+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Äpplen och fisk

Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

Äpplen och fisk

Köpte idag ett nytt kar och har börjat med det. Mina Äpplen skall flytta till det karet så fort det är ok.
    Det är på 30L och jag funderar på om jag kan ha det med mina två äpplen och en kampfisk.
    Eller är kampfiskar inte snälla mot Äpplena?

Har börjat med soil o vatten så det är ju några dagar kvar tills karet är redo, blev lite av ett impulsköp då jag hittade karet och bestämde mig på plats att köpa det.
    Fast mina räkor CR och körsbärsräkor är lite för på mina Äpplen så de tycker nog det blir skönt med ett nytt hem

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Guldräka Tombas avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Län
    Norrbotten
    Blogginlägg
    9

Mina snäckor

Paradissnäcka, Marisa cornuarietis
    Elefantsnäcka
    Anentome helena

Jag har mina äpplen ihop med både kamphannar och kamphonor och det fungerar jättebra! Det är en av de fiskar som har fungerat bäst ihop med äppeln, då de inte terroriserar dem utstuderat hela tiden som tex. platy och andra levandefödare och ciklider kan göra!
    Vad är det för soil du har tänkt ha där i?
    Till äpplen ska du helst inte ha Ph sänkande bottensubstrat eftersom de helst vill ha ett ph på 7,5 för att inte skalet ska erodera.
    jag tror det kommer bli ett jättebra hem för dina två små äpplen!
    Med vänliga hälsningar
    Tomba

Odlar snäckor, räkor och fiskar.
    Det är välkommet att höra av sig om det är något ni undrar om jag har att sälja! Kan alltid skrapa fram något

Räka Carina_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Län
    Västra Götaland

åhh just det ja så var det det dära med ph.
    Fast mina räkor får plats där så då kan de flytta dit i sådana fall. Och då får äpplena stanna i det andra =)
    Eller så köper jag ett till och tar bort mitt gamla då det inte är så snyggt som det nya
    Sambon kommer få spel på mig, fast han tycker inte om det gamla karet så han tycker att jag skall göra mig av med det och bara ha det nya fast han märker nog inte om det blir två haha.
    Detta tål att tänkas på men oj vad den nya pumpen låter man blir ju totalt galen hoppas man kan ändra den på något sätt pumpen kom med karet som är ett aquael. Får fortsätta exprimentera och möblera om i morgon.

Vad kul att man kan ha en kamphane med äpplena då skall det få flytta in en sådan också så småningom

Tack

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg