Sidan 3 av 38 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 569

Ämne: Kaffe???

Nu är det dags för dagens första kopp...
    Har varit uppe länge, så är det naturliga suget uppe på en fin nivå...

Skall sen gå igång med akvarievård... har nog ett par timmars jobb med det...

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Nu kommer det nog bli extra mycket kaffe här i framtiden haha...

Rökt ca 1 pakett cigg om dagen sedan jag va 12 år gammal.. Och från och med idag är det slut.. För min skull . För min sons skull. För folk i min omgivnings skull.. Nu är det ca 999999 försöket att sluta.. Men denna gången ska det fanimig gå!!
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Hmm... blir det inte svårt... du har ju grannar som gillar ett par cigg...
    Håller tummarna för att det går vägen!
    Vilket sätt kör du på?
    Plåster, tuggummi, nertrappning eller tvärstopp?

Har testat det du skriver men inga "medel" som tugg osv har funkat.. Dock har jag kört på nertrappning så gott jag kunnat.. Men det blir hela tiden äh jag kan ju ta en till. Men nu är dom slut och det ska inte handlas.. Så från och med idag ska jag inte röka... *hoppas jag*

Jag måste liksom klara det. Min mor är 41 år gammal hon har rökt sen hon va ja ca 13. Hon klarade av att sluta för någon vecka sedan.. Kan hon kan jag .

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Var stor rökare sen jag var 11år tills jag träffade gubben då sa jag som du att nu ska jag sluta det var nog också 9999999gången men jag slutade direkt inget små rökande eller nertrappning det var riktigt tufft men idag 7 år senare är jag fortfarande rökfri. Det är den första veckan som är värst då man fortfarande har kvar nikotinet i kroppen men efter första veckan så börjar det gå lättare.
    Som du skriver kommer bli en del kaffe det kan jag lova, sa det att cigaretterna kan jag sluta med men kaffet tar jag aldrig bort
    Lycka till
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

Guldräka Charlie_73s avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Län
    Östergötland

Mina räkor

kardinal, red Sakura, black panda, winered panda

Lycka till med ditt rökstopp.

Räka smokins avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Län
    Jämtland

Citat Ursprungligen postat av Majki01 Visa inlägg
    Nu kommer det nog bli extra mycket kaffe här i framtiden haha...

Rökt ca 1 pakett cigg om dagen sedan jag va 12 år gammal.. Och från och med idag är det slut.. För min skull . För min sons skull. För folk i min omgivnings skull.. Nu är det ca 999999 försöket att sluta.. Men denna gången ska det fanimig gå!!

Måsta säga lycka till,vet att det inte e så lätt då jag själv varit rökfri nu i 1 månad och 10 dagar, slutade helt tvärt inga hjälpmedel utan ett total stopp, rökte sista ciggen sista augusti och de som var kvar när jag gick o lade mig hamnade under vatten kranen så de inte gick röka.
    sen visst första veckan var jobbig men jag tycker att även andra var det.
    se till att rök sista ciggen kvällen innan och inte tills paketet e slut,tror det är lättare o sluta efter en natts uppehåll.

jag har gjort exakt som tidigare då jag rökte då tog man en kopp kaffe o gick ut och tände en cigg,men då jag slutade röka så gick jag fortfarande ut med min kopp kaffe så samma rutin fans kvar,kändes inte lika jobbigt då.

se bara till att bit i hop när röksuget kommer det släpper efter en liten stund bara man kan hålla sig,

sen fatta vad man sparar på att inte röka,både jag o sambon rökte tidigare och tänkte väl inte så mycket på det men när vi kollade lite mer så rökte vi upp dryga 3000:- i månaden,och vad fick man för de pengarna

nä se till och grejja detta nu Majki01
    jag håller tummarna

Superräka d.akvariefantasts avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Län
    Veberöd

Mina räkor

körsbär , wp , CR , Sowwhite

Mina snäckor

äppelsnäckor : gula,blåa ,gröna,rosa
    posthorn : bruna leopard
    övriga : physor , odlar för kulmat

Medaljer

jag har lite svårt för inälvsmat så jag drar mig från att testa kaffe som dragit sig igenom tarmarna på udda konstiga djur *skrattar*

Citat Ursprungligen postat av wotan Visa inlägg
    någon som testatkaffet Kopi Luwak?

