Sidan 2 av 38 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 569

Ämne: Kaffe???

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Beroende?
    Va?? nu förstår jag inte alls vad du menar...kan man bli beroende av kaffe??
    Det är väl minst 3L kaffe om dagen man ska inta för att kroppen ska må bra??

Började dricka kaffe när jag var 7år gammal och sen dess har det inte gått en dag jag varit utan kaffe Älskar denna svarta varma dryck, cigaretterna har jag lagt på hyllan för flera år sen men kaffet kan ingen få mig att sluta med
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

mmm kaffe behövs för att dagen ska funka!!! blir en hel del på en dag annars kommer huvudvärken och humöret sjunker men kaffe innan jag ska sova nej tack!! har nog med problem med å somna som det är hahaha
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Nu är det dags för kaffe
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Får väl gå emot strömmen och säga att sen jag slutade dricka kaffe så har jag aldrig mått bättre.
    Den där huvudvärken som dök upp för att det gått för många timmar mellan kaffekopparna slipper jag nu trots att jag intar tein på dagtid.
    På kvällen håller jag mig numera till grönt te med honung som enda sötningsmedel.
    Min sömnlöshet som jag lidit av är som bortblåst. Nu somnar jag inom 1H, och sover sen avbrutet i minst 5H. (förr kunde jag vakna efter 1-2H)
    Jag är pigg o utvilad när jag vaknar med, även om jag någon dag måste gå upp ett par timmar tidigare.

Jag kan säga att min omgivning är mest förvånad när jag får avböja en kopp kaffe då jag aldrig tackat nej förr.
    Det tog ca 1 vecka att bli fri från koffeinabstinensen, men det var det värt!

Kora då en guld dryck!? Ja visst, helt vanligt kranvatten får jag väl säga då. Men knappast kaffe...
    (ja ni får hänga mig, trots allt jag som gick emot eran kära dryck..)

Tydligen gjordes det ngn avhandling i kaffe för ngt år sen där det bevisades att en kopp kaffe 0,5h innan sängen faktiskt hade sövande effekt.

Väntade man mer än 0,5h så blev det motsatt effekt.

Själv tror jag det är högst personligt...

har inga problem med att dricka kaffe innan sängen.. Efter så pass många koppar kaffe jag dricker så efter x antal koppar så blir det som en sövande effekt istället för piggande.

Nu sover sonen middag så nu går vi in på 6 koppen idag.
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Fick en av årets topp 10 kaffekoppar idag... hade slut i 2dagar...
    Så nu är njurarna fulla av god kaffesyra igen... ha,ha,ha.

O nu har kaffepausen bytts ut med en kall o go bira...
    Har hållit på en del med akvarierna idag... flyttat fiskar o växter...
    Så nu är det tid för en lite paus o njuta av dagens aktiviteter...

Sådärja... har just fixat en mugg kaffe, o nu är det dags för den obligatoriska akvarieronden...

= Matning, koll av yngel... + lite daglig städning...

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

någon som testatkaffet Kopi Luwak?

Kopi Luwak sägs vara världens bästa kaffe, med en helt unik smak. Detta för att kaffebönorna kalasas på av den indiska palmmården, sedan fermenterar enzymer i matsmältningssystemet kaffebönorna – vilket påverkar smakegenskaperna på ett unikt sätt! Hur kaffebönorna kommer från själva mårdens matsmältningssystem och ner i kaffepaketet väljer vi att inte gå in på.

200 spänn för 50 gram.

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

undviker ju helst att betala 200kr för ett paket kaffe som dom plockat ur ett djurs skit
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Reg.datum
    nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Thylomenia sp orange

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av wotan Visa inlägg
    någon som testatkaffet Kopi Luwak?

Kopi Luwak sägs vara världens bästa kaffe, med en helt unik smak. Detta för att kaffebönorna kalasas på av den indiska palmmården, sedan fermenterar enzymer i matsmältningssystemet kaffebönorna – vilket påverkar smakegenskaperna på ett unikt sätt! Hur kaffebönorna kommer från själva mårdens matsmältningssystem och ner i kaffepaketet väljer vi att inte gå in på.

200 spänn för 50 gram.
    Har hört om detta kaffe med men jag har tyvärr inte hittat någonstans de säljer det hade gärna testat det då jag testat det mesta i kaffe väg
    Något som är riktigt gott är rostade kaffebönor som sen doppas i choklad mmmm

Själv har jag redan hunnit med att sluka en kanna kaffe själv nää jag är inte beroende

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

Citat Ursprungligen postat av AMDAdesign Visa inlägg
    Har hört om detta kaffe med men jag har tyvärr inte hittat någonstans de säljer det hade gärna testat det då jag testat det mesta i kaffe väg
    Något som är riktigt gott är rostade kaffebönor som sen doppas i choklad mmmm

Själv har jag redan hunnit med att sluka en kanna kaffe själv nää jag är inte beroende
    jag vet flera ställen de säljer. men billigast som jag hittat är teknikmagasinet. 200 spänn för 50 g.

jag måste säga att jag har varit väldigt sugen på att testa detta kaffe. trots att jag vet hur det behandlas. Men det sägs att det är världens godaste så varför inte.

Reg.datum
    nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Thylomenia sp orange

Medaljer

Finns det på teknikmagasinet då har vi ju det här i stan
    Det ska nog inhandlas Har fördelen att ha en butik här i stan som maler bönor som man själv väljer så man kan få sin egen blandning detta rekommenderas så har ni den möjligheten där ni bor testa

Hade nog haft lite problem att styra tankarna om man skulle svälja sånt kaffe...
    Det hade man nog fått vänta med till att man hade styrkt sig lite med lite
    snaps.jpg

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •