+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: How much CO2 for 200l ?

How much CO2 for 200l ?

Hi,

I am changing the CO2 arrangement for my 200l tank, from mäsk (?) to CO2 from a bottle. The mäsk is not reliable enough, I don't think it produces the right amount of bubbles for this size a tank. The plants use to bubble after a few hours, but that has long stopped (even with new mäsk).

I think it is easier to adjust the right amount of CO2 for a tank this size so that my moss and ferns will grow nicely.

But what is the right amount of bubbles I should aim for ? In the tank I have mainly moss and a few ferns plus some pistia stratiotes. I will also add some ceratopteris pteroides soon in the hopes to get rid of the trådalger that I have in the tank.

Any help is appprechiated.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Re: How much CO2 for 200l ?

Kanske någon här vet, annars finns garanterad många på plantswap.se som är "mäskmästare"
    There be shrimp!

Re: How much CO2 for 200l ?

Jag körde själv med ett 200liters med Co2 från tub för en tid sedan.. Utan att veta vad jag gjorde så ställde jag in den på c:a 1 bubbla /sekund.. Funkade jättebra för mig.. Fint Ph-värde och en helt galen växtlighet...
    Men som sagt.. jag har inget vetenskapligt belägg för att det ska vara så.. Det bara funkade bra för mig

//Johan

+ Svara på ämne

Liknande ämnen

1. 150-200L
    Av Marie_hbg i forum Övrigt köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 10:00
  2. 200L akvarium
    Av Avendesora i forum Övrigt säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 21:41
  3. My 200l tank