+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 17

Ämne: vad skall man ha på sig?

Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

vad skall man ha på sig?

Argh jag behöver hjälp för två månader sedan så vann jag en tävling, där priset var två timmars foto typ modellbilder fast jag får behålla dem så det är ju inget sådant.
    Dagen efter det så opererade jag mitt knä och har skjutit upp detta och nu frågade han om vi kan göra det på torsdag
    Vad skall man ha på sig då?
    Jag har alldrig gjort något sådant så jag har ingen aning, någon som har gjort detta och kan komma med tips och ideer?
    Tex på smink,skor kläder och assesoarer. Varför är syrran i tyskland nu
    Frågade killen och han sa du kommer på något, gahh jag kan ju inte ta med mig hela garderoben.
    Jag har en himmla massa kläder men inget att ha på mig
    Sedan det dära med smink jag som tycker jag har mycket när jag orkar ta på maskara.

Har funderat på en svart klänning och stillet stövlar men är rädd för att det blir lite för mycket.
    Man skall dock ha två tre byten.
    Sedan har jag ett par snygga jeans men kommer inte på vad man skall ha till.
    En mysig polo?
    eller ha leggings o lång tröjja?
    Och skor är ju ett problem i sig då knät är opererat så vet jag inte ens om ajg kommer kunna stå upp i stilletter hahaha
    Detta kommer bli spännande.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Guldräka AromaJohannas avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

filterräka Mountain rock (Atyopsis moluccensis)

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Det är väl inte nödvändigt att ha en massa smink om det inte känns som "du"... Kanske det räcker gott med att sminka ögonen lite, kanske lite concealer om det behövs på vissa ställen beroende på hur din hy är eller möjligen lite foundation och så något till läpparna, läppglans / läppstift eller vad du känner dig bekväm med och du vet brukar se snyggt ut på dig..
    Det måste ju inte vara en massa starka färger...
    Vad gäller kläder skulle jag personligen satsa på mina snyggaste favoritkläder, de som jag känner mig extra snygg och sexig i... Är kläderna enkla men snygga framhäver de dig mer än om det är en massa olika färger och rysch-pysch då tar de uppmärksamheten och "du" försvinner lite... Sen beror det ju på dig hur du ser ut men det är väl en god idé att satsa på vad som man vet framhäver det man tycker är snyggt på ens kropp och inte framhäver det som man inte tycker är snyggt... De kvinnliga behagen är väl inte en dum idé att låta komma till sin rätt, eller om man råkar vara begåvad med långa snygga ben så borde de väl inte döljas utan visas upp med en kort kjol t ex, osv...
    Det kommer säkert att bli kul och får du en bra fotograf kommer han / hon få dig att se fantastisk ut!
    Det är också vanligt att sminkning o dyl ingår i såna här grejer.

Ett litet tips...
    Om de kan så be dem ta några foton också i svart/vitt...
    De brukar bli bäst !

Svart/vitt och utan kläder det hade varit något
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

Mina snäckor

Gul, rosa, lila och vit äppelsnäcka (Pomacea bridgesii), Anetome Helena, Nerite; Zebra, Zebra horn, Red onion.

Ja, svart-vitt brukar bli fint...
    Helt avklätt är dock inte riktigt nödvändigt...

Räka
    Reg.datum
    Nov 2010
    Län
    Halland

Mina räkor

crystalred, körsbärsräkor o grön tigerräka. Blue pearl

Smile

Citat Ursprungligen postat av Majki01 Visa inlägg
    Svart/vitt och utan kläder det hade varit något
    Utan kläder hmm ja varför inte så även vi får se dom sedan menar du?

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

Ta något som du känner dig avslappnad i..mycket lättare att stå framför en kamera och få bra kort om man känner sig avslappnad.
    Om du trivs i jeans och polo ta med det annars ta leggings med långtröja.
    Skor är inte så jätte viktigt då de kan välja att ta korten så dom inte syns men vill du ha snygga klackar så har de pallar och annat som du kan sitta snyggt på och ändå visa de snygga skorna utan att knät tar skada

Ang sminket om det är på samma typ av ställe som jag vet flera vunnit fototid så kommer de hjälpa dig med sminkningen. Men ta med det du brukar använda och om de har en som hjälper till med sminkningen tycker jag du ska tala om att du inte brukar bära så mycket smink och att du känner dig bekväm med bara lite maskara.
    Du kommer antagligen få en del puder och annat enbart för att färgerna ska bli bra på korten.

Ang att vara lätt klädd på korten som vissa skrivit så skulle jag nog hellre se till att ha nått snyggt som lämnade en del till fantasin...MYCKET sexigare än rena naken kort
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

9. Like Putte, emill gillade inlägget.
    Du har inget sådant kort att bjuda på Amda? Så blir det ju lättare för oss att tolka vad lätt klätt är haha

"för lite kaffe idag"
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Räkmaniac AMDAdesigns avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Län
    Jönköping

Mina räkor

CR och CB
    Sakura
    Amano
    Blue Morph
    Kardinal

Mina snäckor

Rosa, bronze och brun posthorn
    Thylomenia sp orange

Medaljer

har massor av sånna kort men inte på mig bara mitt ansikte du har sett vad jag kan göra med photoshop på facebook Och de bilderna är enbart för Amstaff att se på
    Personliga barnkläder med stil
    http://www.amdadesign.blogspot.com

12. Like Putte gillade inlägget.
    Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

Haha ja hade det varit naket så hade man ju haft helt andra problem än klädval

Tack så mycket då blir det klänningen och stövlarna för jag bara älskar dem och sedan får det bli något mera "vardagskläder".
    Det är en kille som startar upp sin foto atelje igen så jag skall sminka mig själv men det låter som en bra ide att bara ta puder och lite runt ögonen och ett läppglans less is more på mig =)

Efter att jag tog en laserbehandling på ögonen och slapp glasögon så har det inte blivit så mycket smink då jag tycker det är så fint att vara utan glasögon

Så det blir nog bara några snygga örhengen och ett diskret halsband och ett armband och sedan får mina tattueringar stå för resten med korten i kläningen i alla fall.

Tack så mycket för hjälpen nu känner jag mig mindre nervös och börjar se fram emot det

Superräka Puttes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Län
    Västra Götaland

Mina räkor

Körsbärsräkor, White Pearl.

Mina snäckor

Äpplesnäckor Gula, Posthorn Röda, Rpsa, Blå och övrigt...

Låter som en god idé. Vi hoppas alla på att få se resultatet. Och jag tror inte att du behöver oroa dig. Är han duktig så gör han så att du slappnar av. Lycka Till!!
    Körsbärsräkor, Amanoräkor och Gula Äpplesnäckor

Reg.datum
    Oct 2010
    Län
    Västra götaland

Mina räkor

Mina snäckor

Citat Ursprungligen postat av Carina_ Visa inlägg
    Haha ja hade det varit naket så hade man ju haft helt andra problem än klädval

Tack så mycket då blir det klänningen och stövlarna för jag bara älskar dem och sedan får det bli något mera "vardagskläder".
    Det är en kille som startar upp sin foto atelje igen så jag skall sminka mig själv men det låter som en bra ide att bara ta puder och lite runt ögonen och ett läppglans less is more på mig =)

Efter att jag tog en laserbehandling på ögonen och slapp glasögon så har det inte blivit så mycket smink då jag tycker det är så fint att vara utan glasögon

Så det blir nog bara några snygga örhengen och ett diskret halsband och ett armband och sedan får mina tattueringar stå för resten med korten i kläningen i alla fall.

Tack så mycket för hjälpen nu känner jag mig mindre nervös och börjar se fram emot det
    Hör av dig sen och berätta hur det gick!

Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

Det var verkligen jätte kul =)
    Först var jag dock lite för nervös och startade dagen med att spilla kaffe över mig= där försvan mitt byte
    Jag har alltid varit "lite" klumpig och det blev inte bättre när man är nervös.
    Men efter att vi pratat och druckit upp kaffet så gick det mycke bättre.
    Och jag hade verkligen jätte kul och det blev många skratt.
    Svårast var dock att försöka sätta sig på golvet med stilleterna så han fick hjälpa mig både upp o ner
    Jag har alltid tyckt att jag har haft en så stor tatuering på min rygg men nu när jag fick se kort på den så tyckte jag den var liten
    Och så slog det mig att jag vill ha mera gaddar haha.
    Jag har fått se korten och jag blev förvånad över resultaten då jag inte brukar bli bra på kort.
    Så nu väntar jag på att få bilderna så skall jag lära mig att bifoga bilder på forumet så skall jag använda mig av ett

Citat Ursprungligen postat av Carina_ Visa inlägg
    Det var verkligen jätte kul =)
    Först var jag dock lite för nervös och startade dagen med att spilla kaffe över mig= där försvan mitt byte
    Jag har alltid varit "lite" klumpig och det blev inte bättre när man är nervös.
    Men efter att vi pratat och druckit upp kaffet så gick det mycke bättre.
    Och jag hade verkligen jätte kul och det blev många skratt.
    Svårast var dock att försöka sätta sig på golvet med stilleterna så han fick hjälpa mig både upp o ner
    Jag har alltid tyckt att jag har haft en så stor tatuering på min rygg men nu när jag fick se kort på den så tyckte jag den var liten
    Och så slog det mig att jag vill ha mera gaddar haha.
    Jag har fått se korten och jag blev förvånad över resultaten då jag inte brukar bli bra på kort.
    Så nu väntar jag på att få bilderna så skall jag lära mig att bifoga bilder på forumet så skall jag använda mig av ett
    Det verkar som det blev en givande dag !
    Kul att du fick bra bilder på dig själv, och att fotografen var bra!

Räkoholist askungens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Amano
    Cb
    Cr
    Röda körsbär
    Gula körsbär

Mina snäckor

Äppelsnäckor:
    vita, jade(guld)
    blå, rosa,lila,
    olive (gröna)
    gula
    Zebrasnäckor
    Elefantsnäckor
    rosa,blå,röda,guld,bruna,oranga o leopardfärgade postisar
    red onion snail
    malaysiska sandsnäckor

Va kul, vi ser fram emot bilder här för vi e lite galna i bilder, men du, vi får väl se mer än ett va:confused:
    *Skönheten sitter i betraktarens ögon*

//mvh Anki//

+ Svara på ämne

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg