+ Svara p mne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 22

mne: Temperatur + Krsbrsrkor

Rka
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ln
    Sverige
    Inlgg
    129

Mina rkor

Krsbr

Vilka temperaturer tl krsbrsrkor?
    Gr de att skicka vid 2 + grader?

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Jag fick rkor idag, alla var levande.
    Det var packat i 3 cm frigolite och lite stoppning runt ingen heatpack var med.
    Det var mycket vlpackat

Rkrom majabuss avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ln
    Jnkping
    Inlgg
    40
    Blogginlgg
    2

Nyfiken frga, vart hade du bestllt d ifrn?

Jag kpte av Peter Haack helt suvernt packeterat.

Rka
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ln
    Sverige
    Inlgg
    129

Mina rkor

Krsbr

Tror Ni att det gr att skicka krsbrsrkor i ett vadderat kuvert som r fyllt med tidningspapper runt?

Nej ter nej
    Det r levande varelser och vadderat kuvert hller definitivt inte.
    Det kostar bara 11kr extra (skrymmande) om du packar det riktigt i en frigolite lda.

Samt har det lite med vikten att gra med och storleken p kartongen men det lilla extra man betalar i dyrare frakt r oftast en human kostnad fr att f hem levande djur, dock hjlper det inte alltid ens med det =O(.

Numer kan ju ven privatpersoner skicka paket med DHL. Kanske kan vara ngot? http://www.servicepoint.se/
    Rkinnehav: Krsbr, Bl, Humlor, Blue Pearl, Grna, White Pearl

Fasiken vad nice det fr jag kika mer p... Tack Eurydike

Rka
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ln
    Sverige
    Inlgg
    129

Mina rkor

Krsbr

Har ftt hem ancistrus malar i vadderat kuvert tv gnger och alla 13 malarna lever.

Men d var det lite varmare.

Malarna var skickade i plastpse.

Givetvis kan man ha tur ibland.
    Men fundera lite p att gra ett besk dr de hanterar posten s kommer nog du inte att fundera p vadderade kuvert. De gr p breven ibland och ett vadderat kuvert kan ju hamna under ett tungt paket.
    Jag tror inte ngon seris sljare packar sina rkor eller fiskar i ett vadderat kuvert.

TNK P ATT DET R LEVANDE varelser

Har skickat i vadderat kuvert 20 tals gnger, har funkat fint alla gnger hittils.

Citat Ursprungligen postat av berrasnobben
    De gr p breven ibland och ett vadderat kuvert kan ju hamna under ett tungt paket.
    Jag tror inte ngon seris sljare packar sina rkor eller fiskar i ett vadderat kuvert.

TNK P ATT DET R LEVANDE varelser
    Skickar man i vadderat kuvert s skickar man i petflaska, och de lr ju vara mer hllbar n frigolitlda. Det enda problemet d r vl kylan, men kuvertet kommer ju inte direkt ligga ute, men vet ju inte heller vad de har fr temperatur i sina terminaler, men lr ju inte direkt vara minusgrader.

Citat Ursprungligen postat av luddeg
    Tror Ni att det gr att skicka krsbrsrkor i ett vadderat kuvert som r fyllt med tidningspapper runt?
    Jag rknade med att de bara lg i en plastpse, men han kanske menade en flaska d r det ju ok i s fall.

Jag vet hur paketen hanteras p terminalerna och det r lika p alla fraktbolag utom bussgods. De i princip slngs upp p ett rullband dr de mts och vgs sen slngs de ner i vagnar. Paketen ska vara packade s att de klarar ett dropp p 1,2meter...dvs om de trillar av bandet. I de hr vagnarna ligger allt lsgods huller om buller, de som ska till samma destination d.

Allts vadderat kuvert bara, ven om det ligger i petflaska, skulle jag aldrig skicka levande djur i. Det finns en anledning att varken Posten, DHL eller Bussgods tillter att man skickar levande varelser.
    Sen att man gr det nd r vl p egen risk men d fr man ju packa s det klarar den hantering det faktiskt utstts fr.
    Rkinnehav: Krsbr, Bl, Humlor, Blue Pearl, Grna, White Pearl

+ Svara p mne

Liknande mnen

1. krsbrsrkor
    Av Kristensen i forum Djur kpes
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2010-06-17, 16:00
  2. Krsbrsrkor
    Av Vlad i forum Odling
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2010-05-13, 17:36
  3. Krsbrsrkor