+ Svara på ämne
Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 4 5 6
Resultat 76 till 89 av 89

Ämne: Aquantastic.se

Räkrom
    Reg.datum
    okt 2011
    Län
    Östergötland

Mina räkor

Neocaridina heteropoda (gul räka), Amanoräkor

Mina snäckor

Vita och rosa äppelsnäckor

Citat Ursprungligen postat av Sparven Visa inlägg
    Lite OT från min sida, men har själv varit i strul med agria också. Det var vår katt som fick en infektion i sidan som senare bildade en 5cm bred och 4cm utstickande varböld som läckte var hela tiden efter att den började spricka. Men snabbt som sjutton var vi in till veterinären och han opererades med illfart. Den operationen samt efterbehandling kostade 14000kr. Men när vi skickade in sakerna till agria tillsammans med veterinären så fick vi en total summa på 300kr tillbaka för enligt agrias chefsveterinär hade de opererat i onödan så deras försäkring gick inte in :S

Men tillbaka OnTopic igen så är det alltid tråkigt när företag får stänga och kanske vissa kunder hamnar i klämm, men som det verkar på de mail han skickat ut så har han ju inte bara lämnat det till en jurist o skiter i allt iallafall. Så det han skriver kan nog mycket väl stämma. Värre är det om inget sägs och sedan bara ploppar det upp ett nytt företag med samma ägare igen!
    Fy vad kasst gjort av dom! Man tror ju att man ska vara hyggligt skyddad när man har sitt djur försäkrat och så får man sådana där fina överraskningar! 300 kr när det kostar 14 000 är ju som ett hån! Jag fick tag på dom igår och hon jag pratade med sa att det var på g. Dom skulle skicka ut ett brev där dom förklarade hur dom räknat osv...antar att jag kommer få 5 kr! haha! Hoppas katten blev frisk i alla fall

Jo, absolut. Jag önskar bara att han kunde ha upplyst mig om att han var på gång att gå i konkurs. 1/11 fick jag ett väldigt positivt mail av honom där han skrev att det här löser vi! Att jag självklart kunde reklamera filter och att dom skulle göra en kontroll av det. Åtgärda och returnera det och om dom hittade något fel så skulle dom stå för frakt tur och retur + att jag skulle få ett fungerande filter. Hade han sagt att företaget låg på is och att han tyvärr inte kunde göra något åt saken hade jag ju inte behövt skicka filtret till honom överhuvudtaget. Jag tycker det är riktigt dåligt att han inte ens kan skriva och säga att företaget upphört (eller vad som nu händer...), visst att han kanske har fullt upp..

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Superräka
    Reg.datum
    jan 2012
    Län
    Örebro
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Just nu är det lite tomt, men det finns alltid stora planer :)

Citat Ursprungligen postat av Sophfia Visa inlägg
    Fy vad kasst gjort av dom! Man tror ju att man ska vara hyggligt skyddad när man har sitt djur försäkrat och så får man sådana där fina överraskningar! 300 kr när det kostar 14 000 är ju som ett hån! Jag fick tag på dom igår och hon jag pratade med sa att det var på g. Dom skulle skicka ut ett brev där dom förklarade hur dom räknat osv...antar att jag kommer få 5 kr! haha! Hoppas katten blev frisk i alla fall

Jo, absolut. Jag önskar bara att han kunde ha upplyst mig om att han var på gång att gå i konkurs. 1/11 fick jag ett väldigt positivt mail av honom där han skrev att det här löser vi! Att jag självklart kunde reklamera filter och att dom skulle göra en kontroll av det. Åtgärda och returnera det och om dom hittade något fel så skulle dom stå för frakt tur och retur + att jag skulle få ett fungerande filter. Hade han sagt att företaget låg på is och att han tyvärr inte kunde göra något åt saken hade jag ju inte behövt skicka filtret till honom överhuvudtaget. Jag tycker det är riktigt dåligt att han inte ens kan skriva och säga att företaget upphört (eller vad som nu händer...), visst att han kanske har fullt upp..
    Jo katten blev bra igen, det blev nudlar i ett par veckor bara =) Men tyvärr dog han för snart 1 år sedan i något hjärtproblem som jag inte kommer ihåg exakt. Men det är en annan historia

Det kan ju ha varit jag/vi här hemma som hade problem med agria bara, men hoppas inte på underverk från dom bara kanske

ja, det var ju lite tråkigt om han sa att han skulle fixa det. Han måste ju förstå att i sådana lägen så kan man ju inte vänta hur länge som helt. Som jag förstod det (missade visst lite) så var det mest nya kunder nu på slutet som han skickade de mailen till. Reklamationer är ju alltid det känsligaste på ett företag då det egentligen är det alla är rädda för. Så om man vore smart kanske han skulle pusha fram alla reklamationer och sedan sätta sig och grubbla på resten när han liksom är på ruta 1 ändå.

Räkyngel sulans avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Län
    västernorrland

Mina räkor

tiger ,blue tiger ,deep blue tiger ,rili ,amano ,körsbär

Kan man inte reklamera direkt till tillverkaren det är väl dom som står för garantin eller måste man gå igenom den specifika butiken man gjorde inköpet hos? Är dåligt insatt i det här med konkurser mm.

Superräka
    Reg.datum
    jan 2012
    Län
    Örebro
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Citat Ursprungligen postat av sulan Visa inlägg
    Kan man inte reklamera direkt till tillverkaren det är väl dom som står för garantin eller måste man gå igenom den specifika butiken man gjorde inköpet hos? Är dåligt insatt i det här med konkurser mm.
    Jag är inte heller så insatt, men visst ska man kunna höra med tillverkaren. Men är det t.ex. Eheim så får man ju garanterat skicka varan till Tyskland och då kostar det ju en del med frakt osv. Dock så blir många tillverkare glada när de får sköta sina egna reklamationer.

Det har i alla fall hänt för mig (Fram elektronikprodukter då), då har de sagt att de får ändå in sakerna från försäljaren och det brukar vara bökigare än direkt från privatperson. Men detta skiljer sig nog markant från tillverkare till tillverkare. Som när jag köpte vattenkylning till en dator så fick jag med lappar i alla kartonger att jag inte fick skicka till ÅF utan sakerna skulle direkt till dom!

Dock vet jag som sagt inte heller hur det är vid konkurs, kanske någon annan som vet?

Guldräka noobs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Län
    Skaraborg

Mina räkor

Crystal Red S-SS,Golden, Körsbär->Sakura, Bluepearl, Grön räka, Tiger, Sunkissed orange sakura, Rilli

Mina snäckor

Gulaäpplen, Anetome Helena, Röda, Blå och Rosa Posthorn

Mina krabbor

Macrocheira kaempferi
    Garantin är en fabriksgaranti och gäller från tillverkaren egentligen skulle man kunna lämna in det till vilken butik som helst som säljer varumärket men man brukar inte bli så bra omhändertagen, kanske funkar att ta den till närmsta zoobutik och förklara hur det ligger till men man kanske inte skall nämna att den är inköpt på nätet då detta ofta möts med agg ifrån faktiska butiker, annars kan man vända sig till tillverkaren för som sagt garanti har inget med inköpsställe att göra, värre är det med extra försäkringar jag blev till exempel av med min försäkring på datorn när onoff kursade trotts att det var ett försäkringsbolag som de tecknat igenom fick jag beskedet att det var onoff som stod för den, vet inte riktigt om det stämmer men jag orkar inte rota i det. lycka till
    Om man inte utger sig för att kunna något kan man inte heller bli skyldig när man har fel.

Superräka
    Reg.datum
    jan 2012
    Län
    Örebro
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Citat Ursprungligen postat av noob Visa inlägg
    Garantin är en fabriksgaranti och gäller från tillverkaren egentligen skulle man kunna lämna in det till vilken butik som helst som säljer varumärket men man brukar inte bli så bra omhändertagen, kanske funkar att ta den till närmsta zoobutik och förklara hur det ligger till men man kanske inte skall nämna att den är inköpt på nätet då detta ofta möts med agg ifrån faktiska butiker, annars kan man vända sig till tillverkaren för som sagt garanti har inget med inköpsställe att göra, värre är det med extra försäkringar jag blev till exempel av med min försäkring på datorn när onoff kursade trotts att det var ett försäkringsbolag som de tecknat igenom fick jag beskedet att det var onoff som stod för den, vet inte riktigt om det stämmer men jag orkar inte rota i det. lycka till
    Det där stämmer bra det! Men som sagt så tar dom väl fram repet åt en direkt när man kommer in med något som man ska ha garantin på som inte de har sålt ^^ Men som jag sa tidigare skicka mail/ring till tillverkaren de brukar vara väldigt trevliga ang. reklamationer

Räkyngel sulans avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Län
    västernorrland

Mina räkor

Citat Ursprungligen postat av noob Visa inlägg
    Tack för det

Superräka
    Reg.datum
    jan 2012
    Län
    Örebro
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Citat Ursprungligen postat av sulan Visa inlägg
    Tack för det
    Hoppas du fick ut något av alla våra inlägg om din fråga ^^

Räkyngel sulans avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Län
    västernorrland

Mina räkor

Hoppas du fick ut något av alla våra inlägg om din fråga ^^
    jupps

Räkrom
    Reg.datum
    okt 2011
    Län
    Östergötland

Mina räkor

Mina snäckor

Jo katten blev bra igen, det blev nudlar i ett par veckor bara =) Men tyvärr dog han för snart 1 år sedan i något hjärtproblem som jag inte kommer ihåg exakt. Men det är en annan historia

Det kan ju ha varit jag/vi här hemma som hade problem med agria bara, men hoppas inte på underverk från dom bara kanske

ja, det var ju lite tråkigt om han sa att han skulle fixa det. Han måste ju förstå att i sådana lägen så kan man ju inte vänta hur länge som helt. Som jag förstod det (missade visst lite) så var det mest nya kunder nu på slutet som han skickade de mailen till. Reklamationer är ju alltid det känsligaste på ett företag då det egentligen är det alla är rädda för. Så om man vore smart kanske han skulle pusha fram alla reklamationer och sedan sätta sig och grubbla på resten när han liksom är på ruta 1 ändå.
    Åh, det är ju det trista med djur
    Men! Det verkar vara lite av en lyckodag för mig! Fick brev från Agria och jag har fått hela summan förutom 526 kr! haha sjukt märkligt! Det ska ju vara 1100 kr i självrisk...men dom kanske har räknat med mediciner eller något i den stilen (vilket vore väldigt konstigt). Nåja, jag är mer än nöjd! Jag har inte läst själva brevet ännu eftersom jag inte är hemma så jag vet inte exakt vad dom skrivit, men pengarna är i alla fall på mitt konto nu.

Och! Jag har fått mail från någon på Aquantastic!!

Tusan, jag hade ingen aning om att man kunde försökt fixa ärendet genom en butik istället, kan mycket väl tänka mig att dom inte uppskattar det, men det är ju egentligen skitsamma så länge man får igenom sitt ärende. Men får hoppas att det här löser sig nu åtminstone, känns ju positivt med respons! Dom skrev något om att dom hade haft problem med deras domän så att dom låg väldigt mycket efter med diverse mail. Nu jobbade dom för fullt med att komma ikapp och dom skulle försöka kolla på filtret under helgen och sedan återkomma. Låter ju kanon!

Vad var det för märke på pumpen?

Handla billigt
    www.petoutlet.se

Räkrom
    Reg.datum
    okt 2011
    Län
    Östergötland

Mina räkor

Mina snäckor

Citat Ursprungligen postat av Kristensen Visa inlägg
    Vad var det för märke på pumpen?
    Det var Sicce 600l/h ADV Shark, så ingen dyrgrip, men eftersom det är garanti på dom och den jag hade bara fungerade i några månader så tyckte jag att det var bäst att ge det ett försök.

Och nu verkar det ordna upp sig fin fint, vilket känns superbra!! Jag har fått ytterligare ett mail där dom skriver att jag ska få en nytt innerfilter på posten. Dom ber även om ursäkt och skrev att jag skulle få något litet som kompensation för hela grejen Så det verkar väl som dom börjar få ordning på alltihop! Riktigt skönt och kul att det verkar ordna sig, för mitt första intryck var ju att dom är väldigt seriösa. Bara och hoppas att det löser sig med företaget och alltihop nu Kanon!

Vad var det för fel på pumpen?
    Jag köpte också en sådan från samma företag , är det något särskilt jag ska hålla koll på?
    För lite vatten, för lite tid, för många önskemål

Guldräka Bladets avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Län
    Uppsala

Mina räkor

Roliga, läs låggraderade CR & CB
    Sakura (från JanneJ, Paris2011)
    WP
    Körsbär, röda

Mina snäckor

Här är akvariets städpatruller !!!
    Clithon corona, humlerandig taggig snäcka.
    Sandsnäckor, Mönstrade
    sandsnäckor, svarta ( mini?)
    Posthorn, div färger
    Elefanter dvs
    Tylomelania sp blandat ;)
    Tylomelania sp Orange
    Tylomelania sp Towutensis

Fins det nån ny info här?
    220L Fisk, mal och Fire&körsbär.......................Kommande filterprojekt
    31L Cocoon, Sakura Fisksson ...........................Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300
    20L IKEA(räk)vas, Sakura avkommor,Paris ........Slimline m filtermatrial+ powerhead

Barnens
    56L Platy, Tylos, Posthorn...svängd Hörnfiltermatta+ Eheim compact 300
    20L WhitePearl..................Svampfilter+luftpump & AquaFlow60
    31L Cocoon CR CB.............Slimline m filtermaterial + Eheim compact 300

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg