Har vita/genomskinliga små ägg i akvariumet på flera ställen. Vad kan detta vara?! Har flera äppelsnäckor och 2st "sebra snäckor". Ska jag låta dem va eller kan de vara farligt för akvariumet så jag ska ta bort dem?!
Första gången jag har snäckor så jag vet inte hur de går till med deras ägg...
Tyvärr kan jag inte lägga in bild, fel på datan....
Äppelsnäckorna lägger bara ägg ovanför vattnet.. Det kan va phys ägg.. Men också zebrasnäcke ägg.. och dom kan sitta kvar om du vill.. Dock kommer det inte bli bebisar av dom då det behövs bräckt vatten för det
Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!
Okej! Då låter jag dem vara!![]()
Jupp, zebrorna har något slags dunderklister till sina ägg och dom går inte ens bort med hård rotborste!!!
Zebrornas ägg är vita och dotter ett och ett överallt på inredningen!!
Senast redigerad av Peckoltia den 2010-09-08 klockan 20:39.
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
AHA satt just o undra fa fasen de va för små vita prickarja fått på framrutan på stora karet som satt som klister, men självklart ja har ju några duktiga algätande zebror däri som för övrigt gör ett strålande jobb, tog rakblad o skrapa bort dem men kunde inte låta bli att spara några o se utifall de blir bebbar
![]()
*Skönheten sitter i betraktarens ögon*
//mvh Anki//
Ähh huva va dum ja e behövs ju bräckt vatten för o bli bebbar, skarpa bort dem oxå![]()
//mvh Anki//
Du får starta ett litet kar med saltvatten och försöka kläcka och dra upp zebrasnäckor, men det är inte det lättaste precis och saltvattnet måste mogna, stå någon månad först. Stoppa ner en sten så lär dom lägga ägg på den också, sen är det bara att flytta stenen med äggen till det förberedda saltvattenskaret!!!! När och om det kläcks några zebrabebisar så kommer det skinkiga, maten till de små
!!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
skinkiga?
MMMMMMMMMmmm undra oxå va det betydde skinkiga:confused:men tack för tipset kanske helt seriöst ja ta o prova det som ett litet projekt![]()
//mvh Anki//
Nu vet ja du mena kinkiga alltså svåra. maten ok men det är väl alger som gäller el:confused:8antagligen inte, ska ta o läsa på ordentligt om det innan ja testar, men fasen testa ska ja![]()
//mvh Anki//
Bokmärken