+ Svara på ämne
Sidan 1 av 6 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 89

Ämne: Aquantastic.se

Aquantastic.se

Namn: Aquantastic
    Länk: http://www.aquantastic.se
    Beskrivning: En ny svensk sajt som säljer det mesta inom tillbehör och foder.
    Försäljning av bl.a Hikari, JBL, Mosura, Ebi Gold, Tropical, Nutrafin foder.
    Även Eheim, Elite, AquaClear, Resun, Fluval, Sera, BtN m.fl.

Senast redigerad av Dragge den 2010-11-28 klockan 13:15.

2. Like AromaJohanna gillade inlägget.
  3. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Re: Aquantastic.se

Grattis och lycka till med din sajt!
    There be shrimp!

Tjena, vad är måtten på armaturerna?
    tex Glomat T5 - 2x24W?
    Lämnar mycket övrigt att önska
    Mvh Fredrik

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Grattis till din sajt !! Var in och kollade och undrar över räkfodret, hur ska man veta vad som är vad och om det är fint eller grövre i konsistensen ??
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Citat Ursprungligen postat av Vitt Vin Och Reekor
    tex Glomat T5 - 2x24W?
    Halloj! Ang. Glomat så är dom "byggsatsen" ifall man bygger en egen armatur eller liknande. Tändare mm sitter i en egen modul och ifrån dom går kabel vidare till dom hållare som lysröret sitter i. En demonstrerande bild:

Riktiga Glo armaturer finner du här: http://www.aquantastic.se/44-glo-t5-armaturer
    och dessa har mått angivna. Men jag skulle uppskatta om du hittar något som inte stämmer eller idéer på förbättringar, att du meddelar dessa till mig så sidan blir bättre :-)

Om du menar vad för lysrör som passar, så till 24w är det längder på 60cm.
    Detta såg jag nu inte stod med i beskrivningen. Missen rättas till omgående!

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia
    Grattis till din sajt !! Var in och kollade och undrar över räkfodret, hur ska man veta vad som är vad och om det är fint eller grövre i konsistensen ??
    Tack Peckoltia! :-)
    Tusen tack för feedbacken! Ska se över beskrivningarna på foder så det blir mer framstående om det är "pulver, flingor, pellets eller vad det nu kan vara! Skriver upp detta på min to-do list och åtgärdar omgående!

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Citat Ursprungligen postat av Dragge
    Citat Ursprungligen postat av Vitt Vin Och Reekor
    tex Glomat T5 - 2x24W?
    Halloj! Ang. Glomat så är dom "byggsatsen" ifall man bygger en egen armatur eller liknande. Tändare mm sitter i en egen modul och ifrån dom går kabel vidare till dom hållare som lysröret sitter i. En demonstrerande bild:

Riktiga Glo armaturer finner du här: http://www.aquantastic.se/44-glo-t5-armaturer
    och dessa har mått angivna. Men jag skulle uppskatta om du hittar något som inte stämmer eller idéer på förbättringar, att du meddelar dessa till mig så sidan blir bättre :-)

Om du menar vad för lysrör som passar, så till 24w är det längder på 60cm.
    Detta såg jag nu inte stod med i beskrivningen. Missen rättas till omgående!

Tack Peckoltia! :-)
    Tusen tack för feedbacken! Ska se över beskrivningarna på foder så det blir mer framstående om det är "pulver, flingor, pellets eller vad det nu kan vara! Skriver upp detta på min to-do list och åtgärdar omgående!
    Jag kan mycket väl tänka mej att köpa räkkäk av dej !!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Du är så välkommen så Peckoltia :-)

Jag har en fråga ang varorna på sidan. Har ni allt i lager, om inte, hur lång tid kan man räkna med att det tar om man lägger en order?

Citat Ursprungligen postat av AnetteJ.T
    Jag har en fråga ang varorna på sidan. Har ni allt i lager, om inte, hur lång tid kan man räkna med att det tar om man lägger en order?
    Hej Anette,
    Dom flesta varorna utom akvarium(med undantag för Fluval Edge samt 54L startpaket som jag kommer ha ett gäng hemma) kommer finnas i eget lager.

Jag får leveranser från 3 olika leverantörer ca 2 ggr i veckan per styck och
    möjlighet till express om något skulle krisa. Just nu har jag garderat mig lite ang. leveranstiden vilket framgår på produktsidorna med en leveranstid på 2-7 dagar.

Har hittills hållt leverans från mig antingen samma dag eller dagen efter beroende på vilken tid ordern blivit lagd alternativt 2-3 dagar om varan ej finns i lager.

Jag tar bara hem från svenska grossister så att ev. väntetid blir så kort som möjligt.

Hoppas detta svarar på din fråga annars är du välkommen att höra av dig igen :-)

//Marcus

Det gav mig ett väldigt utförligt och bra svar, så tack!

Du får gärna lägga in reklam för din butik på PlantSwap med: http://www.plantswap.se/forum/viewforum.php?f=44

Citat Ursprungligen postat av AnetteJ.T
    Det gav mig ett väldigt utförligt och bra svar, så tack!

Du får gärna lägga in reklam för din butik på PlantSwap med: http://www.plantswap.se/forum/viewforum.php?f=44
    Tack för tipset! Det ska jag ta mig en titt på! :-)

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Du Dragge, står fortfarande inte vad det är för foder och grovlek på Ebi Gold, alltså går det ju inte att beställa ! Det bör stå vad de olika är för något mer än att det är Ebi Gold och vad som står i stora bokstäver på flaskorna säger inget om man aldrig haft fodret förut
    Ahaaa , nu såg jag, man måste klicka på mer information, den var så svag i färgen den texten så den såg jag inte förut !!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Du Dragge, står fortfarande inte vad det är för foder och grovlek på Ebi Gold, alltså går det ju inte att beställa ! Det bör stå vad de olika är för något mer än att det är Ebi Gold och vad som står i stora bokstäver på flaskorna säger inget om man aldrig haft fodret förut
    Ahaaa , nu såg jag, man måste klicka på mer information, den var så svag i färgen den texten så den såg jag inte förut !!
    Du hittade lite mer information nu Peckoltia?

Och tack för att du sa svag färg.. ska se över det så det blir mer tydligt att det är en länk.

Uppskattar alla tips och idéer på förbättringar, allt för att göra shoppen bättre!

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jupp och i kväll ska jag ta och beställa 1 par burkar räkkäk tror jag, har redan fylt i alla upgifter så att jag kan logga in !! Hmm, där var lite grötit ja, kanske går att få till det lite bättre där också !!!
    Annars har du ju fått till det kannonbra tycker jag !!!!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Har lite kosmetiskt att ändra. Vissa färger är skär sig väldigt.
    Men det är på G.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg