+ Svara p mne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17

mne: Mnadsmte Haninge akvariefrening del 2

Hybridvisning

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Mnadsmte Haninge akvariefrening del 2

Nytt r och nya tag. Onsdagen den 11 januari r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Vi gstas av Bjrn Oliviusson som hller ett fredrag med titeln "Aponogeton och dess utbredning".Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och en del prat infr loppisen och 2017 och frhoppningsvis en mtesauktion (mtesprogram hr).
    Plats: Haninge kulturhus (Poseidons torg 8, 136 46 Handen) (OBS! Notera platsen!)
    Tid: Onsdagen den 11 januari kl. 19.00
    Vlkomna!

TIDIGARE MTEN

Onsdagen den 14 december r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. Det r vrt traditionella julmte. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Sedan blir det ngra akvaristiska kortfilmer, julfika och paketutdelning (de som har med sig ett paket fr ett annat paket av tomten). Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och en del prat efter storauktionen och infr 2017 och frhoppningsvis en mtesauktion (mtesprogram hr).
    Plats: Torvalla simhall
    , Dalarvgen 66, 136 45 Handen (karta och vgbeskrivning hr).
    Tid:
    Onsdagen den 14 december kl. 19.00
    Vlkomna!

Onsdagen den 9 november r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Sedan hller Mikael Thollesson ett fredrag med titeln "ta eller tas". Mikael r disputerad och till vardags verksam vid Uppsala universitet. Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och en del prat infr storauktionen och frhoppningsvis en mtesauktion (mtesprogram hr).
    Plats: Torvalla simhall,
    Dalarvgen 66, 136 45 Handen (karta och vgbeskrivning hr).
    Tid:
    Onsdagen den 9 november kl. 19.00
    Vlkomna!

Onsdagen den 12 oktober
    r det terigen mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Sedan hller Bo Persson ett fredrag om Guatemala. Han har bl a bott och jobbat dr och har skert mycket att bertta om landet och om fisk. Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och frhoppningsvis en mtesauktion (mtesprogram hr).
    Plats: Torvalla simhall, Dalarvgen 66, 136 45 Handen (karta och vgbeskrivning hr).
    Tid: Onsdagen den 12 oktober kl. 19.00
    Vlkomna!

Juni mnads jubileumsmte (HAF firade 45 r, men var vid tidpunkten redan 46) r avklarat och likas den mtesfria sommaren. Nu drar det igng igen. Onsdagen den 14 september r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Sedan gr vi ver till programpunkten "Bygga eget innerfilter". Jag tar med mig en del egenbyggen och berttar hur nsta filter ska se ut. Det blir allts lite DIY. Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och frhoppningsvis en mtesauktion (mtesprogram hr).
    Plats: Torvalla simhall, Dalarvgen 66, 136 45 Handen (karta och vgbeskrivning hr).
    Tid: Onsdagen den 14 september kl. 19.00
    Vlkomna!

Onsdagen den 11 maj r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Sedan gr vi ver till programpunkten "FODER! Levande och dtt, hvat i naturen och hemmaodlat, granulat och gel." Vi gstas frhoppningsvis ven av en av vra annonsrer och fr frhoppningsvis chansen att kpa Repashy-foder. Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och frhoppningsvis en mtesauktion (mtesprogram hr).
    Tid
    : Onsdagen den 11 maj kl. 19.00

Gott folk! Det r dags att posta lite mtesinfo igen. Loppis avklarad, rsmte avklarat och "ny" styrelse...
    Onsdagen den 9 mars r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Loppisprat blir det ocks. Sedan gr vi ver till programpunkten "Fiskarnas namn och vad de betyder" och Owe S hller fredrag p temat. Vi hoppas p en livlig diskussion och mnga frgor. Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och frhoppningsvis en mtesauktion. En och annan person kanske har kpt en vxt eller fisk fr mycket p storauktionen (mtesprogram hr).
    Plats: Vi tervnder till vr gamla mteslokal i Torvalla simhall, Dalarvgen 66, 136 45 Handen (karta och vgbeskrivning hr).
    Tid
    : Onsdagen den 9 mars kl. 19.00

Frst p aprilmtet kommer Sverre Sjlander fr att hlla fredrag hos oss!

Storauktion avklarad och man r vl fortfarande lite "akvariebakis", men nya friska tag imorgon. Onsdagen den 11 november r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet. Vi hlsar gamla och nya medlemmar vlkomna och inleder med Fisko och utlottningen av mnadens fisk eller vxt. Storauktionsprat blir det ocks. Sedan gr vi ver till programpunkten Snillen spekulerar om odling m.m. och den leds av Oscarianen Tyrone L, som har odlat en massa olika akvariefisk och faktiskt ocks har ftt elitmrket fr ngra arter. Vi hoppas p en livlig diskussion och det r tilltet att prata om annat n odling. Meningen r ocks att en del fiffiga odlingshjlpmedel skall visas upp. Tipstolva hinner vi givetvis ocks med och frhoppningsvis en mtesauktion. En och annan person kanske har kpt en vxt eller fisk fr mycket p storauktionen (mtesprogram hr).
    Plats
    : Vi tervnder till vr gamla mteslokal i Torvalla simhall, Dalarvgen 66, 136 45 Handen (karta och vgbeskrivning hr).
    Tid
    : Onsdagen den 11 november kl. 19.00

En massa akvariearrangemang och auktioner nu, men ny mnad och ett nytt mnadsmte. Onsdagen den 14 oktober r det mnadsmte fr Haninge akvariefrening. P programmet. Vi inleder med Fisko med chansen att vinna mnadens fisk eller vxt. Kvllens tema (om jag minns rtt) r mellanamerikanske ciklider och Emil Maier pratar (och visar nog ocks film). Efter det blir det organiserat och oorganiserat akvarieprat. En tipstolva blir det ocks - och en mtesauktion innan vi gr hem (mtesprogram hr).
    Plats: Vegabaren (Handen Hamburgerbaren AB) Nynsvgen 8, 136 47 Haninge. (karta hr).
    Tid: 19.00.

Onsdagen den 9 september
    r det mnadsmte fr Haninge akvariefrening. P programmet. Vi inleder med Fisko med chansen att vinna mnadens fisk eller vxt. Kvllens fredragshllare r Erik hlander frn Naturhistoriska riksmuseet. Efter det blir det organiserat och oorganiserat akvarieprat. En tipstolva blir det ocks - och en mtesauktion innan vi gr hem (mtesprogram hr).
    Plats: Vegabaren (Handen Hamburgerbaren AB) Nynsvgen 8, 136 47 Haninge. (karta hr).
    Tid: 19.00.

Onsdagen den 3 juni
    r det dags fr HAF:s traditionella utomhusmte. Och som vanligt hller vi till ute p vischan - och frutom att kalla vischan fr "kungliga Tungelsta" kan vi vl kalla det fr "Oscarianbygden Tungelsta". Tyrone r nmligen vrd.
    P programmet str inte bara korvgrillning utan ven utlottning av mnadens fisk/vxt/pryl, tipstolva, odlingslotteriet, tre-/femkamp och trevligt samkvm.
    Tid: 19.00
    Plats: hos Tyrone
    Information om mtet finns i senaste Hafkvaristen, som ni borde hitta hr.Blivande medlemmar, som vill komma p mtet kan f info genom att maila till epost@haningeakvarieforening.se eller genom att leta reda p Tyrone p eniro och ringa honom (han pratar grna i telefon).

Vlkomna!

(Frsta inlgget i frra trden blev fr lngt. Kanske inte smart att skapa ny trd, s jag kanske ngrar mig.)
    Senast redigerad av Apistojohan den 2017-01-04 klockan 15:38.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

9 september

S gott folk och rkoholiker!
    Imorgon drar hstssongen officiellt igng med mnadsmte hos HAF. Erik hlander hller fredrag och jag misstnker att det dyker upp ett och annat p mtesauktionen ocks. Jag borde t ex ta med en del mossa, fr nu r det en aning mycket i akvarierna.

Det r inte farligt att trffa akvarister IRL, s jag sger vlkommen till nya ansikten med!

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

D vill jag passa p att tacka fr igr. Det var kul med ett par nya medlemmar och tv av dem hnger nog en del p redbee, s vlkomna en gng till.
    Vad finns det mer att sga. Erik hlanders fredrag var intressant, tipstolvan var rets bsta och maten var som alltid god. Och s var det givetvis kul att trffa bekanta akvaristnunor.

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Onsdagen den 14 oktober r det mnadsmte fr Haninge akvariefrening.
    Jag sger vlkommen till nya och gamla medlemmar. Som vanligt ses vi nog fre kl. 19 eftersom Vegabaren r ett bra middagsstlle. Info om mtet finns i frsta inlgget!

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Onsdagen den 11 november r det mnadsmte fr Haninge akvariefrening.
    Jag sger vlkommen till nya och gamla medlemmar. OBS! Vi flyttar tillbaka till Torvalla igen.
    Info om mtet finns i frsta inlgget!

Jag tar med lite mossor till mtesauktionen!

Superrka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    stockholm
    Inlgg
    355

Mina rkor

Pinto
    panda
    kingkong
    bluebolt
    winred
    redruby
    cr/cb/
    neo yellow
    Blueperl
    bluedream
    Ultra blue rilli
    sakura
    babulti grn
    Tangerine tiger
    Vanlig tiger, Blue tiger, Deep blue tiger

Mina snckor

massa olika elefant sniglar..

19.00 eller?

Moderator Daniel Brodins avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    1 718

Mina rkor

Sakura "Prisvinnare i Paris 2011 X med Done Whas
    PRL
    PBL
    Ultra blue rilli
    Neocaridina korsningar

Medaljer

Om jag minns rtt r det 19

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Yavve, det r kl. 19. Adressen finns i frsta inlgget. Nrmaste busshllplats r Torvalla.

Vlkomna!

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Onsdagen den 9 mars (jepp, ikvll) r det dags fr mnadsmte fr Haninge akvariefrening. Owe S. fredrag handlar om fiskarnas namn, s det lr bli en del latin. Se mer info i frsta inlgget!
    Jag tar bl a med Stvattenstng till mtesauktionen!
    Vlkomna!

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Mte idag! Temat r foder och frhoppningsvis fr vi chansen att kpa Repashyfoder. Jag tar med lite vxter till mtesauktionen:
    - Riccia
    - Stvattenstng.
    Info om mtet i frsta posten i trden!
    Vlkomna!

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Onsdagen den 14 september r det mnadsmte i Haninge akvariefrening. P programmet str bl a "Bygga eget innerfilter". Det blir allts en del DIY. Mer info i frsta posten i trden.
    Jag tar ven med en del vxter till auktionen:
    - Stvattenstng (Lomariopsis cf. lineata)
    - Frogbit (Limnobium laevigatum)
    - Vallisneria sp.
    - Riccia fluitans

Vlkomna!

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

HAF_Proudly presents oktober 2016_Bo Persson_-page-001.jpg
    Onsdagen den 12 oktober r det terigen mnadsmte i Haninge akvariefrening. Bo Persson hller ett fredrag om Guatemala. Han har bl a bott och jobbat dr och har skert mycket att bertta om landet och om fisk. Mer info finns i frsta inlgget.
    Jag tar nog med mig en del vxter till mtesauktionen, bl a Stvattenstng.

Vlkomna!

HAF_Proudly presents oktober 2016_Bo Persson_.pdf
    Senast redigerad av Apistojohan den 2016-10-06 klockan 15:18.

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Rka
    Reg.datum
    feb 2014
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    188

Mina rkor

Blue Jelly

Mnadsmte/julmte i Haninge akvariefrening idag (14 december). Mer info i frsta inlgget. Jag tar tminstone med mig lite vxter till mtesauktionen.

+ Svara p mne

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg