Hej. Har precis köpt totalt 14 räkor. Av crystal black och red.
Var nere i djuraffären o köpte mat till dem men hur mkt ska jag mata och hur ofta? blir ett kryddmått bra eller är det för mycket?
Tacksam för svar. Nybörjare på detta
Vad är det för mat, är det granulat eller små sticks eller vad? Matning är nog lämpligast varannan eller var tredje dag och givan beror på vilket slags foder, det är bättre att mata lite för lite än för mycket
!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Ge bara 1/2 kryddmått inte mer, kolla på Ebishop, finns mycket att välja på där av bra käk!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
Ibland är det svårt att mata så få räkor och inte övermata.
Som Peckolita sa så är det bättre att mata för lite än för mycket.
Jag tycker det är enklast om man har några snäckor i karet som kan städa upp överbliven mat som räkorna inte äter upp. Man kan ha äppelsnäckor och elefantsnäckor om man inte har lågt ph-värde, i så fall kan man ha posthornssnäckor!
Mina räkor ger jag ingen "specialmat"! De äter alger, broccoli, spenat, ärtor, flingmat, algtabletter och ibland räkor (kanibaler!) och de har vacker färg både cr och cb, körsbär och rainbow!![]()
Med vänliga hälsningar
Tomba
Odlar snäckor, räkor och fiskar.
Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något
Bokmärken