+ Svara p mne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19

mne: Funderar p om ngon mer vill bestlla frn garnelio.de.

Funderar p om ngon mer vill bestlla frn garnelio.de.

Tjena funderar p att bestlla bl tiger och ev ngot annat frn garnelio.de och undrar om ngon mer r sugen att bestlla och dela p frakten?

http://www.garnelio.de/index.php?xC=Gar ... ac7b81edb0
    MVH /// Frasse

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Inlgg
    Mnga

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Re: Funderar p om ngon mer vill bestlla frn garnelio.de.

Varfr inte kpa bl tigrar hr nr dom finns hr redan? Jag skulle velat bestlla, men jag har svrt att lita p ngon av dem efter att ha blivit lurad av Aqua Tropica.de!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Nu har jag ju inte handlat av just garnelio frut. Men jag har trffat och handlat flera tyska rkodlare face to face och det funkat hur bra som helst.S jag har ingen anledning att tro ngot annat.

P din andra frga sger jag att jag vill ha lite frsha rkor frn annat hll och fr att myvket av det som finns i tyskland inte finns hr.

Jag hoppa p att f med lite skojiga rkor i september nr jag reser till duisburg.
    MVH /// Frasse

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 904

Jo jag vet det, det var anledningen till att jag kpte rkorna drifrn, det r mina Snflingerkor. Garnelio har dem men jag tycker att de r vldigt dyra hos Garnelio.de och vad jag hrt s har de inte srskilt bra ryckte heller, men rycktena behver ju inte vara sanna fr det. Det nda jag vet r att de har bytt namn vldigt mnga gner vilket i sej r lite konstigt, varfr undrar man d.

Jag r ute efter fler Snflingor, men jag har inte tnkt betala nstan dubbelt pris fr dem och sen vill jag kpa ett gng av Carodina carolina om jag kan hitta ngon som har dem.
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Tycker du de r dyra p snflingerkan p garnelio? De tar 4.99 det r mindre n de flesta! Hr tex tar de en svensk tia mera per st: http://www.shrimpdreams.de/catalog/prod ... ucts_id=61

Jag har faktiskt haft funderingar p att kpa just snflingerkan frn garnelio. Och grna nshornsrkor nr de fr hem dem igen.

Jag har aldrig haft ngra olsbara problem med garnelio. Fr alltid rttelse vid eventuella brister i leveransen.

MvH
    Christina G

Leveras rkorna hem till en om man bestller frn Garnelio eller fr man hmta ut dem p utlmningsstlle. De skickar vl med Dpd.

Dom kommer med expressfrakt, dvs ngon ringer dig och frgar nr de kan komma med bilen. r du inte hemma frsta gngen fr du en lapp dr det str vart man ringer, d sger man bara hur man vill ha det. De har utkrning kanske tv tillfllen per dygn i strre stder. Bor du p landsbygden kan det bli litet lngre emellan. Men r det bra packat s funkar det finfint, kartongen eller vad det nu r brukar de frvara inomhus i vilket fall som helst, annars blir ju godset stulet.

Vet inte vad Dpd r.

MvH
    Christina G

Kom p en sak - bestller du inget levande s blir det nog inte expressfrakt, bara vanlig postbefodran.

MvH
    Christina G

Superrka Puttes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    371

Mina rkor

Krsbrsrkor, White Pearl.

Mina snckor

pplesnckor Gula, Posthorn Rda, Rpsa, Bl och vrigt...

r det ngon som vet vad frakten kan g p? Antar att det r vikt och volymserat. Det brukar vara billigare att bestlla varor frn utlandet n inom Sverige...
    Krsbrsrkor, Amanorkor och Gula pplesnckor

Citat Ursprungligen postat av christinag Visa inlgg
    Dom kommer med expressfrakt, dvs ngon ringer dig och frgar nr de kan komma med bilen. r du inte hemma frsta gngen fr du en lapp dr det str vart man ringer, d sger man bara hur man vill ha det. De har utkrning kanske tv tillfllen per dygn i strre stder. Bor du p landsbygden kan det bli litet lngre emellan. Men r det bra packat s funkar det finfint, kartongen eller vad det nu r brukar de frvara inomhus i vilket fall som helst, annars blir ju godset stulet.

Vet inte vad Dpd r.

MvH
    Christina G
    Tack fr info.

Verkar funka bra. Synd bara att man inte fr ngot trackingnummer och kan spra var order r just nu.
    Dpd r vl det fraktbolag som Garnelio anlitar. Det r vl Posten i Sverige som skter deras hantering hr.

Citat Ursprungligen postat av museo12 Visa inlgg
    Leveras rkorna hem till en om man bestller frn Garnelio eller fr man hmta ut dem p utlmningsstlle. De skickar vl med Dpd.
    Ja det skickas med DPD.. Och nej det blir inte utkrt.. Det kommer till posten som ett postpaket frn DPD.. DPD r posten i utlandet. S du fr hem en vanlig avi frn posten att du har paket att hmta ut .

Och det kvittar om du bestller med express eller inte..

Bestller ofta ifrn dom och andra fretag i utlandet.
    Gud gjorde inte grset grnare p andra sidan!
    Det r bara grannen som skter grsmattan bttre n vad du sjlv gr!

Citat Ursprungligen postat av Putte Visa inlgg
    r det ngon som vet vad frakten kan g p? Antar att det r vikt och volymserat. Det brukar vara billigare att bestlla varor frn utlandet n inom Sverige...

Helt olika. Min frsta bestllning va nog p ca 20 rkor i 2 olika psar 50 ppelsnckor och lite tylomelania.
    Det gick p ca 17 euro.

Nu denna bestllningen jag gjorde som jag har utlagd hr p redbee dr vi handla fr ca 12 tusen.. dr va frakten 90 euro

Rkrom
    Reg.datum
    Apr 2009
    Ln
    Skne
    Inlgg
    46

Mina rkor

Rd Cherry, Gul Cherry, Tiger, Amano, Algrke, Sakura

Mina snckor

Clithon corona, Clithon sowebyriana, Gul Tylomelania, Orange Tylomelania, Antracit Neritina, lava sncke, Neritina coromandeliana, Thiara winteri, Bl og rosa Posthorn,
    Pomacea bridgesi, Anentome Helena, Tribal neritiana.

Question Garnelio

Citat Ursprungligen postat av Frasse Visa inlgg
    Tjena funderar p att bestlla bl tiger och ev ngot annat frn garnelio.de och undrar om ngon mer r sugen att bestlla och dela p frakten?

http://www.garnelio.de/index.php?xC=Gar ... ac7b81edb0
    Hej Frasse - Var i landet bor du? Det r rtt viktigt vid sambestllning. Sjlv bor jag i Skne

Citat Ursprungligen postat av lilleulv Visa inlgg
    Hej Frasse - Var i landet bor du? Det r rtt viktigt vid sambestllning. Sjlv bor jag i Skne
    Det r ju inte s viktigt? Vi gjorde en sambestllning via redbee precis jag och D.akvariefantast som hll i det bor i skne.. Mnga andra bor i sthlm gr hur bra som helst Vad r det du vill ha? kan nog klmma in dig som sista i ordern.. Bestllningen befinner sig hemma hos mig frn tyskland fredagen den 3e.. Jag bor i veberd utanfr lund och det r ppet hus hela dagen att hmta sina bestllningar.. OM du r intresserad s skicka ett pm s postar jag lnken till frsljaren jag handlar frn.

D var min frsta bestllning frn Garnelio.de slutfrd.
    Rkorna skickades igr, hmtades p Posten idag.
    Av fem i bestllning en dd, vilken jag skickar tillbaka.
    Det handlar om en Amonorka, s det r ingen jtte tragedi med ddsfallet.

Med facit i hand skulle jag hakat p det goda initiativer med sambestllningen, men jag hade redan bestllt innan
    jag upptckte det.

Nu ska jag inte sno trden mer....

+ Svara p mne

Liknande mnen

1. Posthornssnckor finnes? Ngon som vill byta?
    Av christin persson i forum Snckor
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2010-06-08, 10:57
  2. Skicka efter frn Garnelio
    Av Peckoltia i forum Allmnt
    Svar: 16
    Senaste inlgg: 2010-04-15, 18:32
  3. Ngon som vill ha?
    Av Ulumari i forum Bytes/Sknkes
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2010-04-10, 09:46
  4. ngon som vill ha plastvxter?