Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Return to the Aquarium

Superräka
    Reg.datum
    jan 2012
    Län
    Örebro
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Just nu är det lite tomt, men det finns alltid stora planer :)

Return to the Aquarium

Tjena!

Nu var det otäckt länge sedan jag var inne här på RedBee, stället där jag ju hängde skapligt frekvent för några år sedan
    Nu tror jag inte att någon kommer ihåg mig då det som sagt var rätt länge sen, men jag hade lite med akvarium o göra för några år sedan. Men tyvärr så var jag tvungen att avsluta det hela då jag flyttade runt en del och jobbade i lite olika städer osv.

Nu har jag dock stadgat mig lite mer i Örebro där jag studerar. Då jag har en brutalt tråkig lägenhet så känner jag att ett litet akvarium kanske kunde liva upp stämningen lite i alla fall Då jag studerar en teknisk linje så har jag en hel hög med avancerade planer jag vill införliva med detta projekt. Det är då därför jag startat denna tråd också så om det finns någon intresserad så kan ni få följa med på en liten resa i vilket fall

Då förhandlingarna om att få ha ett akvarium inleddes med den som bestämmer så var design ett extremt prio vilket gjorde att Fluval Edge redan är färdigt och bestämt. Vad jag har förstått så ska detta kar vara lite bökigt att komma åt osv. men det får vi lösa efterhand (Har som sagt inte så mycket val i frågan ).

Något jag dock gillar med karet är att det ju har det där locket som gömmer mycket, där ser jag mycket möjligheter att stoppa in diverse egenfixade saker med belysning etc. Jag har gjort en liten plan för hur allting ska gå till, det mesta är preliminärt just nu så det kan ändras lite när som, men det är det närmaste en plan jag har just nu

Steg 1: Införskaffa akvarium (Kinda obvious).
    Steg 2: Införskaffa och modifiera ljuskällan.
    Steg 3: Modifiera filtret (Om det behövs?).
    Steg 4: Co2 (Sodastream)

Sådär ser det ut nu ungefär, sen har jag som sagt en mängd planer som är lite för tidigt i planeringen än för att ens kunna vara med i denna lista

Men min plan är att börja beställa saker snart och ha allting igång innan nyår i vilket fall. Sen tar vi det som det kommer Bilder har jag tänkt att börja med så snart att sakerna börjar trilla in!

Det första jag skulle behöva lite input i är belysningen, dock kanske jag tar det i en separat tråd för att inte kludda ner denna alldeles för mycket.

Planen för inredningen i karet är ett fokus på växter samt att ha lite räkor i det. Sen kan det hända att jag offrar några räklingar för några galaxy rasboror eller liknande. Men det kommer senare Just nu ligger fokus på räkor och växter, det är också därför jag ska byta ut belysningen i karet mot något lite starkare så det biter lite bättre!

/Oscar
    Senast redigerad av Sparven den 2015-11-27 klockan 00:40.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Moderator Daniel Brodins avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Län
    Stockholm

Mina räkor