+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sådde 300 frön

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Sådde 300 frön

Sådde 300 frön av Ökenros i förra veckan, fröna var nästan 1 år och dessa frön ska ha kort hållbarhet och ska sås så snart som möjligt, men så blev det inte. I dag när jag vattnade blommorna så slog jag ett getöga på sådden och dröm om min förvåning det blir massor av plantor !!!
    Frågan är var jag ska husera alla Ökenrosbebbar när de ska skolas om i varsin egen kruka, jag bor ju i en redan överfull 2:a !!!
    Jag trodde att kanske några få skulle gro, men nej SUPRICE!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Guldräka Champis_Sannas avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Län
    Västergötland

Mina räkor

Crystal Red
    Crystal Black

Mina snäckor

Posthorn

Re: Sådde 300 frön

Vad kul att det tog sig så bra. Lite jobbigt bara när de blir många, jag har själv haft lägenheten full här med plantor. Bygga ut vore ju smidigt men kanske inte så poppis och kanske inte så tillåtet heller men tanken slår en ju rätt ofta

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia
    Sådde 300 frön av Ökenros i förra veckan, fröna var nästan 1 år och dessa frön ska ha kort hållbarhet och ska sås så snart som möjligt, men så blev det inte. I dag när jag vattnade blommorna så slog jag ett getöga på sådden och dröm om min förvåning det blir massor av plantor !!!
    Frågan är var jag ska husera alla Ökenrosbebbar när de ska skolas om i varsin egen kruka, jag bor ju i en redan överfull 2:a !!!
    Jag trodde att kanske några få skulle gro, men nej SUPRICE!!!!
    En fin växt http://www.tropicanursery.com/adenium/story.htm Synd att den är så giftig..

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Den hör ju till samma familj som Nerium oleander har jag för mej och dom är ju också giftiga, men man behöver ju inte äta dom !!! Dessa är flera olika färger av Ökenros varav en är blå !!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Har själv en liten tvåa som är knökfull med fröer, skott och dylikt. Har gjort små hyllor som står i fönsterna så alla krukor lådor ryms. Sedan lite lampor där de inte kommer in någon sol.

Kanske inte så snyggt med knökfulla fönster men det får duga tills vidare.

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia
    Den hör ju till samma familj som Nerium oleander har jag för mej och dom är ju också giftiga, men man behöver ju inte äta dom
    Säg det till mina katter

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg