Mina Tylomelania sp. yellow är helt galna i sötvattenstångenjag hadde lindat fast sötvattenstång efter konstens alla regler, blev jättesnyggt
men nu har snäckorna käkat upp nästan all tång även på en kolsten lindade jag fast tång, men den får inte växa för de snaggar den kort hela tiden
!! Dom får ju algwaffers, sallad spenat broccoli m.m. men nooop de käkar upp tången ändå
!!
Finns det någon beprövad mossa som går att använda och som dom inte gärna käkar upp![]()
![]()
?????
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Strange. Mine aren't touching the plants at all. None of them. They just clean the stones and sand and glas and love ärtor and algtabletter.
Mina gillar också ärtor men de är inte speciellt förtjusta i algtabletter, dom gillar isbergsallad, kanske dom tror att tången är salladi alla fall så får jag inte ha den i fred, men va då, jag gillar mina söta snäckor
![]()
!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Snäckor:
Mina är tvärt om! De äter mest hikari crab cuisine och algtabletter! Lite maskrosblad kan slinka ner ibland men det verkar inte vara favoriten![]()
Med vänliga hälsningar
Tomba
Odlar snäckor, räkor och fiskar.
Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något
Kanske det är fel sorts algwaffers, inte tillräckligt goda för mina snäckors smaklökar![]()
![]()
!!! Vad kör ni för algtabletter
![]()
????
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Bokmärken