Har visst helt missat den här, så nu tyckte jag väl att det var dags.
Stenlund heter jag, är inbiten akvarist sedan många år tillbaka men som på senare tid har haft ett uppehåll på några år. Förut har jag hållit det mesta med fokus bara på det estetiska. Senast var det ett akvarium på 375 liter som innehöll en rad olika L-malar.
I julas fick jag ett AquaBox 5,5liter av svärföräldrarna och tänkte att det skulle kunna vara skoj med lite räkor. Sagt och gjort så köpte jag fem lågt graderade Crystal Red som jag satte i, i hoppet om att kunna hålla liv i dem till ålderdomen och då senare göra ett seriöst försök på högre nivåerna.
Resultatet? Tre kullar räklingar i lillakvariet som fortfarande har ett alldeles för högt PH för de små liven! Nog sagt så är jag nu helt såld, och nästa projekt kommer bli ett Sulawesikar.
När jag inte räknördar så studerar jag till lärare på gymnasienivå, något som jag är färdig med i slutet av året. Har en färdig magistersexamen i Engelska, så ni får gärna kalla mig MagisternSkämt åsido.
Övrig tid jobbar jag extra som badbevakare på NordPoolens badhus, tränar för att hålla igång ett skadat vänsterknä och driver flickvännen till vansinne med mitt prat om PH, räkfoder och filtrering. Whoops..
Tack för mig, och tack för ett otroligt trevligt forum!
/Stenlund
Välkommen!
Välkommen!
-Dream is destiny
haha varmt välkommen och skoj att du med fastnat i träsket![]()
80L sällskapsakvarium
18,5L räk akvarium
15,5L räk akvarium
Välkommen in i värmen från den kalla kylan i Boden...
Gillar Killis...har nu Australe i original och Golden.
Utökar mina kar med Galaxy....
Välkommen hit säjer jag också och kul att du hittade denna tråden tillslut![]()
!!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Bokmärken