Resultat 1 till 6 av 6

mne: Sncka skes

Sncka skes

Sker efter snckor som heter ngot som Red Ruby Nerite.

Ngon som har ngra till salu?

2. # ADS
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Dessa snckor frkar sej inte i stvatten varav det jan bli knepigt att f tag i hemuppfdda!!
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Dessutom finns det en hel drs saltvattens varianter av den snckan s det r inte ens skert att just den snckanens kan leva i stvatten.

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlgg
    Dessa snckor frkar sej inte i stvatten varav det jan bli knepigt att f tag i hemuppfdda!!
    Har fr mig att dom kan lgga gg i stvatten, men ggen verlever inte. Utan man fr flytta ver dom till brckt vatten.
    Vet inte om det stmmer. Sen skulle dessa Nerite varianter vara bttre algtare n ppelsnckan? Rtta mig om jag har fel...

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=111237

hr finns lite svar p din frga, goggla p nerite s kommer de upp en del, lycka till. De brukar finnas sdana i zooaffrrena runt omkring, ja kan kolla hos mig om du vill, brukar finnas, vill du ha kan ja kpa o skicka till dig, har en i varje kar o dom kkar alger grymt bra kan rensa en hel rot p ngon vecka el s beroende p stl p roten.
    *Sknheten sitter i betraktarens gon*

//mvh Anki//

Dessa gr ven under namnet "onion snail" i djuraffrerna.
    De lgger gg i stvatten men ggen krver brckt vatten fr att verleva. Det finns vissa som gnar tid till att odla dessa, dock tror jag det r otroligt f, om ngon, i sverige. jag har lst ngon odlingsguide om dem p internet, kommer dock inte ihg vad sidan hette.
    De finns som sagt i de flesta djuraffrer, annars kan du skert be dem ta hem dessa!
    Med vnliga hlsningar
    Tomba

Odlar snckor, rkor och fiskar.
    Det r vlkommet att hra av sig om det r ngot ni undrar om jag har att slja! Kan alltid skrapa fram ngot

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •