+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Boraras sp Thai (micros)

Boraras sp Thai (micros)

Ser att många gillar detta släktet och tipsar därför om en art som faktiskt blir mindre än brigittae/merah men när de trivs är mycket färggranna och har ett mycket intressant beteende. Hanarna får en fantastisk lekdäkt där han ändrar från rött till svartrött med tre lysande punkter. Att de dessutom är lättodlade gör dem inte mindre intressanta. Liksom resten av släktet föredrar de surt och mjukt vatten och 22-24 grader.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010

bilder?
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Den här hittade jag, men de blir upp till 2,5 cm står det och det är ju vad mina Boraras uropthalmoides är, men det är ju kul med de mer lättodlade!!

http://www.seriouslyfish.com/profile...culatus&id=947
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Den här hittade jag, men de blir upp till 2,5 cm står det och det är ju vad mina Boraras uropthalmoides är, men det är ju kul med de mer lättodlade!!

http://www.seriouslyfish.com/profile...culatus&id=947
    Fisken på bilden är den största i släktet B.maculata. Oxå fin och lättodlad som inte är spec hungrig på sina egna yngel.
    Har aldrig haft nån "Thai micros" (B.micros är en annan art) som blivit 2,5 cm. De färgar och blir könsmogna innan de blir 1 cm. En stor hona blir nästan 2 cm. Har inga bilder men det måste gå att googla fram.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg