en kvart och ändra texten så det blir flyt i texten så man förstår vad ni menar (allt).

Ang lagarna. Hur påverkar det en användare från sverige att det är tyska lagar som gäller? Vad finns det för lagar som är annorlunda i tyskland mot sverige t.ex?

Jag förstår och beklagar om svenska översättningarna inte är korrekta, vi ha gjort allt vi kan för att göra dem så korrekt som möjligt. Vi har inte haft en 100 000kr budget och har fått göra det mesta jobbet själv därav översättningarna.
Att sidan är perfekt kan jag knappast säga då budgeten har varit som den varit, vi är inte rika tyvärr. Vi ville bara skapa en sida som samlar alla räk älskare över hela världen där man kan förnya stammen man har, byta, sälja med mera med flera länder.

Anledningen till att vi valde Tyskland är för att Sverige inte tillåter räkförsäljning vilket Tyskland inte har några problem för.
Vi ville bara underlätta för Svenskar att hålla på med sin hobby. Vi ber mycket om ursäkt om sidan inte är gjord perfekt enligt dina kreterier men jag kan försäkra dig att vi inte slutar med att göra förbättringar.

Lagarna för svenskar påverkar inte på negativt sätt. Om något skulle hända som drabbar medlemmen på dåligt sätt kommer det att tas på största allvar och man kommer till att få all hjälp och vi kommer att ta vidare ärendet så långt det går.

Hoppas det besvarar frågorna du har men har du mer frågor tveka inte att fråga :)

Mvh
Meduart

meduart
2012-07-09, 19:21
Jag blir iallafall tveksam till att gå med på villkoren när det står såhär:

Ditt beteende.
Du är ensam ansvarig för innehållet i dina handlingar via denna webbplats. Du måste se till att ditt deltagande i försäljning eller köp av varor inte bryter mot några tillämpliga lagar eller förordningar. Med detta menar vi att du måste kontrollera att du har rätt att sälja eller köpa den berörda produkten och att du är inte förbjudet att göra detta av någon lag eller annan författning.

Lagar.
Dessa Användarvillkor skall regleras av och tillverkade i enlighet med lagarna i Tyskland och eventuella tvister avgörs endast av domstolarna i Tyskland.

Hur ska jag veta vilka lagar jag måste tillämpa? Jag har inte tysklands lagbok hemma ... jag kan inte ens tyska :P
Har ingen lust att hamna i en räktvist som slutar med domstol. ( I TYSKLAND)

Okej nu förstår jag lite bättre.

Att du är ensam ansvarig är för att vi kan inte kontrollera till slut om det skulle inträffa att det blir 1000 Auktioner att alla lägger ut räkor eller fiskar osv, det kan finnas idioter som kan lägga ut låt oss säga vapen eller nåt annat som inte har med sidan att göra, och det kan ta tid för oss att hitta, därför vill vi att man själv tar på sig ansvar för att man lägger en ordentlig annons.

Och för vad du får och inte får lägga upp i sidan är enkelt, kolla på Kategorierna, vi har satt alla kategorier du får lov att sätta. Håller du dig till Akvarieliv så har vi inte problem och du har inte problem.

Vi gör och kommer att göra vårt bästa att hitta dem personer som inte vill använda sidan på positivt sätt men dem kan vi hitta bäst genom medlemmarna som ser nåt som inte stämmer, därför finns också funktionen att man kan anmäla en medlem till oss!

Vi kommer dagen imorgon att skriva allt som är lagligt och inte lagligt på ett mycket mycket tydligare sätt så att du och andra ska kunna förstå mer vad man kan sälja och inte sälja.

DarkInNight
2012-07-09, 19:35
Själv tycker jag att villkoren är en av de sakerna som ska vara noggrannast utförda.

"Perfekt utifrån mina kreterier"?? Skriver jag under något med mitt namn vill jag att det ska vara korrekt utformat och inga frågetecken ska finnas. Jag tror knappast någon skulle skriva under ett husköp där man inte förstår det finstilta.

Budget spelar ingen roll, villkor ska vara korrekt utformade.

