+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 19

Ämne: Möbelbygge ja då!

Möbelbygge ja då!

Ni får ju ta er en titt på mitt senaste projekt måste ha något att göra hela tiden haha så nu blev det ett möbelbygge till akvarie

http://www.plantswap.se/forum/viewto...450&highlight=
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

Ojdå, du har då inte legat på latsidan...
    Skall du ha ett akvarium uppe på möbeln?

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Du måste ju ha alla järn i elden samtidigt, hur hinner du med din son Majki, han är ju inte självgående som min 27 årige son precis!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Alla mina projekt görs bara när sonen är på dagis eller har somnat för dagen. Inte när han är vaken då är det hans pappa tid.

Ja Frank Mitt co2 kar ska stå på denna möblen Därav det höga efter som det är ett high tech kar med tryck co2 öppet kar med massa t5 rör osv osv ska tävla med karet så vill ha det högt upp så ser det snyggare ut i lägenheten med

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Då förstår jag, på min tid så var barnen enbart på dagis om man hade arbete, så det är stor skillnad på nu och då.
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Det är en stor skillnad på för och nu och det kan man ju tacka för.

Det sociala barnen får på dagis behövs. Det är en socialitet som man inte får på annat sätt..

Sen är jag ju inte arbetslös heller.. Går hemma till 6e december då börjar jag jobba igen..

Men skrivna arbetslösa människor har 5 timmar om dagen på dagis.

Som jag har nu under tiden jag inte jobbar.

Och det är jag glad för för barnen lär sig så mycket på dagis som dom aldrig hade lärt sig hemma .

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Det sociala lärde dom sej förr också man var inte bara hemma med barnen, vi var mycket ute tillsammans med andra mammor med barn faktiskt!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

kan kvitta som sagt. det är endå inte den samma socialiteten.

Tänker inte starta någon diskussion om det. Finns tester som bevisar att ett barn som går på dagis lär sig mer och snabbare än andra barn.
    punkt.

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

jo barn mår bra av att få va en del på dagis och träffa andra barn utan föräldrarna.. men Neo är med mig och "hjälper till" med mina projekt blir inte så mycke hjälp men han tycker det är roligt å hjälpa till å snickra skruva och ha sig med pappa låt grabben ta del av ditt intresse majki det hade han säkert tyckt vart skoj
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Det hade han säkerligen. Men det vågar jag inte tyvärr haha. Fråga Dennis. "d.akvariefantast"
    Jag har tummen mitt i näven.. Varje gång jag gör något så antingen får jag en spik igenom ett finger eller sågar mig i näven eller köttar mig med kniven . Så för mycket risk att ha någon i närheten.. Och jag ljuger inte.. Något blod forsar från mig VARJE gång jag gör något.

Idag blev det dock lite mildare körde bara skruvdragaren genom halva tummen

D.akvariefantast sambo fick ju provisoriskt sy mig i fingret när vi byggde Dennis lysramp hon gillade inte att jag drog ihop fingret med silvertejp och jag är inte den som åker in till sjukhus för lite blod .

Har ju en del ärr på händerna kan jag säga

Räkoholist icefudges avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Län
    Halland

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Rosa snowwhite,Golden, Deep blue tiger- tiger, Blue pearl, Sakura, Gul räka, Amano, Grön räka

Mina snäckor

äppelsnäckor rosa, lila, blå... rosa posthorn. sandsnäckor, anentome helena och tylomenalia sp yellow

Medaljer

bara du e försiktig och tar det i lugn takt så hade det nog gått bra
    att bara äga ETT akvarium är omöjligt

Majki, du hade ju passat som snickare... man kör bara på, och har alltid en rulle tejp på sig som plåster...
    Jag sköt mig en gång med en spikpistol i näven... använde 100mm spik... gick nästan igenom handen på tvären...
    Men en jobbarkompis drog ut spiken med en grov tån, så jag jobbade hela dagen...
    På eftermiddagen började det dunka hyfsat bra i handen... så när jobbet var slut drog jag till läkarstationen...
    Fick mycket bannor där... stelkramps spruta... massa sår-rens några stygn... o så sjukskrev de mig i nån vecka...
    Men morgonen efter var man ju på jobbet igen...

Har en hel del sådana upplevelser... men så går det när man är aktiv...

Ny medlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västmanland

Såg i tråden att du hade problem att hitta ställbara fötter. Kikade runt lite och hittade nåra på cheapys hemsida. Kanske kan vara nått.

//Signal

Cheapy? Du har ingen länk ?

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg