...när vi ändå är inne på ämnet webbutiker, är det någon som har hört något om akvarieshop.se?:confused:
Har beställt därifrån och fått deras automatiska bekräftelsemail, men sen - inget... Dessutom svarar de inte på mail vad det verkar och jag kan inte hitta något telefonnummer på deras hemsida. När jag googlade på dem såg jag att det var någon här inne som hade haft problem i våras? Löste det sig?
Frågan är om jag ska annullera ordern och försöka få tag i det jag vill ha någon annan stans eller ha lite mer tålamod (kanske inte min starka sida- men jag behöver nya vattentester nu och de närmsta butikerna för bara SERA till hutlösa överpriser)?
Ibland är det svårt att veta varifrån man ska handla, speciellt när allt man vill ha sällan finns på ett och samma ställe. Nu hade varken EBI-shop, guldfisken (som jag bara har goda erfarenheter ifrån med snabba leveranser och suverän service) eller PWSS (som genomgående verkar få bra omdömen) det jag ville ha....
Man kanske skulle önska ett specifikt forum under övrigt för just handel, både webshopar och fysiska butiker så att man kunde ha allas erfarenheter (både goda och dåliga) samlade på ett ställe.
såg det, vi måste ha skrivit samtidigt![]()
lottad: vet du om du har fått nån räkning på de du beställt innan du ens fått dina varor? ja gav upp efter 2 mån o mejlade där ja avbokade allt ja beställt omgående, har dock inte fått nån bekräftelse från dem el. Skulle varorna mot all förmodan dyka upp kommer ja returnera dem med ett medd att dom kan ta sina jä....la varor o stoppa upp dem där solen aldrig skiner. Loggade just in där på mitt konto o mycket riktigt där ligger dem fortf beställda o "brearbetas" el nåt liknande. Ja undrar hur man ska göra för att sätta dit dem? Måste ju finnas fler som är i samma sits som vi.
*Skönheten sitter i betraktarens ögon*
//mvh Anki//
allmäna reklamations nämnden håller väl i sånt??
att bara äga ETT akvarium är omöjligt
finns ju en sida som svartlistar företag som inte sköter sig med om tillräckligt många klagar på dem![]()
näe, jag har i alla fall inte fått någon fysisk räkning, fick en med mail, men där stod det betala in xx kr till konto nr xx för att i nästa mening säga betala inte innan vi har bekräftat att varorna är packade. Alltså betalade jag inte, men fick aldrig ngt nytt bekräftelsemail och på mitt konto står det också att varorna bearbetats.
ARN tror jag inte är applicerbart då vi ju inte har fått några varor att reklamera, och jag i alla fall inte har betalat något, KO kanske man kan höra med vad man gör i dylika fall, en engångsföreteelse vore väl inte hela världen, men att upprepat "ignorera" kunder under flera månaders tid tyder inte på att man är särskillt mån om sitt varumärke i alla fall.
nåväl, jag reklamerar också min order i morgon och får klura på var jag ska handla i stället.
Helt OT, eller inte helt
är det någon som har ett förslag på bra vattenberedningsmedel och bra tester man kan köpa på ett och samma ställe, jag var inne på tetras tester och easy life men den kombinationen hittar jag ingen annan stans och det är så trist att behöva betala fler porto och fraktavgifter?
Så vilkas tester tycker ni är bäst och vilket vattenberedningsmedel ?
// Lotta som njuter av sin nyinköpta månskensbelysning hon fyndade i veckan![]()
ja hittar man ett företag där så ska man hålla sig ifrån det![]()
akvarieshop finns med![]()
http://www.svartlista.se/?a=articles&p=494 läs och gråt gott folk...
Kunde man jue förstå![]()
*Skönheten sitter i betraktarens ögon*
//mvh Anki//
Har varit nära på att handla där. tur att jag inte gjorde det då!
Bokmärken