Hej,
Er der nogen, der har erfarring med parring samt opvækst af rejeunger i disse Easy Breeding Boxe?
Jeg har selv indkøbt 2 af disse og vil teste "parring" samt om der kan ske en øget overlevelse af ungerne ved opfodring i disse Easy Breeding Boxe ved koncentreret fodring.
Jeg har vedlagt et par billeder og en mindre film fra mine 2 boxe.
easy3.JPGeasy.JPGeasy5.JPGeasy6.JPGeasy4.JPG
Video med Red Bee unger - 3 til 5 dage gamle. Intet tab indtil videre.
Jonas
Har aldrig sett den förut men verkar vara en smart grej. Du behöver en luftpump extra för att få in vattnet i karet och sedan rinner det ut själv?
Är det inte risk att de följer med strömmen?
Körsbärsräkor, Amanoräkor och Gula Äpplesnäckor
JenL har ett sådant! själv skulle jag lägga ett rör från utblåset(vattenfallet) på hangon filtretför att slippa en luftpump!
I have one :-) It works best when you have it running the whole time so that a nice little algae carpet develops on its walls. As inredning I have only a little bit moss. I have a rör connected to outcast of my Eden 501 that pumps water into the box. Luftpump is too loud. And you need to make the outkast of the box yngelsafe with a bit of filtermaterial.
It works also wonderful to get new räkor used to the water. Räkor into the box with a bit of the transport water, then gently adjust the waterflow (I have a little valve) so that only a few drops get into the box at one time. After a few hours all water in the box is replaced by aquarium water and you can put the räkor into the aquarium.
Vad kostar en sån här pryl? Vem är generalagent?
Ja, den drives en af mindre luftpumpe, så man selv kan justere flowet igennem boxen.
Har sat et stykke filtermateriale ved udløbet, så evt. rejeunger ikke svømmer med overløbet ud igen.
Prisen er kr. 99 i Danmark uden luftpumpe.
AAS på ebay
Den största! Finns i flera varianter!
http://cgi.ebay.com/Japan-SUDO-Aquar...item3cb167304a
Senast redigerad av clas den 2010-11-14 klockan 20:57.
Borde gå o tillverka själv ju..
Vad är det för mått på den? Hittar inte det någonstans. Hittar den inte heller i någon butik... ännu... Tips?
Bokmärken