Kopi Luwak sägs vara världens bästa kaffe, med en helt unik smak. Detta för att kaffebönorna kalasas på av den indiska palmmården, sedan fermenterar enzymer i matsmältningssystemet kaffebönorna – vilket påverkar smakegenskaperna på ett unikt sätt! Hur kaffebönorna kommer från själva mårdens matsmältningssystem och ner i kaffepaketet väljer vi att inte gå in på.

200 spänn för 50 gram.
    -------------------------------------------
    Disclaimer :
    Denna text bör ses som en personlig reflektion och inte en vedertagen sanning.
    Min erfarenhet, min upplevelse , mitt akvarium.

-------------------------------------------
    Driver Akvariefantast.se med en polare !

Citat Ursprungligen postat av d.akvariefantast Visa inlägg
    jag har lite svårt för inälvsmat så jag drar mig från att testa kaffe som dragit sig igenom tarmarna på udda konstiga djur *skrattar*
    Du menar att det som en gång har kommit ut, skall förbli ute...?

Citat Ursprungligen postat av AMDAdesign Visa inlägg
    Var stor rökare sen jag var 11år tills jag träffade gubben då sa jag som du att nu ska jag sluta det var nog också 9999999gången men jag slutade direkt inget små rökande eller nertrappning det var riktigt tufft men idag 7 år senare är jag fortfarande rökfri. Det är den första veckan som är värst då man fortfarande har kvar nikotinet i kroppen men efter första veckan så börjar det gå lättare.
    Som du skriver kommer bli en del kaffe det kan jag lova, sa det att cigaretterna kan jag sluta med men kaffet tar jag aldrig bort
    Lycka till
    NUUUUUUU tar vi det här en gång till vad sa du att du gjorde sa du?... Har jag missat nått? Här kommer min version av det hela.. Amandha säger på nyårsafton 03->04 att hon ska sluta röka.. Vilket hon oxå gör och jag e jättestolt och skryter för alla hur duktig hon är sen 3månader senare hittar jag ett paket cigg i hennes jacka när hon ber mig hämta nått där och hon förklarar att hon tjuvrökt som en liten fjortis och att det inte är nån som vet om det mer än jag (då jag va JÄVLIGT arg för jag hade vart så stolt å skrutit så mö.. ) lugnar ner mig lite å amandha åker till skolan.. ser hur hon loggar in på en sida vi hängde på då och skriver till en kompis att jag hade kommit på att hon rökte å att jag va sur alltså hade hon nyss suttit å ljugit mig rakt upp i ansiktet vilket resulterar i en ursinnig Martin som står och slår sönder en dörr i källaren samtidigt som jag ringer Amandha å säger att hon ska komma hem för hon har en del mer att förklara.. efter den dagen röker inte Amandha mer.. Jag går numera på piller för mina aggresionsutbrott men de fick iaf Amandha att sluta röka så ibland kan det va bra att bli arg..
    Senast redigerad av Amstaff den 2010-10-12 klockan 23:20. Anledning: fixa lite missade bokstäver..

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

ja se där kröp sanningen fram ja ibland för det nån nytta med sig å bli arg
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Reg.datum
    nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Thylomenia sp orange

Medaljer

Jo det är sant gav bara den lite mildare versionen

I vilket fall som helst så är det strongt när man lyckas bryta ett beroendemönster

Reg.datum
    nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Thylomenia sp orange

Medaljer

tack Frank men kaffeberoendet är det INGEN/INGET som kan få mig att bryta

well denna gången gick det inte heller.. Får testa igen i framtiden.

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •