+ Svara p mne
Resultat 1 till 8 av 8

mne: behver rd om mitt rk akvarium

Rka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    205

behver rd om mitt rk akvarium

Hej nu mr mina rkor bra i sitt akvarium och en hona br till och med p rom =) det r en cb . Men i akvariet r det hur mycket sniglar som hells och de blir bara fler och fler. Hur gr man nu? kan jag ha i en liten prakt botia ett tag som fr rnsa ut snckorna eller skall jag bara lta det vara?
    Den praktbotian jag hade i tankarna r en liten stackare som inte r s vlkommen bland mina vuxna botior i det stora karet s jag tnkte att han kanske skulle f vxa till sig lite och gra rent akvariet samtidigt.

Och hur gr man nu om det blir sm rkbbisar tar botian dem ocks eller fr de vara kvar och hur stor r chansen att det blir sm rkbbisar (om man inte har andra fiskar i akvriet?)

Tack fr hjlpen i frhand =)

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Superrka Daniel_89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2009
    Ln
    Vstmanland
    Inlgg
    321

Mina rkor

Gula Krsbr, Amano, Blue,deep blue tigers, Crystal gold/snow,Grna rkor, Blue pearl.

Mina snckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Citat Ursprungligen postat av Carina_ Visa inlgg
    Hej nu mr mina rkor bra i sitt akvarium och en hona br till och med p rom =) det r en cb . Men i akvariet r det hur mycket sniglar som hells och de blir bara fler och fler. Hur gr man nu? kan jag ha i en liten prakt botia ett tag som fr rnsa ut snckorna eller skall jag bara lta det vara?
    Den praktbotian jag hade i tankarna r en liten stackare som inte r s vlkommen bland mina vuxna botior i det stora karet s jag tnkte att han kanske skulle f vxa till sig lite och gra rent akvariet samtidigt.

Och hur gr man nu om det blir sm rkbbisar tar botian dem ocks eller fr de vara kvar och hur stor r chansen att det blir sm rkbbisar (om man inte har andra fiskar i akvriet?)

Nstan alla fiskar ter rklingar, botior r inget undantag, s om du vill ha kvar rkorna skulle jag ej slppa ner ned dr
    Det finns inga problem! Bara lsningar!

Dmpa ner med maten,det r derfr du har s mycket snckor.
    Dom anpassar sig till tillgng till maten.

Rka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    205

Jaha matar jag dem fr mycket med typiskt Jag har yngelfoder och ger dem lite var tredje dag men d kanske man skall byta foder d det r omjligt att ge yngelfodret upplever att det blir ketchup efekten. Vad ger ni era rkor? Man kanske skulle prva med brockoli och rtor i stllet.
    Skall nog f ordning p rkakvariet med s smningom =)

Reg.datum
    Dec 2009
    Ln
    Vstmanland
    Inlgg
    321

Mina rkor

Gula Krsbr, Amano, Blue,deep blue tigers, Crystal gold/snow,Grna rkor, Blue pearl.

Mina snckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Jaha matar jag dem fr mycket med typiskt Jag har yngelfoder och ger dem lite var tredje dag men d kanske man skall byta foder d det r omjligt att ge yngelfodret upplever att det blir ketchup efekten. Vad ger ni era rkor? Man kanske skulle prva med brockoli och rtor i stllet.
    Skall nog f ordning p rkakvariet med s smningom =)

Jag kr aquatic natue shrimp sticks men ska byta till ntt nytt nr den r slut, kr ven terta baby till rklingar. Matningen r olika, ser jag att det brjar komma alger s matar jag inte s hrt fr d lter jag dom stda istllet och nn gng ibland slnger jag ner en gurka osv=).

Rkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ln
    Halland
    Inlgg
    1 458

Mina rkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul rka, Amano, Grn rka

Mina snckor

ppelsnckor rosa, lila, bl... rosa posthorn. sandsnckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

mina fr 8-9 olika sorters foder lite verdrivet blandad kost men men de fr bland annat aquatic nature shrimp exel food, premium garnelenmix-m, tropical shrimp sticks, tropical spirulina super forte, tropical mikrovit basic, mosura exel, mosura crs food, tetra tabimin, och tetra tetramin. mina rkor e bortskmda
    att bara ga ETT akvarium r omjligt

Guldrka Exelons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ln
    Dalarna
    Inlgg
    522

Mina rkor

Amano
    Crystal red
    Crystal Black
    C.Babaulti ssp Green
    C.Babaulti Rainbow
    Macrobrachium assamense

Red Cherry

Vad r det fr snckor? r det skrp snckor eller ppel/posthorn? Finns ju antome helena som ter snckor som borde hlla snckorna p en lg niv.

Reg.datum
    Dec 2009
    Ln
    Vstmanland
    Inlgg
    321

Mina rkor

Mina snckor

Elefanter.

Mina krabbor

Mini Krabbor
    Citat Ursprungligen postat av icefudge Visa inlgg
    mina fr 8-9 olika sorters foder lite verdrivet blandad kost men men de fr bland annat aquatic nature shrimp exel food, premium garnelenmix-m, tropical shrimp sticks, tropical spirulina super forte, tropical mikrovit basic, mosura exel, mosura crs food, tetra tabimin, och tetra tetramin. mina rkor e bortskmda
    Det r s det ska vara nr det r som bst=)

+ Svara p mne

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg