+ Svara på ämne
Sidan 1 av 6 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 81

Ämne: Ebay

Räkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Tiger/Blue tiger/deep blue tiger
    Amano

Mina snäckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Ebay

JAg har länge tänkt på att börja köpa på Ebay, hur gör man med betalning osv?

Sen vill min pappa inte starta ett konto där, och jag är ju bara 12 år

Försök gärna övertala min pappa
    "I don't know what weapons will be used in world war three, but in world war four people will use sticks and stones."

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snäckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Sen har jag också märkt att dom säljer levande räkor, går det att skicka ända till lilla Sverige?
    "I don't know what weapons will be used in world war three, but in world war four people will use sticks and stones."

Räkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snäckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Hittade den här precis, det är väl en sulawesi? http://cgi.ebay.com/4-PEPPERMINT-SHR...item1c16dc4ea5

Superräka ansjos avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Län
    Halland

Mina räkor

Orange sakura
    Sakura red
    Yellow sakura
    Rili röd
    Rili orange
    Kardinalräkor

Mina snäckor

3 sorters Tylomelania
    Faunus ater
    Anentome helena
    Posthornssnäckor

Räkor skulle jag nog hoppa över att handla där, men växter, mossor och tillbehör funkar fint.
    Du betalar via Paypal som är kopplat till ditt kontokort, något som i ditt fall din farsa får hjälpa dig med.
    Jag har handlat en hel del via Ebay utan några som helst problem och har bara gått att säga, förutom frakttiden som kan vara lång från Asien.

Räkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snäckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Tack för svaret!

Får tjata på mamma

Har hittat "star moss" var väldigt fin...

Guldräka Exelons avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Dalarna

Mina räkor

Amano
    Crystal red
    Crystal Black
    C.Babaulti ssp Green
    C.Babaulti Rainbow
    Macrobrachium assamense

Red Cherry

Den kan du skippa, Köpte sån och sen läste på lite om den och starmossa klara sig inte undervattnet så den ruttnade. Så då kan du lägga pengarna till något bättre.

Räkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snäckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Tråkigt :/

JAg är helt fast bland alla växter...
    Ca 2250 annonser ligger ute under akvarieväxter just nu

Guldräka AromaJohannas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

filterräka Mountain rock (Atyopsis moluccensis)

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Citat Ursprungligen postat av Exelon Visa inlägg
    Den kan du skippa, Köpte sån och sen läste på lite om den och starmossa klara sig inte undervattnet så den ruttnade. Så då kan du lägga pengarna till något bättre.
    Aj fan... Va synd, jag hade också tittat på den på E-bay.

Jag har också handlat en hel del på E-bay och det har gått jättebra men jag har än så länge inte köpt några levande djur där utan mest Lego, chilifröer och akvarietilblehör i nämnd ordning.
    Den enda gången det gick illa var när jag blev blåst av en privatperson som sålde jättefina värdefulla legogubbar och påstod sig ha skickat dem men de kom aldrig fram.
    När jag senare kollade personens feed back (samma som omdömen på Tradera) såg jag att hon hade gjort samma sak med fler än mig... När jag till slut skulle agera var det för sent, man måste göra anmälan inom en viss tid, då får man tillbaka pengarna om man betalade genom Paypal.
    Ska du köpa levande djur som snäckor och räkor så måste du kolla var de skickas från någonstans.
    Från Storbrittanien kan det nog gå bra, vissa har också expressbud så att man får dem på ett dygn eller så men det är nog ingen idé att köpa levande räkor från USA, t ex...
    Jag har både köpt och sålt ganska mycket på Tradera också, det har också funkat fint.

Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Citat Ursprungligen postat av Dodat Visa inlägg
    Hittade den här precis, det är väl en sulawesi? http://cgi.ebay.com/4-PEPPERMINT-SHR...item1c16dc4ea5
    Nej, det är en saltvattensräka... Se längre ner i texten så ser du att de står att den kommer ifrån "Caribbean ocean"... Havet alltså.
    Alla auktioner där det står att de är "coral safe" betyder att det är säkra att ha ihop med levande koraller, alltså de är för saltvattensakvarium.
    Se upp för de har både snäckor, räkor och andra vattendjur där för både söt-, salt- och bräckvatten i samma kategori så man måste läsa texten noga om man inte redan känner till arterna.

Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

Mina snäckor

Det verkar som om äppelsnäckan Pomacea bridgesii kallas för Briggs mystery snail eller mystery snail på E-bay, varför vet jag inte... Jag antar att det är samma art i alla fall, de har inte med det latinska namnet...
    Dyra var de också, det finns väldigt fina äppelsnäckor att få tag på här i Sverige bland hobbyodlarna och i t ex tyska nätbutiker.
    Någon som känner till bra nätbutiker för snäckor och räkor får gärna tipsa mig!

Guldräka wotans avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Ack Värmland du sköna

Mina räkor

-Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. white,
    -Caridina multidentata,
    -Neocaridina heteropoda var. red,
    -Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. blue..

jag har köpt massa grejer på ebay från asien. har aldrig varit problem. men man måste räkna med att frakten kan ta upp till 3 veckor, så jag skulle inte våga köpa något djur. Men har köpt mycket filter å sånna grejer.

Räkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snäckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Tack för alla tips!

Håller mig till växter då

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Om man klickar på frakt så kommer det upp tex att de endast skickar inom tex USA när det gäller levande djur, samma regel gäller även från England, det går inte att köpa levande djur på Ebay om man bor i Sverige, i bland gäller det växter också tyvärr. Innan du lägger bud så kolla alltid under shipping och change country där står det om de skickar whideworld, står det inte det kan du glömma den auktionen.
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

Mina snäckor

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Om man klickar på frakt så kommer det upp tex att de endast skickar inom tex USA när det gäller levande djur, samma regel gäller även från England, det går inte att köpa levande djur på Ebay om man bor i Sverige, i bland gäller det växter också tyvärr. Innan du lägger bud så kolla alltid under shipping och change country där står det om de skickar whideworld, står det inte det kan du glömma den auktionen.
    Ships to: Worldwide, ska det stå, eller Europe t ex...
    Att skicka växter när frakten kan ta en vecka eller mer är riskabelt, de riskerar att dö.
    Titta på Tradera istället eller Plantswap.
    Nu är också risken större när det har blivit så kallt. Växter och djur riskerar att frysa ihjäl.

Räkmaniac Dodats avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Cherry
    Rili
    PRL
    Sakura
    Amano

Mina snäckor

En massa anentome helena
    Physa
    Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Okej.

Plantswap krånglar...
    Man måste vara 13 år. Jag skrev att jag var under 13, sen när typ allt var klart: "skriv ut detta och be en förälder skriva på, sen faxa"
    Det orkade inte mina föräldrar med...
    MEn nu när jag provade att bli medlem igen, så stod det att min mail, och username var upptaget, så då hade det gamla sparats på något sätt :/

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg