+ Svara på ämne
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Endlers bytes mot ....

Räka
    Reg.datum
    Sep 2010
    Län
    stockholm

Mina räkor

Crystal black
    Crystal red
    körsbär
    Neocaridina sp. blue

Mina snäckor

Blå posthorn

Endlers bytes mot ....

Fina endlers utan inblanding av "vanlig" guppy, tåliga, nyfikna och pigga. Honorna bör inte gå med småräkor, men går fint med småfisk - rör inte mina boraras, hanarna låter även småräkor vara ifred, men nykläckta räklingar tror jag får det svårt, det här är konstant hungriga små algätare som gärna hjälper till med akvariestädningen.

Jag har ett överskott och ska samtidigt starta om akvariet på barnens dagis. Ett antal endlers och lite växter får de av mig, men deras budget är lika med noll och det skulle behövas någon annan småfisk som inte tar endlersyngel, kanske en snäcka eller två eller ett gäng tåliga växter för att fylla ut då det är ett ganska stort kar. Har du något av detta och vill byta till dig några endlers så hör av dig.

Byter helst bort endlersen i grupper om en hane och två till tre honor då en hane per hona blir alltför stressande för honorna, och i alla fall mina verkar få fler hon- än hanyngel

Har allt från fullvuxna till 30-talet yngel som dök upp i förre veckan/helgen, ynglen behöver dock gå några veckor innan de kan flytta (och är stora nog för att jag ska kunna könsbestämma dem).

Några utsökt usla bilder också då systemkameran har kraschat och min mobilkamera inte är gjord för att fotografera sprallig fisk i dåligt ljus..

Hane
    En av hanarna, nästan helt utfärgad

unghanar
    två unghanar, en nästan utfärgad och en som börjar få sin vuxenfärg

Par
    En hona och en hane på den tiden de fortfarande fick umgås

Honor
    Ett tjejgäng - några är som synes höggravida trots frånvaron av manligt sällskap, den som spar hon har är dessa tjejers devis....

Obs kan bara genomföra byten i Stockholmsområdet då jag inte skickar fisk eller kan betala något för porto och emballage.
    Senast redigerad av lottad den 2010-10-28 klockan 07:33.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Du bor på fel plats annar hade jag velat köpa ett gäng för jag vill ha Endlers utan inblandning av annat!!!! Får leta på närmare håll borde ju finnas här också!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Räka
    Reg.datum
    Sep 2010
    Län
    stockholm

Mina räkor

Crystal black
    Crystal red
    körsbär
    Neocaridina sp. blue

Mina snäckor

Blå posthorn

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Du bor på fel plats annar hade jag velat köpa ett gäng för jag vill ha Endlers utan inblandning av annat!!!! Får leta på närmare håll borde ju finnas här också!!
    jo man kan ju tycka att oblandade endlers borde finnas även hos dig annars får jag väl försöka att teleportera ned några

Guldräka AromaJohannas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

filterräka Mountain rock (Atyopsis moluccensis)

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Såg att du bodde i Gbg... Jag hade turen att få köpa ett stort stim med äkta black pond enlders av en hobbyodlare på Hissingen.
    Just nu har jag inte yngel att sälja men det kan bli framöver.
    Jättetrevliga och fina livliga fiskar må jag säga!
    Tyvärr dog en hel del när jag var bortrest en helg och djurvakten övermatade kopiöst det enda besöket han pallade att gå till min lägenhet så vattnet var helt förstört, speciellt i endlersakvariet, så där förlorade jag en stor del av den kolonin men den är under återuppbyggnad.
    Kan verkligen rekommendera denna fisk - fast jag fick en ledtråd av vad som står längre upp i tråden om varför jag aldrig fick några avkommor på mina red cherry...... Tyvärr dog de vuxna räkorna med i den stora förstörelsen den där helgen i augusti.

Annars kan du kolla med Gubbero zoo... När jag ringde och mejlade runt när jag letade efter endlers så svarade de och hävdade att de själva odlade endlers i två olika stammar.

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Gubbero zoo heter nu mera Zooarken tyvärr, var inne där i dag, dom hade Endlers men till vilket pris sen, närmare 50 spänn för 1 fisk!!!
    Får börja mecka i hop en grej som det går att teleportera både räkor och fiskar med!!!!
    Var inne och hämtade räkor på Storks Zoo i närheten, tror det är Körsbär, men de har en rand på ryggen!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Räkoholist CatsWhiskers avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Blekinge

Mina räkor

Sakura
    CaridinaBaulbauti Rainbow.
    Blue Tiger/ Deep Blue Tiger
    Gula räkor.

Mina snäckor

Blå Posthorn
    Rosa Posthorn.

Hej.

Jag har blå äppelsnäckor att byta emot om det är intressant...?
    Skicka svar på pm...
    Gillar Killis...har nu Australe i original och Golden.
    Utökar mina kar med Galaxy....

Räka
    Reg.datum
    Sep 2010
    Län
    stockholm

Mina räkor

Crystal black
    Crystal red
    körsbär
    Neocaridina sp. blue

Mina snäckor

Blå posthorn

Kom just på att jag bara kan byta i Stockholmsområdet. Även om man kanske kan skicka fisk så är jag tveksam till det, och eftersom jag inte byter för egen räkning utan det jag byter till mig går direkt till dagisets akvarium kan jag inte betala massa porto, då kan jag ju lika gärna gå till zooaffären och köpa saker åt dem, och det hade de kunnat göra själva om de haft en akvariebudget

Ibland tänker man inte längre än näsan räcker

Räka squamatas avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Cherrys, Amano

Mina snäckor

Gula äpplen, posthorn, MASSOR med malaysiska

Helsingborg

Vi e nårra här som har Endlers med