+ Svara på ämne
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mina första yngel:)

Räkyngel Loppan3s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    skåne

Mina räkor

körsbärsräkor

Mina första yngel:)

Längesen jag skrev här, har haft fullt upp med skola och en massa annat! jag har iaf lyckats få mina första yngel från mina körsbärsräkor och är så glad, de hänger hela tiden i javamossan, men tittar man noga ser man dem.de är otoligt söta de små liven. ska bli intressant att se hur de klarar sig, har en endlersguppy hona i det karet som är glupsk som in i..fem av hennes yngel har överlevt och jag hoppas hon inte ser räkynglena...vad tror ni, bör jag flytta på henne och hennes man?

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

så länge som ynglen har mossan att gömma sig i så kommer ju iaf en del yngel överleva... men får hon chansen så tar hon dem säkert har själv sett grön kubotai försöka ta räkling och de har mindre mun än en endlers hona
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Det beror ju som sagt på om du har en tät mossa och mycket växter, har du det så kommer många att klara sej även om det råkar gå 2 eller flera Guppyn i karet!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Har mina körsbärsräkor ihop med guppys och det går bra, de blir bara fler och fler Dock kan det ju vara så att en och annan räkling slinker ner i guppymagen om hon är så glupsk.
    /Cattis

Själv har jag bara små yngel av guppy tillsammans med räkor...
    när de blir 15-20mm stora så flyttar jag dem till de vuxna guppy som går i ett akvarium utan räkor...
    Så får man max nytta av dem...

Räkyngel Loppan3s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    skåne

Mina räkor

körsbärsräkor

Tack för era svar! jag tror jag gör så att hon får bo kvar så länge, försvinner allt för många räklingar så får hon och maken flytta helt enkelt.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg