+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 24

Ämne: Stor VARNING för Flodströms

Guldräka Charlie_73s avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Län
    Östergötland

Mina räkor

kardinal, red Sakura, black panda, winered panda

Stor VARNING för Flodströms

Skicka alldrig efter nåt från detta företag.
    Snacka om oseriösa människor.
    Beställde lite mat till mina dagggeckos och sugfötter
    med clips till terrariet som ska användas som matskålshållare.
    Först så tog det evigheter innan jag fick nåt paket, så jag mailade och frågade vad som var problemet. Då får jag svaret att maten bara fanns i en större burk än den jag beställt. Då tog jag den större för att få mina saker snabbare.
    När paketet väl dyker upp så fattas mina sugfötter men finns ju med på min räkning. Jag mailar igen och frågar var min sugfötter är nånstans?
    Får som svar att dom måste hamnat i nån annnans paket och att dom nu har slut på dom i lager.
    Efter fler mer irriterade mail får jag svar att deras leverantör fått dom i lager och att dom ska skickas snarast.
    Nu sitter jag här med en påminnelse på räkningen + 50:- som jag vägrat betala innan jag fått hela min order.
    Efter sista mailet, då jag tala om att jag inte tänker betala förrän hela min order är betald, dök ett inkassokrav + 160:- upp oxå.
    Ja just det, glömde ju tala om att burken med mat var skyddslocket som ska hålla det fräscht öppet, så det gick inte att använda heller.
    Vet ju inte hur dåligt det blivit.
    Vad ni än gör, handla ALLDRIG från dom.
    Är så jävla arg nu..........

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Superräka
    Reg.datum
    Apr 2010

Mina räkor

White Pearl, Blue Pearl, Black Crystal, Red Crystal, Körsbärsräkor, Gula Körsbär.

Mina snäckor

Blå, Rosa och röda Posthorn

Finns det inte någonstans man kan ringa för sånt här?
    Nån slags konsumentombudsman man eller så?
    Jag tycker du ska ringa inkassobolaget och säga som det är till dem.
    Och sen kontakta konsumentrådgivningen i din kommun!

Jag skickade en förfrågan till dem om lite produkter en gång, hur snabbt de skulle kunna leverera. Men de har inte ens svarat.
    Tacka vet jag pwss, aquantastic och Ebishop... där är de snabba trevliga och villiga att hjälpa till med problem.
    Svenska GuppySällskapet
    www.guppys.se
    Fourm-Nybörjarinfo-Genetik

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

Citat Ursprungligen postat av Charlie_73 Visa inlägg
    Först så tog det evigheter innan jag fick nåt paket, så jag mailade och frågade vad som var problemet. Då får jag svaret att maten bara fanns i en större burk än den jag beställt. Då tog jag den större för att få mina saker snabbare.
    När paketet väl dyker upp så fattas mina sugfötter men finns ju med på min räkning. Jag mailar igen och frågar var min sugfötter är nånstans?
    Får som svar att dom måste hamnat i nån annnans paket och att dom nu har slut på dom i lager.
    Efter fler mer irriterade mail får jag svar att deras leverantör fått dom i lager och att dom ska skickas snarast.
    Nu sitter jag här med en påminnelse på räkningen + 50:- som jag vägrat betala innan jag fått hela min order.
    Efter sista mailet, då jag tala om att jag inte tänker betala förrän hela min order är betald, dök ett inkassokrav + 160:- upp oxå.
    Ja just det, glömde ju tala om att burken med mat var skyddslocket som ska hålla det fräscht öppet, så det gick inte att använda heller.
    jag har oxå haft stora problem med dem. kommer aldrig mer att handla där. kolla in den här länken. http://www.plantswap.se/forum/viewto...d04f1bd7631fd5

lite längre ner börjar problemen.

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jag håller med, det är för djävligt att de kan med att göra något sådant och till råga på allt skicka en öppnad burk mat och sedan ha mage att ta ut påminnelseavgift och skicka till inkasso!!!!!!!!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Reg.datum
    Jan 2009
    Län
    Östergötland

Mina räkor

Har nu pratat med inkassobolaget och dom ska ta kontakt med företaget.
    Så nu får jag bara vänta och se vad som händer.
    Vägrar betala för nåt jag inte fått och för en felaktig vara.

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Caridina multidentata,

Har nu pratat med inkassobolaget och dom ska ta kontakt med företaget.
    Så nu får jag bara vänta och se vad som händer.
    Vägrar betala för nåt jag inte fått och för en felaktig vara.
    bra där. bara att driva på.. ska vi åka och hälsa på hos flodströms? =P

Guldräka Tombas avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Norrbotten
    Blogginlägg
    9

Mina snäckor

Paradissnäcka, Marisa cornuarietis
    Elefantsnäcka
    Anentome helena

Men jäklar! Hur fasen kan ett företag vara så klantigt och dåligt????
    Hoppas verkligen detta löser sig!!! Jäkla skitföretag!!!
    Med vänliga hälsningar
    Tomba

Odlar snäckor, räkor och fiskar.
    Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något

Guldräka Exelons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Dalarna

Mina räkor

Amano
    Crystal red
    Crystal Black
    C.Babaulti ssp Green
    C.Babaulti Rainbow
    Macrobrachium assamense

Red Cherry

Ja dom är inte speciellt billiga heller, och en fraktkostnad på ca 160 spänn för en 1200ml burk med Tropical D-50+. Så i slutändan så hade det varit billigare att köpa den med något annat från tyskland. Vi får hoppas att dom fixar det där, för alla vet väl att dåliga omdömmen på diverse forum sprider sig som elden. Helst när det inte är någon jättestor hobby i Sverige, så måste man vara mån om sina kunder. Håller med ovan Pwss är klart att föredra mycket trevliga att göra med och bra mailkontakt om det blir problem.

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Caridina multidentata,

du borde skicka en länk till denna diskussion till flodströms så får de se vad folk tycker om dem.

Räkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Amano
    Cb
    Cr
    Röda körsbär
    Gula körsbär

Mina snäckor

Äppelsnäckor:
    vita, jade(guld)
    blå, rosa,lila,
    olive (gröna)
    gula
    Zebrasnäckor
    Elefantsnäckor
    rosa,blå,röda,guld,bruna,oranga o leopardfärgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnäckor

Förjävligt i ren svenska, de va lågt verkligen. Kan passa på o varna då för akvarieshop.se fick cyanobakterier i ena karet o fick rådet att de enda som verkligen på kort tid slog ut eländet var General Tonic, hittade de till slut på denna hemsida där ja aldrig beställt nåt förut. Beställde de samt några fler småsaker för minsta ordervärde va 300 kr. Detta gjordes runt mitten av aug o i dagsläge = 28 okt har ja ännu inte fått varor el något som helst livstecken från dem o ja kan lova att ja mejlat säkert över 40 mejl, finns inget telnr man kan nå dem på o ja har inte fått ett enda svar än, har dubbelkollat så mejlen gått fram mm. Va helt vansinnig ett tag på dem, så jäkla lågt. De enda ja kunde göra när ja fick psykbryt på dem efter typ 2 mån va att avbeställa varorna, enligt dem ska man då får ett bekräftningsmejl på dem avbokade,tror ni ja har fått de än?????NOPE!!!!!! Värsta e att ja börjar fundera på om ja fått hem nån räkning från dem man i början medans man vänta på varorna som ja ev kan i rena farten ha betalt, ska gå igenom allt sen i helgen o kolla upp de. Kan ialf medd att ja hitta general tonic i en butik till slut så cyanon e ett minne blott, kan varmt rekommendera de o ni får problem me de eländet.
    *Skönheten sitter i betraktarens ögon*

//mvh Anki//

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Caridina multidentata,

Citat Ursprungligen postat av askungen Visa inlägg
    Förjävligt i ren svenska, de va lågt verkligen. Kan passa på o varna då för akvarieshop.se fick cyanobakterier i ena karet o fick rådet att de enda som verkligen på kort tid slog ut eländet var General Tonic, hittade de till slut på denna hemsida där ja aldrig beställt nåt förut. Beställde de samt några fler småsaker för minsta ordervärde va 300 kr. Detta gjordes runt mitten av aug o i dagsläge = 28 okt har ja ännu inte fått varor el något som helst livstecken från dem o ja kan lova att ja mejlat säkert över 40 mejl, finns inget telnr man kan nå dem på o ja har inte fått ett enda svar än, har dubbelkollat så mejlen gått fram mm. Va helt vansinnig ett tag på dem, så jäkla lågt. De enda ja kunde göra när ja fick psykbryt på dem efter typ 2 mån va att avbeställa varorna, enligt dem ska man då får ett bekräftningsmejl på dem avbokade,tror ni ja har fått de än?????NOPE!!!!!! Värsta e att ja börjar fundera på om ja fått hem nån räkning från dem man i början medans man vänta på varorna som ja ev kan i rena farten ha betalt, ska gå igenom allt sen i helgen o kolla upp de. Kan ialf medd att ja hitta general tonic i en butik till slut så cyanon e ett minne blott, kan varmt rekommendera de o ni får problem me de eländet.
    de är så himla typiskt. i fortsättningen ska inte jag beställa från okända sidor som inte visar organisations nummer.

Superräka
    Reg.datum
    Apr 2010

Mina räkor

White Pearl, Blue Pearl, Black Crystal, Red Crystal, Körsbärsräkor, Gula Körsbär.

Mina snäckor

Blå, Rosa och röda Posthorn

Bra att du pratat med inkassobolaget. Det är alltid läskigt med deras brev, men oftast är de väldigt hjälpsamma när saker och ting inte gått rätt till!
    Svenska GuppySällskapet
    www.guppys.se
    Fourm-Nybörjarinfo-Genetik

Räka
    Reg.datum
    Sep 2010
    Län
    stockholm

Mina räkor

Crystal black
    Crystal red
    körsbär
    Neocaridina sp. blue

Mina snäckor

Blå posthorn

Thumbs down

Citat Ursprungligen postat av askungen Visa inlägg
    FNISS - gjorde precis ett inlägg om akvarieshop.se
    Verkar alltså inte bara vara jag som har problem med dem

Verkar som jag har haft tur då...
    Har handlat av dem bägge... men har fått alla varor...
    Dock tog det 7veckor för Flodströms att få dem skickade...

Reg.datum
    Jan 2009
    Län
    Östergötland

Mina räkor

Hör och häpna! Nu fick jag helt plötsligt ett mail
    från Flodströms där dom påstod sig ha skickat ett mail för en
    vecka sen och frågat om jag vill ta bort sugkopparna från ordern.
    Dom tog även på sig kostnaden för inkasso.
    Det tog fart på dom när jag sa att jag skulle tala om vilka
    skitstövlar dom är på alla forum jag är med på.
    Kan ju vara så att inkassobolaget redan pratat med dom oxå.

17. Like lottad, Tomba gillade inlägget.
+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg