Det var inte bara en massa snäckor som var fripassagerare i lådan, när jag tog upp Riccian..... tack för bonusen föresten, det har jag glömt......så fick jag syn på något som inte såg ut som en snäcka, den var nämligen röd och vit, på insidan av påsen fanns en liten Cr räka på knappa 1 cm och när jag tog upp den på fingret så rörde den på sej
!!!!! Gick med den lilla till mitt tomma 16L kar och släppte den lilla räkan där och den for i väg som en oljad blixt i vattnet
den var nog lättad över att slippa ligga i en påse utan vatten i ett skumpigt paket
!!!! Hur kom den dit
, det måste ju vara en av dina räklingar i alla fall, tydligen så packade den resväskan för att flytta till ett nytt hem när du packade ner Riccian
!!! Konstigt att den klarade strapatsen utan vatten och ingen värmepåse ens, men det var ju så klart en massa bubbelplast och tidningar så det var så den klarade sej i påsen till mej!!! Den lilla räkan är en S graderad Cr och nu är den helt ensamen då jag inga Cr har
!!!!!
Vad ska jag säja om detta då mer än tack för räkan!!!!
Jag flyttade denna till egen tråd då jag tänkte att det kunde vara kul med en tråd där vi kan samla alla våra mirakel på en plats, kul att läsa om andras mirakelupplevelser tänkte jag, så det är fritt fram för alla att skriva om era mirakel om ni vill i tråden!!!!
Senast redigerad av Peckoltia den 2010-10-28 klockan 21:28.
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.
Snäckor:
Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.
haha okej. jag köpte riccian av Haggan här på forumet. Köpte alla växter som han hade i sitt odlingskar. han sa att det kunde finnas räkor i den. men jag tyckte jag kollade så noga. Jag hade aldrig riccian i mitt kar utan den åkte direkt från en hink i en påse till dig. Ber så mycket om ursäkt!=) den får de nog bra hos dig. du får skaffa kompisar till han.
Men, vilken liten överlevare, en solskenshistoria nästan tycker ja![]()
*Skönheten sitter i betraktarens ögon*
//mvh Anki//
Ja det måste vara bra arvsanlag i den lilla rackaren den har ju till råga på allt åkt 2 postresor på sama sett, den första från Haggan till wotan och desutom mellanlandat i en hink med vanligt kranvatten där, för att sedan fortsätta sin resa i plastpåsen och landa hos mej!!
Räkor:
Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.
Fiskar:
Snäckor:
du har glömt att uppdatera din profil... eftersom du ju nu har en art till...![]()
Ok Frank då ska jag göra det får skriva 1 Cr S!!!
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Ha,ha,ha... o grattis förresten...![]()
Grattis eller vad man ska säga x)
Vilken surviver :O
Räkor i alla akvarium - Förena er!
Japp och jag antar att vattnet i hinken inte var höll riktigt räktemperatur!!
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Min lilla mirakelräka mår utmärkt i dag och har varit mycket aktiv i karet, ska se om jag kan få någon kompis till den i nästa vecka, zooaffärerna vill ju ha 39 kr för B graderade, så jag föredrar att köpa från någon här på Redbee
!!!
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Fantastiskt, det måste ju vara en väldigt stark liten rackare du fick där!!
Snacka om överlevare!
Japp, den är pigg som en mört, fast rätt ensammen för tillfället, det var inte tänkt att jag skulle ha Cr också men så blev det!!!! Har lagt till den bland mina räksorter, 1 Cr S
!!!!
Räkor:
Fiskar:
Snäckor:
Bokmärken