Tråkigt att du verkar gå i försvarsställning, jag hittade en brist och påtalade den (det är ju bra att någon berättar dem innan det börjar strula och tvisten är ett faktum!).

Jag tycker det är en jätterolig ide ni har, jag säljer själv en hel del på tradera och tycker det är roligt med auktioner. Med stor sannolikhet kommer jag själv börja använda sajten så snart villkoren åtgärdats.

DarkInNight
2012-07-09, 19:37

Att du är ensam ansvarig är för att vi kan inte kontrollera till slut om det skulle inträffa att det blir 1000 Auktioner att alla lägger ut räkor eller fiskar osv, det kan finnas idioter som kan lägga ut låt oss säga vapen eller nåt annat som inte har med sidan att göra, och det kan ta tid för oss att hitta, därför vill vi att man själv tar på sig ansvar för att man lägger en ordentlig annons.

Och för vad du får och inte får lägga upp i sidan är enkelt, kolla på Kategorierna, vi har satt alla kategorier du får lov att sätta. Håller du dig till Akvarieliv så har vi inte problem och du har inte problem.

Vi gör och kommer att göra vårt bästa att hitta dem personer som inte vill använda sidan på positivt sätt men dem kan vi hitta bäst genom medlemmarna som ser nåt som inte stämmer, därför finns också funktionen att man kan anmäla en medlem till oss!

Vi kommer dagen imorgon att skriva allt som är lagligt och inte lagligt på ett mycket mycket tydligare sätt så att du och andra ska kunna förstå mer vad man kan sälja och inte sälja.

Det är ju bra, ännu bättre är om det också framgår på sidan

camarón
2012-07-09, 19:38

bla bla bla vad kommer allt näthat i från vad glada för meduart och hans kusin försöker sig på något nytt och spännade! alla är vi barn i början och kanske gjort en miss här och där vilket jag men 100% säkert vet dom kommer lösa (problem med tveksamheter) så alla kan förstå om det är några svårigheter med något.. det hela är jhu som ebay fast med akvarium saker och vad jag vet så är ebay från u.s.a och deras regler (rätta mig om jag har fel) och shrimpauction är jhu uppbyggt på liknade vis så personligen förstår jag inte vad svårighet är .. sitter man nojja över en sådan liten sak så kan man väl prova lägga ut en växt eller nått och sen se om de funka som man vill behöver jhu inte bli dyrare än så personligen är jag glad för deras skull och hoppas de kommer bli ännu bättre fram över då sidan är väldigt ny och som sakt vissa saker kanske inte alla förstår.. hoppas sidan få en bättre start och fler som lägger upp efter dom har såld eller dyrlikt ska bli kul och se vad andra säger.. (trött på allt näthat och gnäll)

camarón
2012-07-09, 19:41
tycker bara om man har något och invänta så kan man skicka de i ett pm som ett tips på hur man skulle kunna förbättra ändra eller dyrlik i stället för smutskasta någon som försöker göra något av sitt intresse som vi alla dela här (inga personliga anmärkningar) men tycker de är för mycket har och gnäll varför kan vi inte hålla i hop ?? hjälpa varandra i stället för skrvia massa nersättade saker om folk ?

bara en undra !!

DarkInNight
2012-07-09, 19:43
Jag tycker det är viktigt att veta vad man skriver under på, tycker inte du?
Jag vill inte skriva under något jag förbinder mig att göra utan att veta vad texten innebär.

meduart
2012-07-09, 19:44
Själv tycker jag att villkoren är en av de sakerna som ska vara noggrannast utförda.

"Perfekt utifrån mina kreterier"?? Skriver jag under något med mitt namn vill jag att det ska vara korrekt utformat och inga frågetecken ska finnas. Jag tror knappast någon skulle skriva under ett husköp där man inte förstår det finstilta.

Budget spelar ingen roll, villkor ska vara korrekt utformade.

Tråkigt att du verkar gå i försvarsställning, jag hittade en brist och påtalade den (det är ju bra att någon berättar dem innan det börjar strula och tvisten är ett faktum!).

Jag tycker det är en jätterolig ide ni har, jag säljer själv en hel del på tradera och tycker det är roligt med auktioner. Med stor sannolikhet kommer jag själv börja använda sajten så snart villkoren åtgärdats.

Jag förstår din synpunkt fullt.
Verkar det som jag går till försvar är för jag märker när en person kommer med en attityd och anklagar en för att vara falsk, vilket gör mig så förbannad att jag vill explodera. För det finns ett ordentligt och trevligt sätt att skriva till någon som man inte känner.
För är det en sak jag HATAR så är det bedragare, så att bli kallad en inte ord vis men med betydelse får mig att gå upp i taket. Men jag är uppfostrad att vara artig och trevlig i dem värsta situationerna som tur är, annars vad är jag för människa.

Men absolut inget skitsnack om dig du är säkert en toppen person, och förlåt att jag ens skrivit vad jag skrivit bara kan ibland inte kontrollera mig själv i ilska över hur andra försöker bemötta en med agg hela tiden.

Du är jätte jätte välkommen när du känner att sidan är gjord och har allt du begär av den och vi kommer göra vårt yttersta att fixa allt du har lagt anmärkning på för som många vet som känner mig på denna sida, jag vill absolut inte få någon att känna sig lurad eller illa bemött!!

Jag vill tacka dig jätte mycket för allt negativt du sett för utan medlemmars eller andra som tittar på sidan synpunkter kan vi inte bli bättre!

Mvh
Meduart

DarkInNight
2012-07-09, 19:45
tycker bara om man har något och invänta så kan man skicka de i ett pm som ett tips på hur man skulle kunna förbättra ändra eller dyrlik i stället för smutskasta någon som försöker göra något av sitt intresse som vi alla dela här (inga personliga anmärkningar) men tycker de är för mycket har och gnäll varför kan vi inte hålla i hop ?? hjälpa varandra i stället för skrvia massa nersättade saker om folk ?

bara en undra !!

Men snälla du. Jag har varken skrivit något nedsättande eller smutskastat, om du tycker det så får du gärna citera vart. Jag har påtalat brister på villkoren de utformat.

DarkInNight
2012-07-09, 19:48
Jag förstår din synpunkt fullt.
Verkar det som jag går till försvar är för jag märker när en person kommer med en attityd och anklagar en för att vara falsk, vilket gör mig så förbannad att jag vill explodera. För det finns ett ordentligt och trevligt sätt att skriva till någon som man inte känner.
För är det en sak jag HATAR så är det bedragare, så att bli kallad en inte ord vis men med betydelse får mig att gå upp i taket. Men jag är uppfostrad att vara artig och trevlig i dem värsta situationerna som tur är, annars vad är jag för människa.

Mvh
Meduart

Jag kallar inte dig falsk. Absolut inte, hur kan du ha tolkat det så?
Det är TEXTEN som jag tycker ser oseriös ut. Det var ju dessutom inte så konstigt eftersom den var direktöversatt :) , men så snart ni bara kollat över den och ändrat lite meningsuppbyggnader kommer det bli toppen!

camarón
2012-07-09, 19:49
Men snälla du. Jag har varken skrivit något nedsättande eller smutskastat, om du tycker det så får du gärna citera vart. Jag har påtalat brister på villkoren de utformat.

läser man igenom det så låter de rätt nersättande och dömmande ! jaa..
du har även fått svar av meduart men ändå kommit med nytt gnäll tycker bara de är dålig
du kan skriva det som pm i stället och ge tips eller rent ut av förklara där var du känner är (fel)

meduart
2012-07-09, 19:52
Jag kallar inte dig falsk. Absolut inte, hur kan du ha tolkat det så?
Det är TEXTEN som jag tycker ser oseriös ut. Det var ju dessutom inte så konstigt eftersom den var direktöversatt :) , men så snart ni bara kollat över den och ändrat lite meningsuppbyggnader kommer det bli toppen!

Då är det het mitt fel att jag misstolkat allt i så fall och ber om ursäkt för detta.
Tack så jätte mycket att du ens lägger din tid att kolla upp vår sida, det uppskattas väldigt mycket.
Som sagt vi är nybörjare och för oss att ha 2 medlemmar är helt otroligt och nu har vi 33 vilket är helt galet för oss, vi är som barn kanske hehehe.

Men som sagt om du har mer frågor så är det bara att fråga på här på forumet eller på sidans "Kontakta Oss".
Som sagt vi kommer imorgon att förtydliga vilkoren, så jag hoppas att vi ser dig aktiv på sidan snart :)

Mvh
Meduart

DarkInNight
2012-07-09, 19:54
läser man igenom det så låter de rätt nersättande och dömmande ! jaa..
du har även fått svar av meduart men ändå kommit med nytt gnäll tycker bara de är dålig
du kan skriva det som pm i stället och ge tips eller rent ut av förklara där var du känner är (fel)

Citat tack. Vart exakt har jag betett mig fel?

Sen när har du förresten blivit moderator som berättar hur andra ska skriva och bete sig?

klapplån.
Det känns skittråkigt att jag nu får skit för att jag I ALL VÄLMENING påtalar en brist.
Har lust att skriva en massa svordomar, men nätikett tillåter inte det, dessutom vill jag inte förstöra TS tråd.
Jag ber om ursäkt för att jag i min vilja att hjälpa till att förbättra sidan istället råkade trampa på en öm tå. Nu är jag sårad och ledsen och lämnar tråden.

camarón
2012-07-09, 19:55
jag hoppas sidan kommer bli bra ! då de ännu är bara barnet ännu och jag ser att det kommer säkert bli bra till sist även om det alltid är några som andas orenluft tycker grabbarna ska ha en grattis för jobbet dom lägger ner.. det är för våran skull dom gör det och sin egna givet vis.. men jag tycker det ska bli spännade och se hur den sidan kan växa då de gäller allt inom akvarium bra jobbar grabbar lycka till med allt !! fred ut !

DarkInNight
2012-07-09, 19:57
Då är det het mitt fel att jag misstolkat allt i så fall och ber om ursäkt för detta.
Tack så jätte mycket att du ens lägger din tid att kolla upp vår sida, det uppskattas väldigt mycket.
Som sagt vi är nybörjare och för oss att ha 2 medlemmar är helt otroligt och nu har vi 33 vilket är helt galet för oss, vi är som barn kanske hehehe.

Men som sagt om du har mer frågor så är det bara att fråga på här på forumet eller på sidans "Kontakta Oss".
Som sagt vi kommer imorgon att förtydliga vilkoren, så jag hoppas att vi ser dig aktiv på sidan snart :)

Mvh
Meduart
Trots min vilja att lämna tråden i ovanstående meddelande kan jag inte låta bli att kommentera detta.
Tack för trevligt svar, och att du fortfarande är villig att svara på mina frågor :beg: , med ett sånt förfarandesätt kommer du kunna bemöta medlemmarnas kritik och jobbiga frågor alldeles utmärkt.
Önskar er lycka till!

camarón
2012-07-09, 19:59
Citat tack. Vart exakt har jag betett mig fel?

Sen när har du förresten blivit moderator som berättar hur andra ska skriva och bete sig?

klapplån.
Det känns skittråkigt att jag nu får skit för att jag I ALL VÄLMENING påtalar en brist.
Har lust att skriva en massa svordomar, men nätikett tillåter inte det, dessutom vill jag inte förstöra TS tråd.
Jag ber om ursäkt för att jag i min vilja att hjälpa till att förbättra sidan istället råkade trampa på en öm tå. Nu är jag sårad och ledsen och lämnar tråden.

om du känner så , så kunde du kanske formulerat dig annorlunda och som sakt om du som du säger i all välmening påtala brister varför inte göra det i pm ? gå ut och vråla lite i bergen där i dalarna så du få ut kännslorna (inget illa menat) tråkig du bli sårad och ledsen när du såra och gör andra ledsna som försöker göra något bra ..

yhea yeha haha

meduart
2012-07-09, 19:59
Trots min vilja att lämna tråden i ovanstående meddelande kan jag inte låta bli att kommentera detta.
Tack för trevligt svar, och att du fortfarande är villig att svara på mina frågor :beg: , med ett sånt förfarandesätt kommer du kunna bemöta medlemmarnas kritik och jobbiga frågor alldeles utmärkt.
Önskar er lycka till!

Tack så jätte mycket :)
Ditt svar glädjer mig starkt.

Mvh
Meduart

camarón
2012-07-09, 20:06
:thumbs::thumbs: nu blev det trevligt här igen ser jhu till och med solsken bland dom mörka molnen som var

vi ha alla samma hobby vi ska hålla ihop tummen upp för bägge 2 som våga säga förlåt för sina fel !
creed till er ! krävs en man/kvinna för våga stå för sina fel och säga förlåt och även i bland svälja stoltheten..
tycker jag !! ;);) fred ut alla glada 3vliga redbeeare !

meduart
2012-07-09, 20:09
:thumbs::thumbs: nu blev det trevligt här igen ser jhu till och med solsken bland dom mörka molnen som var

vi ha alla samma hobby vi ska hålla ihop tummen upp för bägge 2 som våga säga förlåt för sina fel !
creed till er ! krävs en man/kvinna för våga stå för sina fel och säga förlåt och även i bland svälja stoltheten..
tycker jag !! ;);) fred ut alla glada 3vliga redbeeare !

Tack så jätte mycket för alla varma orden.
Hoppas verkligen att alla fortsätter vara trevliga mot varann och hjälpa varann.
Jag älskar RedBee och hoppas att det alltid förblir lika vänligt som det alltid varit och det är helt pga av alla bra och positiva medlemmar i RedBee.

Mvh
Meduart

AnetteJ.T
2012-07-09, 20:09
Ta nu och lugna ner er bägge. Jag tror ni missförstått varandra lite, och det är alltid bättre att tro goda saker om varandra så ser det inte så illa ut för oss andra som läser det.

Jag förstår vad du menar DarkInNight. Jag hade heller inte skrivit på något/godkänt när det hänvisas till annans lands lag. En förklaring till tysk lag är nog ett måste för att få mig till att skriva på.

Tänk på att alla kommentarer som skrivs brukar vara positiv feedback. Man kommenterar/påpekar för att man bryr sig.

Daniel Brodin
2012-07-09, 20:28
Hej medlemmar!

Vi håller som vanligt god ton mot varandra här på redbee. Oavsett positiv eller negativ respons så håller vi oss bättre än gränsa till personangrepp.
Ni tycks dock rett upp allt så låt tråden fortsätta handla om den nya spännande auktionssidan. Jag gillar alla initiativ som syftar till att göra räkvärlden större.
:):):):):)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

meduart
2012-07-09, 20:48
Hej medlemmar!

Vi håller som vanligt god ton mot varandra här på redbee. Oavsett positiv eller negativ repons så håller vi oss bättre än gränsa till personangrepp.
Ni tycks dock rett upp allt så låt tråden fortsätta handla om den nya spännande auktionssidan. Jag gillar alla initiativ som syftar till att göra räkvärlden större.
:):):):):)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Tack så jätte mycket Broddan :)
Dina ord värmer faktiskt, har gått och deppat i hemmet. Vill verkligen göra allt perfekt men jag är väl kass ibland.
Har problem att göra folk missnöjda, tar inte lätt på det tyvärr. Men verkligen dina ord värmer och hoppas verkligen att sidan kan komma till nytta för Svenskar och för andra i världen :)

bumblegoat
2012-07-15, 18:40
Jag håller på att lägga upp en annons, men jag undrar varför det går att välja att man skickar internationellt, men att det sedan bara går att lägga in ett fraktalternativ?

meduart
2012-07-15, 18:47
Jag håller på att lägga upp en annons, men jag undrar varför det går att välja att man skickar internationellt, men att det sedan bara går att lägga in ett fraktalternativ?

Hej Bumblegoat
Jag förstår inte riktigt var du menar.
Menar du på Fraktmetod eller någon annanstans?

Ber om ursäkt att jag inte förstår riktigt exakt var du menar.

Mvh
Meduart