+ Svara på ämne
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Gnäll;)

Gnäll;)

Hade glömt hur trist det är att skölja grus Ska göra om mitt 200L akvarium och håller på att skölja gruset, var mycket värre än jag kom ihåg
    /Cattis

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Re: Gnäll;)

Jag brukar bara slå i duschmunstycket i en hink, tillsätta gruset och låta det står o snurra tills vattnet är klart. Rör bara om man handen lite då o då. Så inte allt för ansträngande :-)

Jo men jag tömmer och rengör det som är i akvariet nu, det skall återanvändas iaf en del av det.
    /Cattis

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Avendesora
    Hade glömt hur trist det är att skölja grus Ska göra om mitt 200L akvarium och håller på att skölja gruset, var mycket värre än jag kom ihåg
    Jag håller med jag blev precis klar med å skölja kattsand till mitt 200L. drygt som f.. men nu e det klart å vattenfyllt å filtret som sitter i e redan inkört för det har suttit i mitt 400L kar å samlat gottigt i 3 veckor :wink: bara å tuta och köra nu
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jag sätter igång med mitt 250L kar på lördag när jag är ledig, inte det roligaste men ett måste !! Jag har att jaga över 30 Amanoräkor också, så jag lär ha att göra bara med det antagligen några timmar eller så !!!!
    Jag tänker inte skölja sanden, ska byta ut den till kattsand i det karet med, men jag får stå och skölja den i stället, använder sil och durkslag !!!

Nu ska jag straxt sätta igång med mitt Kardinalkar, det behöver rengöras för i morgon åker jag till Jönköping för att hämta fler Kardinaler !!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia
    Jag sätter igång med mitt 250L kar på lördag när jag är ledig, inte det roligaste men ett måste !! Jag har att jaga över 30 Amanoräkor också, så jag lär ha att göra bara med det antagligen några timmar eller så !!!!
    Jag tänker inte skölja sanden, ska byta ut den till kattsand i det karet med, men jag får stå och skölja den i stället, använder sil och durkslag !!!
    jag körde med durkslag till kattsanden. funkade fin fint

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Tar bara lite tid att gå igenom 4 påsar kattsand !!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia
    Tar bara lite tid att gå igenom 4 påsar kattsand !!!!
    jag nöjde mig med 2påsar till mitt 200L. men det var drygt det med

Är äntligen klar med gruset, nu skall lite tillbaka och så i med rådasand istället. Fick en överaskning också, två amanoräkor fanns tydligen kvar av ursbrungliga fem. Trodde alla var döda...
    /Cattis

Räkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Amano
    Cb
    Cr
    Röda körsbär
    Gula körsbär

Mina snäckor

Äppelsnäckor:
    vita, jade(guld)
    blå, rosa,lila,
    olive (gröna)
    gula
    Zebrasnäckor
    Elefantsnäckor
    rosa,blå,röda,guld,bruna,oranga o leopardfärgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnäckor

Citat Ursprungligen postat av Dragge
    Jag brukar bara slå i duschmunstycket i en hink, tillsätta gruset och låta det står o snurra tills vattnet är klart. Rör bara om man handen lite då o då. Så inte allt för ansträngande :-)
    he,he,du e lika lat som ja ser ja
    *Skönheten sitter i betraktarens ögon*

//mvh Anki//

Äntligen färdig!
    När jag skulle släppa tillbaka fiskarna och kommer in i badrummet så ser jag min ena hund i baljan med fisk, helt överlycklig. Hundj***l tänkte matte då.
    /Cattis

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Ja, vad då, klart man badar om det erbjuds tillfäle !!!!
    Jag är nästan klar med mitt Kardinalkar, fast det ser ju inte ut som alla andras, mopaniroten har jag lindat christmasmoss på, kattsand på botten och kolstenar. Nu är det bara att hoppas på att mina Kardinaler tålde rengöringen, snäckorna skitar ner ganska bra
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Men hon avskyr att bada ju. Måste varit envis för att komma i också, baljan var så hög att hon knappt såg över kanten.
    /Cattis

Guldräka Tombas avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Norrbotten
    Blogginlägg
    9

Mina snäckor

Paradissnäcka, Marisa cornuarietis
    Elefantsnäcka
    Anentome helena

Citat Ursprungligen postat av Avendesora
    Äntligen färdig!
    När jag skulle släppa tillbaka fiskarna och kommer in i badrummet så ser jag min ena hund i baljan med fisk, helt överlycklig. Hundj***l tänkte matte då.
    Du släppte väl inte ner hunden i karet sen va?
    Med vänliga hälsningar
    Tomba

Odlar snäckor, räkor och fiskar.
    Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg