+ Svara p mne
Resultat 1 till 3 av 3

mne: Eheim ytterfilter vsnas frfrligt

Ny medlem
    Reg.datum
    Feb 2018
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    3

Angry Eheim ytterfilter vsnas frfrligt

Har sen tidigare ett Claro 200 innerfilter som r vldigt bra och tystgende men ville spara lite utrymme inuti mitt 20-liters s kpte hromdagen ett Eheim Liberty 75 hangon-filter efter att ha lst bra recensioner om det.

Men drm om min frvning nr jag startar Eheim och vntar ut "rosslandet" i brjan och att det sen fortstter lta som om det r krnvapenkrig trots att vattnet flyter p bra. Ok, kanske jag verdriver men det var ett mrkbart brummande frn mackapren och att ha locket p gjorde brummandet nnu vrre (vibrationerna).

Har ni med Eheim mrkt av samma eller r era tystgende?

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Rkrom mrgorgos avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ln
    Vstragtaland
    Inlgg
    23

Mina rkor

Krsbr/gula rkor blandat

Citat Ursprungligen postat av Ailura Visa inlgg
    Har sen tidigare ett Claro 200 innerfilter som r vldigt bra och tystgende men ville spara lite utrymme inuti mitt 20-liters s kpte hromdagen ett Eheim Liberty 75 hangon-filter efter att ha lst bra recensioner om det.

Men drm om min frvning nr jag startar Eheim och vntar ut "rosslandet" i brjan och att det sen fortstter lta som om det r krnvapenkrig trots att vattnet flyter p bra. Ok, kanske jag verdriver men det var ett mrkbart brummande frn mackapren och att ha locket p gjorde brummandet nnu vrre (vibrationerna).

Har ni med Eheim mrkt av samma eller r era tystgende?
    Jag har 2st modellen ver 75:an och dom vsnas inte.

HOB-filter brukar vsnas om det skapas vibrationer mot glaset. Jag har ett mindre hang on och jag har satt vibrationsdmpare i gummi p kanten av akvariet. Hjlper avsevrt. Kr utan lock med fr att slippa resonans.

Skickat frn min iPhone med Tapatalk

+ Svara p mne

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg