+ Svara på ämne
Sidan 1 av 12 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 175

Ämne: källar projekt

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

källar projekt

efter en del planer på ett projekt att starta upp ett gäng med kar i källar så är det nu på gång. var iväg idag och kollade in kar hos en fiskodlare som ska lägga ner. köpte 5st kar av han som jag ska hämta på fredag eller lördag. har ett rum jämte tvättstugan som ska tömmas på grejer då det är mer som förvarings utrymme just nu. konstigt hur det kan bli så när man bor i hus vill ha det rummet till detta då det finns golvbrunn i tvättstugan och endast en tröskel hindrar eventuellt läckage från att rinna ner i den tröskeln ska bort och ja. en massa grejer på gång i skallen kommer nog ta ett bra tag att få allt klart då tiden inte alltid är min vän och det finns så mycke annat jag måste göra med. meningen är ju att starta upp dessa 5 kar och köra dom med billie filter. det skall endast hysas räkor och sandsnäckor i alla nya kar även en del av karen här uppe kommer efterhand flyttas ner dit. bilder och uppdateringar kommer vart eftersom det tar form....
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

Citat Ursprungligen postat av icefudge Visa inlägg
    efter en del planer på ett projekt att starta upp ett gäng med kar i källar så är det nu på gång. var iväg idag och kollade in kar hos en fiskodlare som ska lägga ner. köpte 5st kar av han som jag ska hämta på fredag eller lördag. har ett rum jämte tvättstugan som ska tömmas på grejer då det är mer som förvarings utrymme just nu. konstigt hur det kan bli så när man bor i hus vill ha det rummet till detta då det finns golvbrunn i tvättstugan och endast en tröskel hindrar eventuellt läckage från att rinna ner i den tröskeln ska bort och ja. en massa grejer på gång i skallen kommer nog ta ett bra tag att få allt klart då tiden inte alltid är min vän och det finns så mycke annat jag måste göra med. meningen är ju att starta upp dessa 5 kar och köra dom med billie filter. det skall endast hysas räkor och sandsnäckor i alla nya kar även en del av karen här uppe kommer efterhand flyttas ner dit. bilder och uppdateringar kommer vart eftersom det tar form....
    det kan nog bli najs. jag vill oxå ha ett akvarierum. då kanske man skulle slippa tjejens gnäll om att det ligger akvarie prylar i hela lägenheten.

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

ja jag hoppas på att det blir bra när det e klart iaf här finns ingen som gnäller på mig utan det e mest för min egen skull att samla allt på ett ställe och underlätta vb mm däremot gnäller alla vänner och familj på att jag har för många kar osv men det e bara å stänga öronen för såna som inte förstår sig på ens intresse

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Lyckos dej som har en källare med rum som går att använda till akvarierum, jag är inte alls avis nääädå!!
    Ska bli kul att få se hur det blir vart efter i alla fall med massor av bilder va!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

det ultimata hade ju vart å bygga allt med automatiskt vb system. men det blir tyvärr inte så men det kommer bli slangar å grejer som iaf underlättar vid vb jodå bilder kommer men inte förens jag tömt rummet på alla grejer. det e så mycke där inne just nu så man ser inget annat än grejerna ändå ska börja plocka i det ikväll eller imorgon tänkte jag

Räkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Amano
    Cb
    Cr
    Röda körsbär
    Gula körsbär

Mina snäckor

Äppelsnäckor:
    vita, jade(guld)
    blå, rosa,lila,
    olive (gröna)
    gula
    Zebrasnäckor
    Elefantsnäckor
    rosa,blå,röda,guld,bruna,oranga o leopardfärgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnäckor

sa jue inatt att de garanterat fanns kar kvar(lät konstigt i den meningen men, du vet va ja mena), jaha men då lär jue du inte ha några fritidsproblem den närmsta tiden ialf,ska bli spännande o se hur allt fortlöper, åhhhh den som endå hade ett rum till el källare,lyllos
    *Skönheten sitter i betraktarens ögon*

//mvh Anki//

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

ja alla kar fanns kvar du får väl köpa ett hus med källare då anki

Guldräka Charlie_73s avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Län
    Östergötland

Mina räkor

kardinal, red Sakura, black panda, winered panda

Ha ha ha! Känner igen det där med fullt med grejer nere i källarn.
    Ska bli kul att följa ditt projekt.

Superräka Puttes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Län
    Västra Götaland

Mina räkor

Körsbärsräkor, White Pearl.

Mina snäckor

Äpplesnäckor Gula, Posthorn Röda, Rpsa, Blå och övrigt...

Håller med Peckoltia... Inte alls avundsjuk.. Grattis och lycka till!!!
    Körsbärsräkor, Amanoräkor och Gula Äpplesnäckor

Bra idé Ice!
    Ta gärna bilder o lägg upp här... jag menar även på rumsrenoveringen, kabeldragning osv...
    sånt är grymt kul att följa...
    Städningen behöver du ju inte fotta...
    Har du många tankar och idéer så skriv ner dem på ett papper, så glömmer man inget...

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

ja det e ju en hel del som surrar i skallen just nu

Såg först dina snabb mess nu... kollade på tv o njöt av en kopp kaffe...

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

ja kaffe behöver man

Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Mina snäckor

Medaljer

Nu är rummet urstädat på allt utom en TUNG byrå i ek som jag inte kan flytta själv alla andra hyllor, byråer och lådor kunde jag få ut själv. men man passade ju på att tappa en hylla över smalbenet mitt i allt kommer en kompis och hjälper mig ikväll med den sista byrån och jag säger bara. herre GUD vad grejer man samlar på sig när man bor i hus fick verkligen trycka in dom i alla möjliga hörn och förråd för att få plats med dom på andra ställen. får bli en tur till tippen snart med en del av det här e då en bild på det tilltänkta rummet tagen ifrån tvättstugan 20101017264.jpeg slet bort trösklen från ingången direkt nu när den ändå skulle bort vid eventuellt läckage... så rinner vattnet ner i golvbrunnen som är i tvättstugan

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Du har då jobbat flitigt må jag säga, byråar hur många hade du där egentligen?? Tänk om man hade hus med plats, men jag får väl inrikta mej på att fixa en damm hemma på Tobago en dag när huset är färdigt!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg