+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 28

Ämne: segt?

segt?

Är det bara för mig eller ni andra också? Sen den slumpa bilder "galleri" kom till så har det blivit oroligt segt att komma in på sidan?

Jag har testat allt.. alla andra sidor är lika snabba som vanligt.. men direkt jag skriver www.redbee.se tar det en EVIGHET och jag hinner skriva ett helt ord vänta 5 sekunder sen kommer bokstäverna. Som sagt tror inte det är något med datorn då allt funkar på alla andra sidor..

Någon annan?

Kan va så tråkigt att det är min dator med "vista" M*G som klöddar därför jag frågar om det är likdant för andra?
    Senast redigerad av Majki01 den 2010-08-26 klockan 21:43.
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Guldräka Tombas avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Norrbotten
    Blogginlägg
    9

Mina snäckor

Paradissnäcka, Marisa cornuarietis
    Elefantsnäcka
    Anentome helena

Tycker forumet är så otroligt segt att jag inte orkar skriva i trådarna längre. Det tar säkert 15 sekunder att byta från en sida till en annan och sen tar det jättelång tid innan sidan laddats klart helt och man kan skriva i "normal takt" och inte vänta på att bokstäverna ska komma upp på skärmen i 5 sek per bokstav.
    Det går också jättesegt att scrolla ner och upp på sidorna. Det hackar som och tar säkert 10 sekunder att komma ner ett snäpp...
    Har en gammal dator med windows XP men det är lika jävligt på min nästan nya dator med vista!
    Med vänliga hälsningar
    Tomba

Odlar snäckor, räkor och fiskar.
    Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något

Administratör Johnny Wongs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

För mig funkar det normalt iaf.

Testa pinga mot redbee.se

Gå in på Start i Windows. Tryck på "Kör". Skriv CMD.exe och tryck på enter.
    När command line kommer fram skriver ni in "Ping redbee.se" fast utan citattecknen.
    Vad får ni fram för värden?

lägsta 19ms högsta 80 ms medel 39

Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Verkar ligga inom gränsen. Några fler som har prestandaproblem?

Superräka Shangalias avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Län
    Jämtland
    Blogginlägg
    2

Samma här,
    Jag har exakt samma problem,
    Plus att jag konstant blir utloggad hela tiden,
    vilket är extremt störigt då jag som högst är inloggad 5 minuter åt gången,
    Jag vet andra som har exat samma problem med att bli"utkastad"
    "People only see what they are prepared to see"

Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Jo, utloggningsproblemet har jag inte riktigt förstått. Kanske finns ett samband. Undrar om inte det är chatten som spökar till.

Superräka Shangalias avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Län
    Jämtland
    Blogginlägg
    2

Vettet tusan...jag är inte händig av mig när det kommer till sån här problematik
    Älskar chatten, tycker att den är riktigt sweeet *nickar instämmande*

men stööörigt som tusan om det är den som stller till det juh....
    "People only see what they are prepared to see"

Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Citat Ursprungligen postat av Shangalia Visa inlägg
    Vettet tusan...jag är inte händig av mig när det kommer till sån här problematik
    Älskar chatten, tycker att den är riktigt sweeet *nickar instämmande*

men stööörigt som tusan om det är den som stller till det juh....
    Testade du rensa cookie?

Läs här om hur du gör.
    http://www.redbee.se/showthread.php/...3%A5-Redbee.se

När du loggar in, bockar du för "Kom ihåg mig" innan du trycker på logga in?

det med utloggningsproblemet försvann för mig direkt jag hade kryssat in den "kom ihåg mig" eller håll mig inloggad" kommer inte ihåg vad det stod men det under där man skriver sitt inloggnamn.. så försvann det problemet

Guldräka Exelons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Dalarna

Mina räkor

Amano
    Crystal red
    Crystal Black
    C.Babaulti ssp Green
    C.Babaulti Rainbow
    Macrobrachium assamense

Red Cherry

Får då säga motsatsen, tycker det går finfint, eftersom jag har en ide om vad erat problem ligger. Troligen ligger det i att ni har fulla datorn i junk så det blir seg det kan vara en orsak (massa kakor sparade kan oxå bidra), sen så är det ett vanligt problem att windows äter fruktansvärt med ram minne och eftersom denna sida innehåller mycket kod/text bilder osv så kan det gå lite segt helst om man äger en typ standard 5000kr burk där minnet oftast är precis vad win7/vista klarar, allra helst med vista som jag skulle inte sätta in i datorn om jag så fick betalt för det.
    Ang Xp så är det säkert så att man inte "rensat" Xp alltså formaterat den, efter ett år så är den så full med skit att det tar väldigt lång tid att ladda sidor.
    Och ju längre man ignorerar Xp seghet ju värre blir det. Sen är nästa fråga vad använder ni för webläsare, vissa har lite problem med att få till vbulletin, vet mitt gamla firefox är lite kinkig på det.

Superräka d.akvariefantasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Veberöd

Mina räkor

körsbär , wp , CR , Sowwhite

Mina snäckor

äppelsnäckor : gula,blåa ,gröna,rosa
    posthorn : bruna leopard
    övriga : physor , odlar för kulmat

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Får då säga motsatsen, tycker det går finfint, eftersom jag har en ide om vad erat problem ligger. Troligen ligger det i att ni har fulla datorn i junk så det blir seg det kan vara en orsak (massa kakor sparade kan oxå bidra)
    SVAR : TVIVELAKTIGT. att det kan ligga tempfiler och spöka kan jag köpa om man kör med internet explorer.

, sen så är det ett vanligt problem att windows äter fruktansvärt med ram minne och eftersom denna sida innehåller mycket kod/text bilder osv så kan det gå lite segt helst om man äger en typ standard 5000kr burk där minnet oftast är precis vad win7/vista klarar, allra helst med vista som jag skulle inte sätta in i datorn om jag så fick betalt för det.

Svar : LIKA TVIVELAKTIGT . detta är ett kommersiellt script och hade det varit för koden och bilderna på hemsidan så hade du fått en massa felmeddelande då koden inte varit bra.
    i övrigt vet jag att Vbulletin är VÄLDIGT optimerat när det gäller koden.

Ang Xp så är det säkert så att man inte "rensat" Xp alltså formaterat den, efter ett år så är den så full med skit att det tar väldigt lång tid att ladda sidor.Och ju längre man ignorerar Xp seghet ju värre blir det.

Svar : OXÅ TVIVELAKTIGT , det e bara BS att du måste formatera efter ett år . min är inte formaterad på minst 3 år och den flyter på hur bra som helst. Se bara till att rensa bort program från autostart och töm av temporära internetfiler ( det gör du via högerklick på internet explorer ikonen på skrivbordet eller via verktyg/inställningar/sekretess/ rensa ut tidigare historik i firefox

Sen är nästa fråga vad använder ni för webläsare, vissa har lite problem med att få till vbulletin, vet mitt gamla firefox är lite kinkig på det

Svar : Den kan jag köpa därimot.
    Uppdatera firefox samt internet explorer eller vad man nu valt att använda som webbläsare är aldrig fel då script som vbulletin ofta ligger långt fram när det gäller senaste programeringarna för php
    .

kolla cach alternativen i din webläsare !
    -------------------------------------------
    Disclaimer :
    Denna text bör ses som en personlig reflektion och inte en vedertagen sanning.
    Min erfarenhet, min upplevelse , mitt akvarium.

-------------------------------------------
    Driver Akvariefantast.se med en polare !

Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Får då säga motsatsen, tycker det går finfint, eftersom jag har en ide om vad erat problem ligger. Troligen ligger det i att ni har fulla datorn i junk så det blir seg det kan vara en orsak (massa kakor sparade kan oxå bidra), sen så är det ett vanligt problem att windows äter fruktansvärt med ram minne och eftersom denna sida innehåller mycket kod/text bilder osv så kan det gå lite segt helst om man äger en typ standard 5000kr burk där minnet oftast är precis vad win7/vista klarar, allra helst med vista som jag skulle inte sätta in i datorn om jag så fick betalt för det.
    Ang Xp så är det säkert så att man inte "rensat" Xp alltså formaterat den, efter ett år så är den så full med skit att det tar väldigt lång tid att ladda sidor.
    Och ju längre man ignorerar Xp seghet ju värre blir det. Sen är nästa fråga vad använder ni för webläsare, vissa har lite problem med att få till vbulletin, vet mitt gamla firefox är lite kinkig på det.

som sagt som jag skrev i Starten har testat allt.. Och sidor jag använder som är större än denna funkar och flytter hur bra som helst.. Är på fler sidor som har vBulletin..
    Och alla kakor och dylikt tömmer jag regelbundet så där ligger inte problemet. Det va absolut inga problem det kom samtidigt som "generatorn" med slumpabilder på framsidan kom.

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

segt är det inte för mig kör med google chrome, men däremot så händer det att alla inlägg i forumet är olästa även de som jag själv skrivit står som nya, det har också försvunnit inlägg som jag skrivit i min egen tråd :confused:
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Guldräka Exelons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Dalarna

Mina räkor

Amano
    Crystal red
    Crystal Black
    C.Babaulti ssp Green
    C.Babaulti Rainbow
    Macrobrachium assamense

Red Cherry

d.akvariefantast: Tyvärr så är det inte "BS" som du uttrycker det, Xp samlar skit allt du har någonsin lagt in i Xp ligger kvar, det ligger i att du alltid kan vara admin och på så sätt lagras all info ändrignar i filer i systemet, har är utbildat i persondatorer och har programmerat källkod i 2000-Xp, och tyvärr så blir det junk fulla burken efter ett tag, Enklast är att defragmentera hd minst 5 gånger, eller göra som jag dela upp hårddisken så allt du vill ha kvar lägger du i en del och har endast operativsystemet.
    Sen beror det självklart på vad du använder datorn till, använder den till allt från spel till att göra film och programmera fast det blir sämre ju mer andra intressen tar över (undrar vilket)

Ja då majki01 Har jag inga bra förslag, kan ju vara så att bilderna i detta forum är förstora, eller om dom laddas mot datorn så det ska gå snabbt att få en storbild av dom snabbt?
    Nu vet jag inte vad du har för webläsare men vet det ska gå med firefox och det är att man klickar i att man inte visar bilder utan bara visar grafik+ text. Tänkte mest om man kunde då se om du får upp sidan snabbare när du skippar alla bilder.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg