+ Svara på ämne
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Wich tank for breeding?

Wich tank for breeding?

I'll write this in English to be sure that the giant language barrier between DK and SE, aren't gonna be a problem

I have a luxury problem. I have 4 tanks suitable for Shrimps.

18 liter nanocube, 26watt of light (6.5K), added co2 30 ppm, heavily planted, daily fertilized(estimated index), Eden 501 filter, 5 cm of shrimp soil. Weekly water-change= 1*50%
    Ph: 6,5
    Temp: 24 constantly
    Right now containing 15 blue tiger shrimps, 4 ottocinclus

18 liter nanocube, 11 watt of light (6,5k), no co2, no fertilize, lots of moss, 5 cm of shrimp soil, HOB filter, Weekly water-change= 1*10%
    Ph: 6.8
    Temp: 24 constantly
    Contains only 2 ottocinclus at the moment.

60 liter planted tank, 125 watt of light (2.7K) HQL, added co2 30 ppm(almost shrimpsafe with controller), heavily planted, daily fertilized(estimated index), eheim 2013 filter, 5 cm of plant soil. Weekly waterchange= 1*50%
    Ph: 6.6
    Contains: 50 CRS/CBS A-SS grade (Main concern), 8 ottocinclus, 12 Amano

128 liter planted tank 125 watt of light (2.7K) HQL, added co2 30 ppm, heavily planted, daily fertilized(estimated index), eheim 2013 filter, 5 cm Akadama. Weekly waterchange= 1*50%
    Ph 6.7
    Contains: 6 ottocinclus.

I know shrimps love the low PH in my planted tanks, the oxygen the plants produce, and the biofilm i, but I'm not sure on the fertilizing, the excessive light, my hands in the tank all the time(Plants require a lot of maintaining), and the 50% waterchanges. Would it be better to have them in a moss only tank? (tank nr 2)
    Also i have a lot of algae attacks at the moment, mostly the brown, soft kind of algae that breaks if you pick them up, I know shrimp eat those, but they also seem to be a little scared of being trapped, if you know what I mean
    Right know the shrimps seems lazy, doesn't swim, and doesn't eat that much of the food i supply.
    I feed with biomax, shrimp cuisine, spirulina and just bought a bottle of Mosura Special to see if that gonna kick-start their appetite.

Any help/advice would be appreciated.

Mange hilsner

Theis

Ps: Svar endelig på svensk. Jeg skrev kun på engelsk for at være sikker på at alt blev forstået

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Räkoholist
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Värmland

Mina räkor

CR S-SSSS
    Cherry
    Raibow
    Amano

Mina snäckor

Physa
    Kanelbullar
    Malajer
    Posthorn
    Lila Äpplen

Re: Which tank for breeding?

gödning innehåller farliga grejor för känsliga räkor!

Er de store syndere ikke kobberCU og nitrate?
    Min gødning indeholder ikke de to...
    ingen døde rejer på to måneder og skarpe farver.
    men ja, rejerne vil nok helst undvære.

Flytta över utvalda crs till karet utan gödning..så får du se vilket som funkar bäst .....kolla på http://www.barrreport.com/showthread.ph ... ver-a-year angående crs och estimate index om du inte redan har läst det.....

Re: Wich tank for breeding?

Ja, det tror jeg at jeg vil gøre.

Der er vel også bedre at sprede risikoen på flere akvarier.

En ting jeg glemte at skrive er at i 60 liters akvariet, der stiger temperaturen til 26 grader når hql lampen har været tændt et par timer. Har det stor betydning for trivsel?

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Räkorna dör oftast inte av gödning MEN det blir inga små räkor då romen inte utvecklas.
    Så karet utan gödning skulle jag flytta räkorna till om du vill ha fler små räkor och samtidigt sänka temperaturen i karet.
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Räkoholist
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Värmland

Mina räkor

CR S-SSSS
    Cherry
    Raibow
    Amano

Mina snäckor

Physa
    Kanelbullar
    Malajer
    Posthorn
    Lila Äpplen

för en del funkar det inte ens med 24 grader så 25 är inte att rekomendera!

Så fik jeg flyttet alle rejerne over i den nanocube uden gødning.

Jeg var lidt nervøs over flytningen, men den gik godt.

De har fået to mosvægge, en med java og en med christmas og en rod med javamos
    Filtrering består af Eden 501 og 2 luftfiltre, alt har kørt over 2 måneder, så bakteriekulturen skulle være optimal.

Min heater står på 26 celsius, men viser kun 23 :S Skal jeg skrue mere op for heateren?

//Theis
    Bifogade bilder

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Ta bort heatern helt, räkorna mår bara bra av den värmen som finns i rummet. 18-20 grader är fin temperatur.Såvida du inte har akvariet i ett kallt förråd.
    There be shrimp!

Okay, ingen grund til at jagte højere temperaturer så.

Min hårdhed i vandet er 18 dH, vil rejerne have bedre af at jeg brugte demineraliseret vand(RO)?

Med kun 18 liter og 20% vandskift om ugen, er udgiften jo ikke så stor.

Det hjalp at holde inde med gødningen og flytte dem til det lille akvarie, tror jeg har +100 shrimplets nu.

Og de er fine, har både fået crystal white, og fra A+ til SS.

Jeg går igang med at lave mit 128 liters plante-akvarie om til reje-akvarie i morgen.

Ideen er at tømme akvariet, lave fire kamre på tværs af akvariet, med 10 PPI filtermåtte, fra bund til top, og så lave krydsfiltrering med to eheim 2213 filtre, derudover 4 elefantfødder.

Jeg har lavet en lille skitse her: I må meget gerne kommentere!

Grunden til at jeg vil lave kamre har ikke noget med filtrering at gøre, det er kun fordi så har jeg 4 rum til selektiv avl.
    Måske vil HMF måtterne hjælpe med filtreringen med tiden, det kan jo ikke skade.
    På indsugningen af eheim pumperne kommer der også elefantfødder, så er der lille risiko for at rejerne bliver suget med i filtret.

Alt dette skulle gerne ende i super-stabile vandværdier med stor vandmasse, og kæmpe filtreringskammer.
    Derudover kommer der PH-styret co2 med controller (6,8)
    Derudover har jeg købt RO anlæg, så rejerne kan få lidt mindre kalk, blander det 50/50 med ledningsvandet som har en dH på 18.
    Jeg havde tænkt mig at dele rejerne op sådan:
    Rum 1: White, Golden og Wine-red
    Rum 2: Kun røde >S
    Rum 3: Kun sorte, alle grader (Har kun S-SS)
    Rum 4: Blandet røde <S

Vil jeg ikke få de 'sjoveste' mutationer ved at isolere white, golden og WR?

Billeder af ungerne:

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Vad kul att du fått räklingar, grattis !!
    Var gjorde du av Amanona då, fick dom ett eget kar ???
    Jag har försökt ha CR och Amano ihop men det funkar dåligt
    för Amanona tränger undan CR, nu är ingen av mina CRk var,
    jag tror den sista är död den med i det karet !!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Mange tak!

Mine amano er ved at udrydde sig selv lige så stille og roligt, jeg finder en på gulvet om ugen ca, sådan har det været siden jeg fik plante akvarier. Tror jeg havde 50 i vinters, nu har jeg nok 25 i de forskellige akvarier.
    Førhen var jeg meget begejstret for dem, men jeg synes de bliver MEGET dovne med alderen.

Jeg tror ikke jeg vil have amanorejer i den 128 liter jeg er ved at lave. Jeg har tænkt mig at køre lav belysning, 0.3W/L, så alger burde ikke være et problem. Derudover vil jeg plante hurtigt voksende planter, såsom Hygrophelia, Riccia Fluitens og moss. Jeg tilsætter jo co2 alligevel.

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Ok, så du ska inte ha Amanoräkorna då?, dom är ju fina tycker jag, jag har själv 36 st tror jag och nästan alla honorna bär på rom nu. Jag har inte hittat någon som hoppat ur karet, inte än i alla fall, jag är mer för dessa och mina Snöflingor än CR räkorna faktiskt !!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. Breeding Box Försök
    Av JenL i forum Odling
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 07:42
  2. Easy breeding box
    Av JenL i forum Akvarium, teknik och tillbehör
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 09:40
  3. Breeding in saltvatten
    Av JenL i forum Odling