+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bubbles!

Bubbles!

Ello,

Jag har ett problem, jag vill börja köra med tuffa bubblor. Jag vill inte
    vara en övervintrad ciklidtönt längre som kör med cirk.pumpar, jag vill
    vara tuff och fläska på med en (alt. flera) mäktig luftpump!

Då jag är en novis på ämnet tänkte jag att jag kunde vända mig till denna underbara källa av kunskap. Vilket märke är att föredra? Jag skulle gärna ha en som det är lite "flås" i men ffa så premieras tystnad... Tysta pumpar vinner med hästlängder!

Jag ser att det skulle kunna lösa lite av mina bekymmer som jag har atm med min ena burk på 80l, för om inte den förändringen avhjälper problemet blir jag tvingad att riva ut mina moduler tror jag... Vilket vore surt. För det är typ bara det kvar att pilla med...
    In Aqua Veritas

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Guldräka Sultanens avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Län
    Västra Götaland

Mina räkor

CR SS
    White Pearl
    Rili

Re: Bubbles!

Vad tror du en luftpump skulle lösa för dig?

Berätta problemet så kan du får förslag på lösningar istället? Luftpumpar låter förövrigt alltid mer än cirk.pumpar

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Ska du köra luftpump så köp absolut INTE Eihems som pumpar 2x200 liter i timmen, visserligen tyst från början men jag är inne på min 3dje på snart ett år. Har även läst att andra har problem med just den pumpen. Satsa på Tetras i stället, jag har deras mindre modeller och de är tysta och går i alla väder.
    Vad har du för problem nu med din cirkpump?

[attachment=0:3gqe32yw]eihem 2x 200 liter.jpg[/attachment:3gqe32yw]
    Bifogade bilder
    There be shrimp!

Trubblet jag har är att ytan inte har tillräcklig brytning så att en vidrig hinna skapas då och då. Detta kan man lite snyggt avhjälpa med en luftpump tänkte jag. För jag har inte allt för stor lust att såga i en modul som sitter inne i karet nu för att få ytavrinning... Men det kanske egentligen är det bästa. Fattar inte varför räkorna håller på att stryka med helt plötsligt. Sjukt trist.
    In Aqua Veritas

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg