+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: olika storlekar

olika storlekar

Jag har ett kar på 80 liter med CR i.
    I detta kar har jag en odlingsburk, en sån där vit fyrkantig av nät, hade en hona med rom gåendes där, och i går hade det kommit räklingar ganska stora räkor dom är 2-3 mm.
    Utanför odlingsburken har jag haft 2 romhonor och överallt är det små små räkor, jag tror iallafall det är räkor men dom är bara en 1/2 - 1 mm, kan det vara så olika storlekar på räklingar eller är det jag har fritt i karet något helt annat, tex ohyra??? tycker dock dom beter sig som räkor, måste nog skaffa mig ett förstoringsglas...

Och om det jag har fritt i karet är räkbebisar varför skiljer det så mycket i storlek????

har storleken någon betydelse :wink:

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Re: olika storlekar

Troligen är det något annat du har utanför odlingsbaljan, även när räkorna är nykläckta syns de ganska tydligt att det är just räkor. Varför har du lagt en hona i en yngelkasse?

Alla yngel har ungefär samma size när dom föds.
    There be shrimp!

Okej
    men vad är det då jag har utanför???? jag har bara CR räkor och 2 gibbisar i karet, och sist ja la i något nytt så var det nya CR räkor. Eller "bara" jag har ju tonvis med växter, men dom har varit däri från början innan räkorna.
    jag la en hona i kassen för att se om det skulle bli några räkisar, bara för att kolla om det händer något, hon och en kompis fick flytta ned i kassen när rommen ljusnat. Nu har hon flyttat ur kassen lika så bebisarna, eller dom gör som dom vill, då jag ställt ned kassen på botten.

Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Medaljer

Kanske någon typ av hoppkräfta ?
    Jag har dem i många kar vid vissa årstider, sen är de borta lika snabbt som de kom.
    There be shrimp!

ja kanske det.
    gör dom någon skada????

Tack för hjälpen :-)

Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

Nej dom är ingen fara alls tvärtom räkorna äter dem när de dött. De försvinner troligen efter någon vecka av sig själv.
    There be shrimp!

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Akvarium i olika storlekar säljes
    Av mccazz i forum Övrigt säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 20:04
  2. Olika soils
    Av Marie_hbg i forum Akvarium, teknik och tillbehör
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 22:49
  3. Olika mossor