+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mina Afrikaner.

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Mina Afrikaner.

Jag har skaffat Afrikanska jättesnäckor 4 st Achatina fulica var. albino, denna snäcka kan bli 14 cm i skalet men det finns de som blir dryga 20 cm som vuxna!! Mina afrikaner är ännu mycket unga med sina knappt 2 månader så de är ännu bara 1,5 - 2 cm långa, just nu bor de i en godisburk då jag vill ha mer koll på att de äter ordentligt och så är det ju lättare att hitta dem också när de är så små!!

Detta är en av mina landlevande jättesnäckor!!

P8113195.jpgP8113190.jpg
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Guldräka Tombas avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Norrbotten
    Blogginlägg
    9

Mina snäckor

Paradissnäcka, Marisa cornuarietis
    Elefantsnäcka
    Anentome helena

De är så himla söta! Jag som redan bokat ungar av dem
    Med vänliga hälsningar
    Tomba

Odlar snäckor, räkor och fiskar.
    Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något

Räkrom
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Örebro
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Körsbärsräkor

grymt snygga var de också

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Träffade en fullvuxen sån här snäcka förra året på reptilmässan EXPO SYD ska dit i år igen den 28aug jag kan garantera att de kan bli större än 14cm i snäckskalet den jag "klappade" var betydligt större nämligen. Men de är tuffa och snygga inte lika rädda som snäckorna man hittar ute heller denna var framme och kollade in läget under hela mässan
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Tack!!! Ja dom är väldigt nyfikna dessa snäckor, dessa blir runt 14 cm i skalet, men Achatina achatina blir betydligt större, det måste varit en sådan du klappade Amanda, de olika arterna i detta släckte påminner ju mycket om varandra!!!!
    Kroppen på snäckor är ju längre än skalet och då blir ju desa som fullvuxna ca 28 cm långa när de kryper omkring!!!
    Mina snäckor bor för närvarande i en godisburk från affären, de är ju inte så stora än och jag vill ha lätt att hitta dem när jag gör rent hos dem, sen är det ju bra så att man kan hålla koll på dem och se att de mår bra. När de blir lite större ska de få flytta in i en petbox innan de slutligen får flytta in i terrariet! Som bottensubstrat använder jag Spagnummossa, den gör att de inte blir så skitiga på skalet, mer hygieniskt alltså, mossan går att skölja ur och återanvända, vilket gör att det är väldigt ekonomiskt också!!!!
    Terrariet ska jag göra i ordning till dem, jag kan ju ha godisburken och senare petboxen i terrariet tills utflytten är dags!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg