Tjosan!
Någon som vet om det är någon akvarie mässa eller liknande snart?
Kram
Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete
Ingen mässa på gång vad jag vet, spana t ex i DATZ. En del auktioner finnes fram till Nyår.
http://www.datz.de/Das-neue-Heft/Ter...F037A48AEE449B
Nästa mässa blir nog i Hannover, har för mig det brukar ligga i mars.
Edit: Heimtiermesse i slutet av januari:
http://www.heimtiermesse-hannover.de/
Hilsen,
/P
Senast redigerad av PatrikMalmo den 2010-10-14 klockan 02:32.
Nothing happens until something moves (Einstein).
3rd International Shrimp Championship 28.01 - 30.01.2011
GCH_2011_Plakat_engl.jpg
Åh det hade jag velat gå på men vi är i Thailand då![]()
Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete
Man får bara hoppas att det blir tredje gången gillt, jag har varit på denna mässa de senaste tre åren, men första året var ingen räktävling utan det har de haft de två senaste åren.
Tyvärr har de haft lite oflyt då karen har varit så dimmiga så det knappt gått att se räkor i en del och än mindre fota dem. Första året skyllde de på att ett papper ramlat ner i varje kar och då disat ner vattnet, men efter samma sak hände även andra året tror jag mer på att det är något krux med deras vatten.
Det som verkligen var tråkigt med detta, är att flera odlare som skickat räkor från Asien inte komm till start det andra året, och min gissning är att det får nog bli lite bättre ordning på karen och vattnet innan det är något större deltagarantal från Asien igen.
Väl värt ett besök annars, och det finns många bra odlare och affärer i området, både på räkor, snäckor och fisk!
Mm, funkar det med tider så ska jag åka ned. Ska försöka besöka fler butiker/odlare istf att drälla runt på mässan som jag gjorde sist. Det var iof trevligt, åkte ned med ett gäng växtakvarister som skulle ställa ut, men det finns så mycket runt omkring som är roligt också.
Hilsen,
/P
Jag var nere i år och fattar inte varför de inte offrar på ett litet billyfilter i varje kar. Som det såg ut i år var det bara en luftslang rakt ner i karet som bubblade och "Lytzendimma" .
I 3-4 kar med räkor fanns det "billyfilter" och vattnet var kristallklart.
Jag ska kontakta ledningen och försöka påverka dem att göra något åt saken, det är verkligen dålig reklam att klanta sig så här 2 år i rad.
Mm, det är kasst att de inte ordnat iaf ett litet filter till varje burk. Luften har de ju redan. Kanske de tänker att det funkar för killifolket, för det gör det ju, men killifolket har inget substrat i sina burkar. Tror det är det som gör "dimman". Trist nog verkar ju deltagandet ha minskat år för år också, med undantag för växtfolket. Det har de skött bra.
Hilsen,
/P
Ja, antingen det eller så preparerar de vattnet med något som gör att de får utfällningar i vattnet. Det Tyska vattnet ska tydligen vara väldigt hårt och högre pH, och kanske något vattenberedningsmedel som gör att det blir dessa utfällningar.
I vilket fall, tråkigt då man bara går förbi dessa kar än ger det en chans att spana in godingarna.
*blink* I just read the guidelines for the Championship.
Rechtsverzicht
Die eingesendeten Tiere werden nicht zurückgegeben. Es wird keine Haftung für Unfälle während des Versands oder des Ausstellungszeitraums übernommen.
Startgeld
Je angemeldeten Ausstellungssatz wird ein Startgeld von € 10,- erhoben.
Auktion
Alle Garnelen des Wettbewerbs gelangen am Sonntag zur Versteigerung. Die dadurch entstehenden Erlöse dienen dem AKWB zur Kostendeckung der Ausstellung. Etwaige Überschüsse gehen zweckgebunden an den AKWB.
Fotos
Von den Ausstellungssätzen werden offizielle Fotos gemacht. Das Copyright an diesen Fotos liegt beim Veranstalter und die Fotos können auch Magazinen, usw., zur Verfügung gestellt werden.
Err... who wants to send their best animals there when you do not get them back ?????
Har jag förstått det rätt, att man får inte heller pengar för sålda räkor![]()
Correct. The money goes to cover the costs of the event. And if there is still money over, it goes to the AKWB förening.
Finns det någon som är så dum att de skickar dit deras finaste räkor om de inte får tillbaka dom eller får pengar för de som de sålt??
Låter ju hel idiotiskt![]()
Personliga barnkläder med stil
http://www.amdadesign.blogspot.com
This sucks
Konstigt att det finns folk som går med på det.![]()
Bokmärken